DG Ignition of 123 ignition!?????? 125 euro of 160?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 6 jul, 2007 20:05

Bertje Beige schreef:Ik heb mijn 123 voor Zweden maar verwijderd en ga op puntje's die kant op.
Ik kon met de 123 de laatste tijd bobine's blijven wisselen, ze werden allemaal warm, ook op de snelweg, even wachten voor een brug of om te tanken, na het afzetten van de motor kreeg ik hem niet meer aan de praat zonder de bobine te wisselen. soms viel ze uit tijdens stationair draaien.
O ja, heb een nieuwe bobine (2 stuks) nieuwe Equem bougie's en nieuwe kabels en de 123 stond op tijd.
Dat elektronische spul rijd en werkt prachtig als het nieuw is, maar als het ouder word, in mijn geval ca. 6 jaar, komen er blijkbaar toch storinkje's in.
Als je bobines stuk blijven gaan is er een probleem met je ontsteking.
Prima reden om eens kontakt op te nemen met 123 daar over want dat is niet normaal.
Ik rijdt ook al aardig wat jaren met 123, eerst de standaard en later de dakar en in de 18pk de uni
maar nog nooit problemen met bobines gehad.
Een kennis rijdt ook een eend maar met punten en heeft al 3 nieuwe bobines versleten,
de vierde doet het voorlopig nog.
Ik heb mijn twijfels over de kwaliteit van sommige nieuwe bobines.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 6 jul, 2007 20:36

rij al jaren met een 123 door heel europa. Nooit geen problemen mee gehad.

Als je aan je 123 twijfelt, zou ik eerst maar eens contat met de leverancier opnemen

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » vr 6 jul, 2007 23:24

Evan schreef:
Wim van den Bergh schreef:
1. Ron (de eendenboer in Kraggenburg) heeft liever DG omdat hij 123 lastiger te monteren en af te stellen vind.

3. De DG is goedkoper en werkt net zo perfect als de 123 dus waarom de meerprijs betalen ?
1: mooi verhaal maar meer ook niet
3: garantie, als je na een 1/2 jaar met een kapotte DG(isgeenig)nition staat, kun je naar je ontsteking en je centen fluiten. Albert de Gier geeft je een nieuwe bij terugbrengen van je kapotte.
Hoeveel ontstekingen plaats jij gemiddeld per week, Evan ? Ron heeft er enkele tientallen geplaatst en spreekt uit ervaring. Hij geeft aan de DG makkelijker en sneller te kunnen plaatsen. Bovendien kun je de motor na plaatsing met de hand starten en dat kon je tot voor kort met de 123 niet.

De DG ontsteking is net zo betrouwbaar als de 123 en je hebt er gewoon garantie op. Ik snap niet waarom je zo afgeeft op deze spullen. Als 123 binnenkort met een Visa ontsteking komt ga je hen dan ook afzeiken omdat ze die van DG hebben afgekeken ?

Hoevaak ben jij met je kapotte 123 naar A. de G. gegaan? Is dat dan nodig omdat die dingen steeds kapot gaan ? Iedereen heeft het er over dat je zo een nieuwe krijgt als hij stuk gaat.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » za 7 jul, 2007 01:17

Wim van den Bergh schreef: Hoeveel ontstekingen plaats jij gemiddeld per week, Evan ? Ron heeft er enkele tientallen geplaatst en spreekt uit ervaring. Hij geeft aan de DG makkelijker en sneller te kunnen plaatsen. Bovendien kun je de motor na plaatsing met de hand starten en dat kon je tot voor kort met de 123 niet.

De DG ontsteking is net zo betrouwbaar als de 123 en je hebt er gewoon garantie op. Ik snap niet waarom je zo afgeeft op deze spullen. Als 123 binnenkort met een Visa ontsteking komt ga je hen dan ook afzeiken omdat ze die van DG hebben afgekeken ?

Hoevaak ben jij met je kapotte 123 naar A. de G. gegaan? Is dat dan nodig omdat die dingen steeds kapot gaan ? Iedereen heeft het er over dat je zo een nieuwe krijgt als hij stuk gaat.
zijn we een beetje lichtgeraakt?

sinds wanneer is het nodig om een eend met de hand te starten en waarom zou dat bij een 123 niet kunnen?
wat is er wezenlijk anders bij het inbouwen van een 123 of een DG??? Ik heb ze beiden gezien en geplaatst/verwijderd en als je dan een wezenlijk verschil kunt bespeuren zit dat eerder tussen de oren dan in de handeling zelf.
je geeft aan dat een zeker persoon deze ervaring heeft, dat is een mooi verhaal, en klinkt misschien leuk. maar enige kritische houding tegenover handelaars is misschien op zijn plaats? Wie het ook is?

