Pagina 3 van 9

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:44
door CitRoel
Mooi! Ik was al bang dat ik alle aanpassingen (niks vergeleken met wat de meesten hier tunen) voor niks heb gedaan. Dat ik, ook al loopt ie over de 120, nog 110 moet rijden omdat het blokkie het niet houd.

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:48
door Ramon
ben vandaag vanaf brielle naar amsterdam gereden de hele tijd plankgas 130/135 (6500rpm) en hij doet het nog steeds, dus lijkt me geen probleem, ik heb ultimate getankt octaan 98. ik merk dat ie op 95, gewone pleuris bezine het beste loopt, snel trekken en beter oppakken.

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:49
door Ramon
oja en ik heb een ak2 blok, dat is met 8:5 compressie ofzo

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:49
door catscit
het is theoretisch onmogelijk dat een motor op 95 beter loopt als op 98.

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:49
door CitRoel
En je hebt er ook een a06/664 in liggen?

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:50
door catscit
een 664 tunen is wel dweilen met de kraan open maar we gaan offtopic

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:50
door Ramon
nee dus, maar dat begreep ik al maar hij doet het toch, voor de revisie en ook nu na de revisie

Geplaatst: za 3 jun, 2006 18:52
door CitRoel
catscit schreef:een 664 tunen is wel dweilen met de kraan open maar we gaan offtopic
Inderdaad nog heel ff offtopic.

Ik tune 'm niet echt alleen een Acadyane bak en een powertube met grotere sproeier in de tweede trap. Ik wil met inhalen op de snelweg niemand tot last zijn en dus ietsje boven de 120 kunnen halen.

Maar nu... gauw weer ONtopic! :lol:

Geplaatst: zo 4 jun, 2006 21:57
door Evan
Met een acadiane bak zul je juist moeilijker inhalen op de snelweg, lijkt me. Immers je zet een lange bak achter een motortje die met een kortere bak al terugvalt bij uit de slipstream komen, of niet al te stevig accelereert. Volgens mij ben je nu het paard achter de wagen aan het spannen. Want met een langere bak duurt het juist langer voordat je op het toerental corresponderend met maximaal vermogen komt.

Geplaatst: zo 4 jun, 2006 22:18
door catscit
inderdaad, een 2cv schijven bak is een stuk optimaler, zeker met zo'n peaky motor als een 664.

Verder ben je met een eend altijd mensen tot last als je inhaalt. Als je dat wilt veranderen heb je aan een visa motor nog niet genoeg, laat staan een powertube.

Geplaatst: ma 5 jun, 2006 17:32
door CitRoel
Nou ja, ik zie het wel... eerst maar eens afmaken... :lol:

Geplaatst: di 6 jun, 2006 17:01
door Dennis-Caro
De garage waar ik mijn eend heb laten keuren raadde Shell V-Power aan. Zijn Dyane rijdt er veel beter op in vergelijking met Super98. Nu heb ik vandaag V-Power getankt maar zag dat dit 95RON is. Heeft iemand ervaring met V-Power? M'n eend gaat er toch niet van opstijgen, he? ~:-)~

Geplaatst: di 6 jun, 2006 17:19
door CitRoel
Oeps, daar gaat de discussie weer! :wink: Ik zou aanraden even te zoeken want er zijn meerdere (hete) discussie over geweest.

Geplaatst: di 6 jun, 2006 17:48
door backfire
Klopt en ps v-power is ron97 daar hebben ze waarschijnlijk geen ploatje van dus staat er 95. tsss, shell he. Gewoon kijken waar jij vindt waar die lekker op rijdt, pingelt ie, ploft ie dan 98 tanken. En vooral lezen wat er in het boekie staat.

Geplaatst: di 6 jun, 2006 17:56
door Revers99
Tsja Shell en 97, snap niet dat ze er gewoon 97 opzetten. Ze hadden het toen de tijd wel in het foldertje van V-power gezet, met een stomme uitleg erbij. :?