Pagina 3 van 3
Geplaatst: zo 30 mar, 2014 09:34
door Geert
Bij mij was het het NIEUWE !!!!! druklager, wat na demontage in stukken op de prise-as hing te bungelen. De borgveer hield het restant nog netjes op z'n plaats, maar twee stukken hingen aan de prise-as.
Dus kapot druklager ! Na nog geen 10.000 KM.

Drukgroep was ook beschadigd en kon ik weg gooien . Alles NIEUW gemonteerd bij restauratie !
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 12:46
door Handjes
Hyja schreef:Ik zit met het probleem dat ik na het afstellen een kilometer of 5 kan rijden, en de bak dan weer begint te kraken. Voornamelijk zijn 1 en zijn achteruit. Stoppen en opnieuw afstellen helpt, maar dit is telkens zo tijdrovend. Wat gaat er mis?
Klinkt alsof je koppelingskabel aan het ontrafelen is waardoor hij steeds 'langer' wordt... Zou dat kunnen?
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 13:18
door KeesU
Hyja schreef:Ik zit met het probleem dat ik na het afstellen een kilometer of 5 kan rijden, en de bak dan weer begint te kraken. Voornamelijk zijn 1 en zijn achteruit. Stoppen en opnieuw afstellen helpt, maar dit is telkens zo tijdrovend. Wat gaat er mis?
Het lijkt erop dat je stelmoer en borgmoer verlopen tijdens het rijden (trillingen). Heb je al geprobeerd om de moeren met een borgmiddel (Loctite) vast te zetten?
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 16:33
door AZL57
Check ook eens de koppelingshefboom in de bak, mogelijk is die verbogen/gebroken of los dat geeft ook rare gevolgen. Je stelt bij en hij buigt /breekt iets verder enz.
Geplaatst: di 1 apr, 2014 08:49
door Hyja
KeesU schreef:Hyja schreef:Ik zit met het probleem dat ik na het afstellen een kilometer of 5 kan rijden, en de bak dan weer begint te kraken. Voornamelijk zijn 1 en zijn achteruit. Stoppen en opnieuw afstellen helpt, maar dit is telkens zo tijdrovend. Wat gaat er mis?
Het lijkt erop dat je stelmoer en borgmoer verlopen tijdens het rijden (trillingen). Heb je al geprobeerd om de moeren met een borgmiddel (Loctite) vast te zetten?
Bedankt voor jullie reacties, maar deze lijkt me het meest plausibel ja.. Eens met Loctite proberen
Geplaatst: di 1 apr, 2014 11:00
door schermer
Kan iemand mij vertellen hoe strak ik de kabel moet stellen?
Geplaatst: di 1 apr, 2014 13:03
door KeesU
schermer schreef:Kan iemand mij vertellen hoe strak ik de kabel moet stellen?
De vrije slag moet zo'n 2,5 cm zijn.
Geplaatst: di 1 apr, 2014 16:03
door achtpeter
2,5 cm aan het pedaal
Geplaatst: za 5 apr, 2014 14:25
door AZL57
heb in 30 jaar eend nog nooit een verlopende moer aan een koppelingskabel gehad, zelfs niet bij een eend die geen borgmoer erop had.
Geplaatst: za 5 apr, 2014 18:12
door KeesU
Heb in 30 jaar nog nooit de Jackpot van de Staatsloterij gewonnen. Toch zijn er mensen die 'm winnen......
Geplaatst: za 5 apr, 2014 19:28
door Hyja
Haha Kees
De koppelingkabel is vervangen, het probleem leek ook wel verholpen maar het werd na een kilometer of 30 steeds erger. Zo erg dat hij direct in voor en achteruit schiet, ook al pedaal tegen de grond.
Denk dat de hefboom verbogen is helaas, die gaan we dus vervangen, en de koppeling etc ook dan maar gelijk
Geplaatst: di 8 apr, 2014 22:04
door Hyja
Zeau.. Die is kapot
Koppeling was nog redelijk, maar toch maar vervangen omdat alles toch open lag.
Morgen de remmen nog even ontluchten en een uitlaat beter vastzetten, deze lekt nu behoorlijk op een van de klemmen.
Geplaatst: di 8 apr, 2014 22:41
door Hyja
AZL57 schreef:Check ook eens de koppelingshefboom in de bak, mogelijk is die verbogen/gebroken of los dat geeft ook rare gevolgen. Je stelt bij en hij buigt /breekt iets verder enz.
Jij gaat dus door voor de koelkast
Geplaatst: za 19 apr, 2014 21:56
door pieterc
Ik heb een beetje dezelfde problemen als de topicstarter. Ik heb een ami 6 waarin een 25 pk motor zat en nu een eendblok en bak is gemonteerd. Ik krijg de koppeling niet goed gesteld. Heeft een Ami 6 een anders lag van het koppelingspedaal?