Warme motor is slecht starten?

Pieter-Jan
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pieter-Jan » vr 21 jul, 2006 18:22

Bij mij start die warm minder goed dan koud maar ik denk dat dat normaal is. Hoewel ik eigenlijk nog nooit echt startproblemen heb gehad, buiten dan die keer dat mijn bobinne kapot was en de bougies volledig versleten waren.

Het hangt er eigenlijk wat van af. Als ze wat langer stilgestaan heeft, moet ik gewoon de sleutel omdraaien, zonder gas te geven. Direct nadat ik ze heb afgezet dan moet ik de gas induwen. Wisselt een beetje. Wanneer ik start met het gaspedaal, dan duw ik die gewoon in, start door en ik laat de sleutel gewoon los dan slaagt die vanzelf wel aan. Als je blijft doorstarten en je blijft de sleutel naar rechts duwen dan hoor je de starter maar slaagt die niet aan. Dat zijn toch mijn ondervindingen :)
Sempre o dois cavalos

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 22 jul, 2006 00:21

nieuwe bobine deed wonderen, motor afstellen enz enz enz niett
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » ma 24 jul, 2006 07:52

flusc schreef:
even met de mond wat benzine naar boven zuigen tot in de pomp ( merk je zeer goed en hoor je aan het geluid van de pomp) en hij start als een zonnetje!

Niels
met de mond benzine opzuigen raad ik ten sterkste af. niet alleen smaakt het goor, er zit tegenwoordig zoveel rotzooi in benzine dat je gegarandeert longkanker krijgt als je je verslikt en die troep in je longen krijgt.

vroeger, toen de cx'en nog van de band liepen, zat er bij wijze van spreken "alleen maar" lood in de benzine, tegenwoordig wordt er van alles en nog wat toegevoegd, en daar zitten hele nare stoffen tussen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 24 jul, 2006 12:52

anders een benzineflitertje monteren bovenaan, kost wat? n euro ofzo en daar zit ook zo'n klepje in.
MyAmi Spring Break

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » wo 26 jul, 2006 23:33

thomaaas schreef:nieuwe bobine deed wonderen, motor afstellen enz enz enz niett
In plaats van motor 'afstellen' (=damage control) zou er ook aan gewoon regelmatig onderhoud gedacht kunnen worden. Bijvoorbeeld elke 10.000 km.

Of, zoals Jeroen hierboven schreef:
catscit schreef:Maar 80% van alle 2cv problemen zijn ontstekingsgerelateerd...
Je kunt wel een beetje lukraak zitten pielen maar je kunt ook gestructureerd te werk gaan, begin met een grote beurt, en dat is OOK de ontsteking afstellen!
La vie est belle.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 27 jul, 2006 01:09

Lieve schat de auto wórdt ook regelmatig onderhouden, en ze rijdt maar 10000 km per jaar. Maar nadat de heren Frank en Julian van de Weegh van duckservice mij vertelden dat een nieuwe bobine in de helft van de gevallen helpt, heb iker een gekocht. Ik heb daarvoor:

Bougies afgesteld en schoongemaakt, puntjes gesteld, kleppen gesteld, luchtfilter uitgewassen en olie vervangen.

Onderhoudt vind vaker plaats als elke 10000 km, de charleston rijdt er maar 6000 per jaar [komt niet van 't platteland af]
MyAmi Spring Break

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » do 27 jul, 2006 16:19

Afbeelding

Ik had niet anders verwacht van je ;). Ik hoop dat andere 2cv-eigenaren met deze informatie in ieder geval hun voordeel doen.
La vie est belle.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 27 jul, 2006 20:27

Ja dat is natuurlijk altijd fijn ;)

Heb trouwens nu wel startproblemen met mijn reserveblokje, maar die heeft 8 jaar niet gedraait en krijgt geen brandstof, de ontsteking is nauwelijks nog af te stellen want hetnokje is rond en de startmotor draait maar slecht, maar ik wil dat ze 't vanavond nog doet!!!
MyAmi Spring Break

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 27 jul, 2006 22:11

hehe nou k zal je vertellen t is gelukt ook met nieuwe brandstofpomp en kleppen hééél goed afstellen, 10000 keer draaien en opnieuw stellen, blablabla, toen maar benzine gepakt want die ik had bleek 95 te zijn, dus naar de pomp, dat spul er op. nou bij starten begon de motor wat te sputteren, het eerste teken van leven. Nog eens klepspeling controleren, was nog 't zelfde, toen heel lang doorstarten en remvloeistof in de carb spuiten toen wou ze eindelijk starten, zo nu eerst ff schone broek aan.
MyAmi Spring Break

Plaats reactie