Soort benzine

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 3 jun, 2006 18:44

Mooi! Ik was al bang dat ik alle aanpassingen (niks vergeleken met wat de meesten hier tunen) voor niks heb gedaan. Dat ik, ook al loopt ie over de 120, nog 110 moet rijden omdat het blokkie het niet houd.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 3 jun, 2006 18:48

ben vandaag vanaf brielle naar amsterdam gereden de hele tijd plankgas 130/135 (6500rpm) en hij doet het nog steeds, dus lijkt me geen probleem, ik heb ultimate getankt octaan 98. ik merk dat ie op 95, gewone pleuris bezine het beste loopt, snel trekken en beter oppakken.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 3 jun, 2006 18:49

oja en ik heb een ak2 blok, dat is met 8:5 compressie ofzo

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 3 jun, 2006 18:49

het is theoretisch onmogelijk dat een motor op 95 beter loopt als op 98.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 3 jun, 2006 18:49

En je hebt er ook een a06/664 in liggen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 3 jun, 2006 18:50

een 664 tunen is wel dweilen met de kraan open maar we gaan offtopic
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 3 jun, 2006 18:50

nee dus, maar dat begreep ik al maar hij doet het toch, voor de revisie en ook nu na de revisie

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 3 jun, 2006 18:52

catscit schreef:een 664 tunen is wel dweilen met de kraan open maar we gaan offtopic
Inderdaad nog heel ff offtopic.

Ik tune 'm niet echt alleen een Acadyane bak en een powertube met grotere sproeier in de tweede trap. Ik wil met inhalen op de snelweg niemand tot last zijn en dus ietsje boven de 120 kunnen halen.

Maar nu... gauw weer ONtopic! :lol:
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » zo 4 jun, 2006 21:57

Met een acadiane bak zul je juist moeilijker inhalen op de snelweg, lijkt me. Immers je zet een lange bak achter een motortje die met een kortere bak al terugvalt bij uit de slipstream komen, of niet al te stevig accelereert. Volgens mij ben je nu het paard achter de wagen aan het spannen. Want met een langere bak duurt het juist langer voordat je op het toerental corresponderend met maximaal vermogen komt.
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 4 jun, 2006 22:18

inderdaad, een 2cv schijven bak is een stuk optimaler, zeker met zo'n peaky motor als een 664.

Verder ben je met een eend altijd mensen tot last als je inhaalt. Als je dat wilt veranderen heb je aan een visa motor nog niet genoeg, laat staan een powertube.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 5 jun, 2006 17:32

Nou ja, ik zie het wel... eerst maar eens afmaken... :lol:
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 jun, 2005 19:01
Locatie: Delfgauw

Bericht door Dennis-Caro » di 6 jun, 2006 17:01

De garage waar ik mijn eend heb laten keuren raadde Shell V-Power aan. Zijn Dyane rijdt er veel beter op in vergelijking met Super98. Nu heb ik vandaag V-Power getankt maar zag dat dit 95RON is. Heeft iemand ervaring met V-Power? M'n eend gaat er toch niet van opstijgen, he? ~:-)~
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 6 jun, 2006 17:19

Oeps, daar gaat de discussie weer! :wink: Ik zou aanraden even te zoeken want er zijn meerdere (hete) discussie over geweest.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 6 jun, 2006 17:48

Klopt en ps v-power is ron97 daar hebben ze waarschijnlijk geen ploatje van dus staat er 95. tsss, shell he. Gewoon kijken waar jij vindt waar die lekker op rijdt, pingelt ie, ploft ie dan 98 tanken. En vooral lezen wat er in het boekie staat.

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » di 6 jun, 2006 17:56

Tsja Shell en 97, snap niet dat ze er gewoon 97 opzetten. Ze hadden het toen de tijd wel in het foldertje van V-power gezet, met een stomme uitleg erbij. :?
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

Plaats reactie