Pagina 3 van 3

Geplaatst: do 10 aug, 2006 17:13
door supercees
thomaaas schreef:Ja een collega van mijn vader zit dat nu uit te zoeken idd, hij heeft er meer verstand van als ons. Maar motorfietsen zijn duurder als we dachten, als prijs zonder belasting etc etc etc zit je al wel boven de 6500 euro, maar als je de onderdelen doorverkoopt misschien dat we goed uitkomen idd. Ook leuk: eendenmotor erin zetten, kijken of er ergens een freak is die dat kan waarderen :P Maar nu raken we hééél erg off topic we hadden het over rdw, apk en verzekering.
kijk maar eens op marktplaats, bmw's zat, vanaf € 645,-. eentje met de ouderwetse boxermotor voor € 1.300,. blok eruit en van de opbrengst van de rest van de motorfiets kan je 'm reviseren.

Geplaatst: vr 11 aug, 2006 00:57
door thomaaas
[offtopic] Ja maar ik [okeej mn pa] wil graag de BMW R1200GS motor hebben. De ouderen hebben "maar" 80 of 75 PK en hebben 2 kleppen per cilinder en geen kat. Ik [mijn pa] wil de Sportversie met 4 kleppen per cilinder en kat eronder, een versie die geloof ik met 110 pk te leveren is vanaf 2003, maa rde versie waar eigenlijk het hart [van mijn vader] naar uit gaat is de versie van 120 PK, leverbaar vanaf 1 januari 2006....
Bovendien is deze motor computergestuur [het zal GVDMM ook niet] en daarom met een chipje tot 145 PK op te tunen. Ja, mijn vader heeft het goed uitgedokterd allemaal...
[/offtopic]
edit: Al vind ik je idee om m te later reviseren voor t geld wat de ouwe oplevert ook helemaal zo gek nog niet!

Geplaatst: za 12 aug, 2006 17:50
door abr2cv
Een oud blokje kun je ook heel goed tunen! En zonder kat is beter, kun je er meer vermogen uit halen. 2 kleppen per cilinder is soms ook nog beter, je moet gewoon je kop ff laten flowen. Een computergestuurd blok ombouwen, zeker een modern blok, is nog al een grote klus. Zonder computer is simpeler en beter, is mijn mening tenminste..

Geplaatst: zo 13 aug, 2006 01:00
door thomaaas
Ja maar wij [nogmaals mijn vader] willen tunen, zonder onze handen vies te maken. Blokje ombouwen moet aldus de dealer geen probleem zijn, Het is voor het blokje net alsof de accu ff leeg is. Het motormanagementsysteem van een motorfiets moet je niet verwarren met dat van een auto, want in een motorfiets doet het beduidend minder dan in een auto, zei hij. Ik denk zelf ook dat de computer resetten lang zo moeizaam nog niet is als het passend maken op het chassis en GSA- bak, dus daar maak ik me geen zorgen om. [al zou dat waarschijnlijk wel moeten :roll: ]

Geplaatst: zo 13 aug, 2006 14:43
door abr2cv
Dat een motorfiets minder gecompliceerd is dan een auto is ongetwijfeld waar. Ik denk dat je het motormanagement van een nieuwe motorfiets kunt vergelijken met die van een 2e type BX, nog vrij simpel maar als er iets stuk is ben je soms erg lang bezig met zoeken naar de oorzaak.. Maar carburateurs klinken veel mooier.. Vooral die 2 mooie grote dubbele die ik onder mijn motorkap heb liggen.

Geplaatst: zo 13 aug, 2006 15:37
door thomaaas
Sja ik weet het niet... Ik denk dat de BMW sowiso wel heel mooi klinkt, ze trekt namelijk door tot 8000 r/m :D :D :D
En BMW is héél iets anders wat betrouwbaarheid betreft dan citroën hé? [no offense] Maar ik denk dat er minder snel iets mis moet zijn dan bij een BX. Bovendien issie met injectie toch wat zuiniger en sneller dan met carbu's.

Geplaatst: zo 13 aug, 2006 16:52
door abr2cv
Houd er wel rekening mee dat een motor van een motorfiets minder lang mee gaat dan van een auto. Motoren maken meestal niet zo heel veel kilometers, dus een motorfietsblok met 100000 km is al bijna op zn einde, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk..
Het geluid van een motor met carburateurs is zo veel mooier dan van een met injectie...
BMW automobielen gaan de laatste jaren wat achteruit in kwaliteit, weet niet of dat met motoren ook zo ook is.

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 09:40
door Ruben
abr2cv schreef:Houd er wel rekening mee dat een motor van een motorfiets minder lang mee gaat dan van een auto. Motoren maken meestal niet zo heel veel kilometers, dus een motorfietsblok met 100000 km is al bijna op zn einde, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk..
Als motorfietsliefhebber moet ik even reageren 8)

Juist BMW motorfietsen zijn een uitzondering.
De moderne 4 klepper boxer van BMW kan 300.000 km lopen!
En ook nog zonder olieverbruik...

Ruben

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 09:49
door abr2cv
Ik wist dat er uitzonderingen waren.. Gaan de oude BMW boxermotoren ook zo lang mee?

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 10:05
door Evan
145 PK :shock:

en op wat voor chassis komt zo'n bruut raceblok dan wel?

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 10:11
door OnsEendje2
abr2cv schreef:Ik wist dat er uitzonderingen waren.. Gaan de oude BMW boxermotoren ook zo lang mee?
ja, net als 2-cilinder honda blokjes van bijv. de transalp. 650cc 58pk misschien een leuk alternatief?

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 10:57
door catscit
op slot wegens hopeloos off topic!