Albert zie ik natuurlijk elke week, mijn onsteking gaat elke week kapot en zelfs nog na 40 nieuwe ontstekingen krijg ik elke keer zelfs een kopje koffie. We hebben zelfs een vaste tijd afgesproken, want ja .....

dussss,

voor de duidelijkheid: mijn 123 doet het in volle tevredenheid al enkele jaren.

maareh? sinds wanneer komt 123 binnenkort met een visa ontsteking? die is er namelijk allang :)
en de aanpassing voor de nokkenas waar sommige handelaren mee schermen was ook al eerder bedacht ;)
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 7 jul, 2007 08:40

Ik heb met deze 123 tot een paar maanden geleden toe nooit problemen gehad, lange afstanden (wereldmeeting Italie, Oostenrijk) en hoge buitentemperaturen waren nooit een probleem, altijd starten en lopen.
Daarom heb ik pas als laatste de 123 verwijderd, want ik dacht dat die de oorzaak van het probleem niet kon zijn.
Ik koop niet weer een nieuwe 123 of DG, het wel rijd mooier en soepeler, maar de betrouwbaarheid moet toch wel het allerbelangrijkste zijn.
O.K. hij heeft mij nooit echt laten staan, bobine wisselen en ik kon weer verder, maar dat is toch ook niet zoals het hoort.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 7 jul, 2007 10:13

de visa ontsteking hebben ze al een tijdje niet meer in hun assortiment.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » za 7 jul, 2007 17:36

backfire schreef:de visa ontsteking hebben ze al een tijdje niet meer in hun assortiment.
123 evo, heeft visa curve
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 8 jul, 2007 15:34

Ja is leuk maar die past niet in een visa blok.

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » zo 8 jul, 2007 18:45

Evan schreef:zijn we een beetje lichtgeraakt?
Ik vind dat er nogal wat modder over de techneut Wim gemikt wordt en dat is niet terecht. Hij heeft wel degelijk zelf zijn W-ignition in elkaar geknutseld en heeft niet een 123 nagemaakt. Dat ze uiteindelijk op elkaar lijken komt door de vorm van de plek waar ze hun werk moeten doen.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » zo 8 jul, 2007 23:23

Ik heb even al mijn reacties teruggelezen en ik kan mezelf nergens betrappen op het moddergooien naar Wim. Het ging om een vergelijking en ik heb daar een bijdrage aan proberen te leveren, tevens door het mogelijk ontzenuwen van niet terzake doende argumenten. Ik ben soms wel een beetje kort door de bocht bij het melden van mijn eigen ervaringen, dat realiseer ik me wel. Dat geeft mijns inziens alleen duidelijkheid.
Anyway, ik begrijp dat de uiteindelijke discussie nu gestrand is op een persoon en niet meer gaat over de vergelijking tussen de 2 ontstekingen?
Ami 8 break

Heiko
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 23:49
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Heiko » zo 8 jul, 2007 23:49

Je zou inderdaad eens kunnen ophouden met het ophemelen van Albert. :oops: :shock:
Wim heeft een (op z'n minst net zo goede) ontsteking gemaakt voor een lagere prijs.
Of het spul inwendig op elkaar lijkt of dat het ontwerp van de DG (W) je niet aanstaat, doet helemaal niet terzake.
De werking is goed, de bouwvorm is gelijk, de garantie is in orde...
Waarom zou een weldenkend mens nou meer uitgeven dan de laagste prijs??"? :?: :roll:
Welke discussie?? :D

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 9 jul, 2007 00:07

Heiko en Wim ik vind dat jullie moeten stoppen om Wim en zijn W-Ignition de hemel in te prijzen. :lol: :lol: :lol:

Ik denk dat dit een eindeloze discussie is, die alleen maar opgelost kan worden door verschillende tests met de diverse ontstekingen op hetzelfde blok op een vermogensbank. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 9 jul, 2007 07:56

Ik rijdt na al die jaren nog steeds met contactpunten. Ik ben helemaal niet zo'n originaliteitsfreak, maar ik vind dat gewoon horen bij een 2CV. Dat je op vakantie bent en je contacthoek nog even weer een keer nastelt,

dat je op een zondagmiddag even de contactpunten gaat vervangen, het is gewoon leuk om te doen!
De meerwaarde van de 123 ignition...tja, op sommige momenten lijkt het mij wel, maar ik heb het nog nooit gemist...
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » ma 9 jul, 2007 18:51

ik kan het helemaal met je vinden flying duckman, want of je nu de contactpuntjes een keer moet afstellen of vernieuwen als ik het zo allemaal aan hoor iheb je met een 123 ook heel wat reparatie uurtjes
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 9 jul, 2007 23:47

Heiko schreef:Je zou inderdaad eens kunnen ophouden met het ophemelen van Albert. :oops: :shock:
Wim heeft een (op z'n minst net zo goede) ontsteking gemaakt voor een lagere prijs.
Of het spul inwendig op elkaar lijkt of dat het ontwerp van de DG (W) je niet aanstaat, doet helemaal niet terzake.
De werking is goed, de bouwvorm is gelijk, de garantie is in orde...
Waarom zou een weldenkend mens nou meer uitgeven dan de laagste prijs??"? :?: :roll:
Welke discussie?? :D
juist en dat noemt zich ook maar iets wat op objectief moet lijken?
ik kan mezelf niet betrappen op ophemelen. En ik heb zelfs nergens iets gezegd dat het op elkaar lijkt, jullie zijn blijkbaar zo bang dat je zelfs denkt dat dat gezegd wordt Ze lijken inwendig helemaal niet op elkaar. ZIe een post op de eerst pagina. Een 123 heeft inwendig een veel netter design en kwa onderdelen kwaliteit ook beter.
Geeft toch net even aan dat er meer aandacht aan gegeven word.
(je vroeg er zelf om)
Ami 8 break

Plaats reactie