Nou rijzen mij de nekharen toch...Er is overigens een wetswijziging ophanden die het rijden met gele koplampen op termijn gaat verbieden. Het is nog niet bekend of dat per 1 januari 2007 zal zijn.
Gele lampen worden verboden!
Gele lampen worden verboden!
Vanmiddag is de nieuwe autoweek in de bus gevallen en in zo'n rubiek over koplampen stond...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Ahhhh, mijn nekharen gaan ook recht overeind staan! Maken ze ook geen uitzondering voor Franse voitures? Wat een onzin zeg.
Well, een geluk bij een ongeluk: Vanmiddag gebeld door de garage dat mijn Dyane weer een nieuwe APK heeft! Er zijn alleen wel nieuwe koplampen ingezet: witte! Heb ze dus alvast
Well, een geluk bij een ongeluk: Vanmiddag gebeld door de garage dat mijn Dyane weer een nieuwe APK heeft! Er zijn alleen wel nieuwe koplampen ingezet: witte! Heb ze dus alvast

-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
staat er ook bij waar dat op gebaseerd is. Moet nl. een wetswijziging voor plaats vinden aangezien de Wegenverkeerswet hier erg duidelijk in is. Het voertuig moet aan de voorzijde voorzien zijn van geel dan wel wit licht (althans woorden van die strekking). Ook op de pagina van Verkeershandhaving staat hier (nog) niets over....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Zijn ze helemaal gek geworden? Op die manier wordt het Franse erfgoed geweld aangedaan! Ook in Frankrijk zie je nauwelijks nog gele lampen, terwijl je daar zo'n 10 jaar geleden de buitenlanders nog kon herkennen aan witte lampen. Een klassieke Franse auto hoort gewoon gele lampen te hebben, basta! Mijn eigen voitures, inclusief de Peugeot 206 voor de lange afstanden, hebben allemaal geel licht, en dat houden we dacht ik maar gewoon zo. Geel licht is trouwens veel vriendelijker voor je eigen en andermans ogen; laat ze die rare Xenon lampen liever verbieden, die dingen verblinden verschrikkelijk.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
helemaal mee eens! onzin dat verbieden. Geel is het beste ook tijdens mist! die rotte xenon dingen verblinden als een gek idd!Charly schreef: Geel licht is trouwens veel vriendelijker voor je eigen en andermans ogen; laat ze die rare Xenon lampen liever verbieden, die dingen verblinden verschrikkelijk.
-
- Moderator
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: