Gele lampen worden verboden!
Let op mijn woorden: Dit is de eerste stap in het verbieden van oude auto's. De bureaucratie terroristen zullen wel zeggen dat het om veiligheid en het milieu gaat, maar het gaat ze erom dat mensen als marionetten in het gareel van hun dictatuur blijven lopen. Voor je het weet mag je, net al in Japan, alleen nog met een electromotor in een Eend rijden.
-
- Regelmatige poster
[offtopic on]Ealse schreef:...het gaat ze erom dat mensen als marionetten in het gareel van hun dictatuur blijven lopen...
Voor dit thema is deze theateruitvoering een aanrader!
[offtopic off]
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
Is dit niet gewoon een 1 april grap?
Ik kan er helemaal niks over vinden. En dan zou het bijna een europese regelgeving moeten worden, tegenwoordig.
Hoewel die Belgen ook pas sinds kort zijn begonnen met licht overdag.
Als het europees wordt, dan moet je de fransen nog wel horen bleren. Hoewel die ook aardig wit rijden, tegenwoordig.
Lijkt me allemaal de grootste onzin. Tenzij iemand binnen de RDW wat op papier heeft staan. En dan bedoel ik niet de Autoweek op zijn of haar bureau.
Daniel
Ik kan er helemaal niks over vinden. En dan zou het bijna een europese regelgeving moeten worden, tegenwoordig.
Hoewel die Belgen ook pas sinds kort zijn begonnen met licht overdag.
Als het europees wordt, dan moet je de fransen nog wel horen bleren. Hoewel die ook aardig wit rijden, tegenwoordig.
Lijkt me allemaal de grootste onzin. Tenzij iemand binnen de RDW wat op papier heeft staan. En dan bedoel ik niet de Autoweek op zijn of haar bureau.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
-
- Regelmatige poster
Tja, je hebt gelijk dat er verder geen bronnen te vinden zijn op het www die reppen over dit 'voornemen'. Ik kan ze tenminste ook niet vinden. Wie bracht het bericht in de wereld? Kortom: wat is de echte bron?
Vandaag onderweg eens goed om me heen gekeken. Ongelijk afgestelde lampen en dan vooral in de xenon-versies zijn storend. Geel is eerder gemoedelijk; nooit irritant of gevaarlijk.
Vandaag onderweg eens goed om me heen gekeken. Ongelijk afgestelde lampen en dan vooral in de xenon-versies zijn storend. Geel is eerder gemoedelijk; nooit irritant of gevaarlijk.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Geel verbieden?
Ik rij met halogeengeel rond.
De naam zegt het al.
Hallo, GEEN geel!!!
Ik beweer dat mijn lampen dus niets anders uitstralen dan WIT licht!
Dus kom maar op met die maatregel, mij hebben ze er niet mee.
En waar blijft de AID met de H5N1-anti-injectiespuit?
Gekke vogels, daar bij de EU.
Ik rij met halogeengeel rond.
De naam zegt het al.
Hallo, GEEN geel!!!
Ik beweer dat mijn lampen dus niets anders uitstralen dan WIT licht!
Dus kom maar op met die maatregel, mij hebben ze er niet mee.
En waar blijft de AID met de H5N1-anti-injectiespuit?
Gekke vogels, daar bij de EU.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Heavy user
Ik zou zeggen: laat er maar lekker geel licht op zitten, de kans dat je ervoor aan de kant van de weg wordt genomen is betrekkelijk klein.
[wij zijn een keer aangehouden op onze weg van engeland [boot] terug naar nederland met de lichten afgeplakt, bleek dat de politie had opgemerkt dat onze fiets scheef op het dak zat... :S De lichten was niets mee aan de hand]
[wij zijn een keer aangehouden op onze weg van engeland [boot] terug naar nederland met de lichten afgeplakt, bleek dat de politie had opgemerkt dat onze fiets scheef op het dak zat... :S De lichten was niets mee aan de hand]
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
het heeft ff geduurd maar dan heb je ook wat....
ter geruststelling.... voor alsnog is er (ook bij de RDW) niets bekend over het verbieden van gele verlichting. Ook binnen de APK-regels blijft het toegestaan... dus..... lekker blijven rijden met gele lampjes

ter geruststelling.... voor alsnog is er (ook bij de RDW) niets bekend over het verbieden van gele verlichting. Ook binnen de APK-regels blijft het toegestaan... dus..... lekker blijven rijden met gele lampjes

2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Hmmm ben ik toch benieuwd hoe ze erbij komen bij autoweek... Eén van de laatste nummer was er een meneer met een Panhard die ook een vraag had over z'n gele lampen... Toch bleef de autoweek meneer ervan overtuigd dat ze verboden worden.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
in principe, volgens de letter van de wet, is het eigenlijk NIET toegestaan. Hierbij wordt dan uit gegaan van de type keuring van de auto. De auto had toen dus witlicht.
Dit houdt dan eigenlijk ook in dat je dus eigenlijk geen andere uitlaat en zo zou mogen monteren. Dus geen dingen die afwijken van het voertuig zoals ie type gekeuird is bij de RDW.
Dat dit bij de apk-keuring WEL geaccepteerd wordt is een heeeel ander verhaal.
Misschien dat autoweek dit bedoeld....
Dit houdt dan eigenlijk ook in dat je dus eigenlijk geen andere uitlaat en zo zou mogen monteren. Dus geen dingen die afwijken van het voertuig zoals ie type gekeuird is bij de RDW.
Dat dit bij de apk-keuring WEL geaccepteerd wordt is een heeeel ander verhaal.
Misschien dat autoweek dit bedoeld....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
-
- Heavy user