Pagina 3 van 3
Geplaatst: di 13 jun, 2006 23:00
door inmijneendje
even beetje naar beneden op de pagina en dan zie je de rotte veerpot en daarna een foto van de nieuw ingelaste schotel
http://home.hetnet.nl/%7egapzijlmans/page8.html
Geplaatst: do 15 jun, 2006 17:33
door bartje2212
hee,
om ff door te gaan met rare geluiden; ik heb vaak dat als ik afrem en tot stilstand kom in een bocht (denk aan grote rotondes met stoplichten), dat mn eend dan blijft overhellen tot ikhelemaal stilsta en dan met enig "klonk" geluid weer recht komt. Zijn dit ook de veerpotten?
gr.
bart
Geplaatst: do 15 jun, 2006 19:04
door catscit
als je remmend in de bocht je auto stilzet dan blokkeer je met je remmen de wielen zodet deze niet kunnen verdraaien en de auto niet rechtuit kan komen. ERG slecht voor je aandrijfassen dit. Iets minder lomp doen en niet zo hard in de bocht tot stilstand komen.
Geplaatst: do 15 jun, 2006 19:26
door CitRoel
Zou het helpen om dan niet door te remmen tot je stil staat maar nét voor dat moment de rem wat lossen? Waardoor je een soepelere stop beweging krijgt?
Geplaatst: do 15 jun, 2006 19:35
door catscit
inderdaad, verder gebeurd het zoiezo niet als je de zaak niet op het laatst blokeerd, en da's uitermate irritant remmen, bij de rijles hebben ze mij wat anders geleerd in iedergeval. Iedereen met een beetje gevoel zal dit "probleem" zelden meemaken denk ik.
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 08:10
door Ramon
heeft er iemand nog tips qua astellen strakheid etc, ik gebruik de oude bussen uit die stand laat ik gewoon staan, ik draai de binnen moeren los zodat ik niet hoef te gaan stellen, maar is het te adviseren om ze strakker of losser te zetten ofzo
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 08:36
door catscit
met beide wielen aan 1 kant van de grond, 0 speling op de rubbers.
Dat rijdt het beste.
Als je verder nog wat te kiezen hebt, de veerpot zover mogelijk naar voren, maar met 0 speling mag je meestal blij zijn dat de moeren niet van de stelbussen aflopen.
Geplaatst: ma 19 jun, 2006 08:35
door Ramon
zo klus gedaan, alles kwam goed los, was begonnen met de rechter want die was slecht na een uur alles eronder te hebben begonnen met links, maar die was zo slecht niet. dus heb ik die gelijk gezet met de hoogte van de nieuwe (stuk hoger als vroeger) alles lijkt heerlijk te werken, alleen even in de gaten houden of die moeren inderdaad niet los gaan lopen, is dit niet te borgen ofzo?
verder begrijp ik niet zo goed hoe die dikke rubbers nou worden vast gehouden? is het zo dat de binnenste moer zo dicht mogelijk naaraan het eind van draad moet zitten zodat dat rubber ingesloten word?
ik heb de veerpot precies in het midden zitten heb aan bijden kanten even veel schroefdraad over!
verder heb ik de veerpot gesmeerd.
maar mijn getik is niet minder, na de vakantie toch maar even die schuifstukken van de aandrijfas bekijken of ik ze wil vervangen.
Geplaatst: ma 19 jun, 2006 08:45
door Ramon
gisteren 300 km gereden, de boel net even bekeken, alles zit nog mooi op de plaats en de moeren zitten nog vast.
lekker wat dikke tectyl er over en het blijf vast weer 10 jaar zitten
Geplaatst: ma 19 jun, 2006 11:34
door bartje2212
@catscit:
ehh..."vaak" is eigenlijk "soms"; ik rem normaal gezien ook wel rustig en laat deze los bij bijna stilstand, maar in de spits moet je af en toe toch vlot zijn...en dan wil dit wel eens gebeuren.
Maar nu weet ik in elk geval hoe het zit! thx, weer wat geleerd. (assen ratelen al in bochten tijdens optrekken, dus die zijn aan vervanging toe)
grtz