power tube
-
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
Welke vermogensbank ?rusty schreef:Heb een meeltje gestuurd naar der Franzose, (die van die verstelbere sproeier) maar die past dus niet in een visa carb......
ga nu zelf een set sproeiers (laten) maken (pappa alvast bedankt) en dan testen of natuurlijk een keer naar de vermogensbankdag en dan helemaal goed afstellen!
greetz Rusty
Afblijven.
Ik heb een ander idee om een "turbo tube" te maken... namelijk de twee schijfremkoelers. De koelers die om de schijf zitten zijn spoorloos verdwenen (en ik denk dat ze ook niet erg nodig zijn, ik wil deze discussie ook niet aan zwengelen). Zou de luchtopbrengst niet beter zijn als ik daar de lucht van aftak voor op het luchtfilter?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
Wel eens van megasquirt gehoord?backfire schreef:PS lambdasonde heb ik in mijn uitlaatbuis zitten en dat werkt goed. Injectie zal ik nog maar niet aan beginnen. Die compjoeters zijn zo fucking duur.
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... quirt.html
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Addicted user
- Contacteer:
Tuurlijk Jeroen, maar ik concentreer me eerst maar op 1e probleem. Als ik dat een beetje onder de knie heb kijk ik eens verder. Heb ook jouw deel gelezen en kennis van me heeft het in zijn Mini Metro Turbo en op zijn CB400F met injectie.
Tegen de tijd dat ik zo ver ben zal ik eerst maar eens op zoek gaan naar een default mapping voor de 2cv om van daaruit verder te gaan. Je kunt snel iets fout doen met zelf veranderde mappings.
PS ook megasquirt ben je al snel 400 Dollar kwijt en dat is zonder de overige hardware. Voor dat geld heb ik een turbo, uitlaatsysteem, ontstekingsvertrager, el. benzinepomp en carburateur.
Tegen de tijd dat ik zo ver ben zal ik eerst maar eens op zoek gaan naar een default mapping voor de 2cv om van daaruit verder te gaan. Je kunt snel iets fout doen met zelf veranderde mappings.
PS ook megasquirt ben je al snel 400 Dollar kwijt en dat is zonder de overige hardware. Voor dat geld heb ik een turbo, uitlaatsysteem, ontstekingsvertrager, el. benzinepomp en carburateur.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
megasquirt kost 100 dollar.
Ik heb er 6 die nog in elkaar gesoldeert moeten worden, dat gaat ergens voor de zomer gebeuren.
Daarna moet je nog injectoren, pomp en wat sensoren.
Ik heb voor onder de 200 euro een werkende kit (lang leve de sloop).
Verder is het zo dat dat mappen helemaal niet zo nauw komt als iedereen je wil doen geloven.
er zit een base map in elke megasquirt, en door je motorinhoud en injectoren op te geven wordt een algemene correctie factor berekend en tot zover is er nog geen blok geweest wat niet wou starten en lopen op de base map (zover ik weet). Mocht dat niet lukken dan gooi je de correctie factor een stuk omhoog of omlaag (en krab je je achter je oren of je wel de goeie injectoren gebruikt) en dan moet ie binnen een middagje lopen.
Vervolgens hang je je lambda sensor eraan en ga je rijden om te kijken waar ie arm en rijk is.
Grootste probleem is een laptop met werkende accu (of 12V adapter)
Ik heb al gezien dat visa sensoren uitstekende inputs zijn voor de megasquirt. Theoretisch gezien zou je zelfs je carbu kunnen laten zitten en de injectie ernaast zetten.
Mijn ervaring met turbo's en carbus is dat het niet werkt. Ik heb meerdere r5 turbo's gehad, zowel de gordini met zuig carbu als de gt5 met geblazen carbu. De gordini was gewoon levensgevaarlijk, de gt ging al iets beter maar ook daar waren aanpassingen meer een kwestie van zwarte magie als logica. Ook maserati biturbo met carbus blijven problemen geven, enkel de lotus esprit oudere generatie schijnt goed te werken, maar onze esprit is fuel injected dus heb er geen ervaring mee.
Maar sinds ik weer een 4 cylinder onder m'n gat heb begint het toch behoorlijk te kriebelen om m'n 4 cylinder eend opnieuw op te bouwen.
Ik ben alweer onderdelen aan het regelen, ik heb een werkende megasquirt hier liggen (die van de foto's op de site). Dus als er foto's van het blok in opbouw op m'n site verschijnen dan ben ik weer druk aan de gang.
Ik heb er 6 die nog in elkaar gesoldeert moeten worden, dat gaat ergens voor de zomer gebeuren.
Daarna moet je nog injectoren, pomp en wat sensoren.
Ik heb voor onder de 200 euro een werkende kit (lang leve de sloop).
Verder is het zo dat dat mappen helemaal niet zo nauw komt als iedereen je wil doen geloven.
er zit een base map in elke megasquirt, en door je motorinhoud en injectoren op te geven wordt een algemene correctie factor berekend en tot zover is er nog geen blok geweest wat niet wou starten en lopen op de base map (zover ik weet). Mocht dat niet lukken dan gooi je de correctie factor een stuk omhoog of omlaag (en krab je je achter je oren of je wel de goeie injectoren gebruikt) en dan moet ie binnen een middagje lopen.
Vervolgens hang je je lambda sensor eraan en ga je rijden om te kijken waar ie arm en rijk is.
Grootste probleem is een laptop met werkende accu (of 12V adapter)
Ik heb al gezien dat visa sensoren uitstekende inputs zijn voor de megasquirt. Theoretisch gezien zou je zelfs je carbu kunnen laten zitten en de injectie ernaast zetten.
Mijn ervaring met turbo's en carbus is dat het niet werkt. Ik heb meerdere r5 turbo's gehad, zowel de gordini met zuig carbu als de gt5 met geblazen carbu. De gordini was gewoon levensgevaarlijk, de gt ging al iets beter maar ook daar waren aanpassingen meer een kwestie van zwarte magie als logica. Ook maserati biturbo met carbus blijven problemen geven, enkel de lotus esprit oudere generatie schijnt goed te werken, maar onze esprit is fuel injected dus heb er geen ervaring mee.
Maar sinds ik weer een 4 cylinder onder m'n gat heb begint het toch behoorlijk te kriebelen om m'n 4 cylinder eend opnieuw op te bouwen.
Ik ben alweer onderdelen aan het regelen, ik heb een werkende megasquirt hier liggen (die van de foto's op de site). Dus als er foto's van het blok in opbouw op m'n site verschijnen dan ben ik weer druk aan de gang.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
Nu heb ik een power-tube besteld bij die Belgische firma maar nu moet ik natuurlijk ook weer andere sproeiers erin. Wat is een goede maat om mee te beginnen? Welke maat hebben mensen met een 2cv6 motor in combinatie met een power-tube, iemand een idee??
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN