fliptop
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Op dit moment wordt hij inderdaad vastgezet met de moeren op de dorpels.
Slimmer zou zijn kleine gaatjes door de draadeinden en dan grote R klippen erop. Nu heb je sleutel 19 nodig om de motorkap open te maken.
De fliptop is enorm simpel gehouden en toch werkt het wonderwel.
De fliptop op m'n acadiane was een stuk ingewikkelder.
Als je goed kijtk zie je dat het scharnier met 4 boutjes op het chassis zit.
Deze boutjes kun je bij met de kap dicht, als ze eruit zijn pak je de hele kap er zo af, wel even de bedrading losmaken, met de originele steek verbindingen net achter de lampensteun.
Waar normaal het motorkapscharnier op de koets zit zit nu een deurrubber van een moderne auto, dus de motor kap ligt op het holle deel van dat rubber.
Horizontaal aan de zijkanten van het schutbord zitten ook rubbers op de koets om de driehoekjes van de koets te houden.
Inderdaad een GSA sateliet als enige vorm van schakelmateriaal, zit alles op op zo'n ding, aan de zijkant van het dashboard zit nog een alarmlicht en mistlicht schakelaar.
Stuur is maserati 424.
Koffer is aangepast Traction (van na 1952).
Hardtop is de originele citroen accesoire, de 3 delige is dit, kan vanuit de bestuurderstoel opengemaak en naar achteren geklapt worden, maar enkel de helft gaat dus open (en komt dan op de 2e helft te liggen).
Dit is het laatste project wat m'n (ex) vriendin Joke en ik samen gedaan hebben. De auto is een ami 8 berline onderstel, ami super versnellings bak, koets van mijn 4 cylinder eend, visa motor, lpg, fliptop, hardtop, visa voorstoelen, custom dashboard met jaeger meters, maserati stuur (met maserati logo en houten rand)
Alles aan de auto is nieuw.
De auto reed zondag avond zijn eerste meters en maandag werd het huis waar ie gebouwd is overgedragen aan de nieuwe bezitters. De auto is nog niet "af", er moeten nog wat dingen gebeuren zoals mistlicht en 3e remlicht aansluiten, benzine leiding stukje vervangen (is geknikt en loopt nu enkel op lpg) en nog wat afwerking links en rechts. Maar z'n eerste dagje woon werk verkeer is ie alweer goed doorgekomen.
Slimmer zou zijn kleine gaatjes door de draadeinden en dan grote R klippen erop. Nu heb je sleutel 19 nodig om de motorkap open te maken.
De fliptop is enorm simpel gehouden en toch werkt het wonderwel.
De fliptop op m'n acadiane was een stuk ingewikkelder.
Als je goed kijtk zie je dat het scharnier met 4 boutjes op het chassis zit.
Deze boutjes kun je bij met de kap dicht, als ze eruit zijn pak je de hele kap er zo af, wel even de bedrading losmaken, met de originele steek verbindingen net achter de lampensteun.
Waar normaal het motorkapscharnier op de koets zit zit nu een deurrubber van een moderne auto, dus de motor kap ligt op het holle deel van dat rubber.
Horizontaal aan de zijkanten van het schutbord zitten ook rubbers op de koets om de driehoekjes van de koets te houden.
Inderdaad een GSA sateliet als enige vorm van schakelmateriaal, zit alles op op zo'n ding, aan de zijkant van het dashboard zit nog een alarmlicht en mistlicht schakelaar.
Stuur is maserati 424.
Koffer is aangepast Traction (van na 1952).
Hardtop is de originele citroen accesoire, de 3 delige is dit, kan vanuit de bestuurderstoel opengemaak en naar achteren geklapt worden, maar enkel de helft gaat dus open (en komt dan op de 2e helft te liggen).
Dit is het laatste project wat m'n (ex) vriendin Joke en ik samen gedaan hebben. De auto is een ami 8 berline onderstel, ami super versnellings bak, koets van mijn 4 cylinder eend, visa motor, lpg, fliptop, hardtop, visa voorstoelen, custom dashboard met jaeger meters, maserati stuur (met maserati logo en houten rand)
Alles aan de auto is nieuw.
De auto reed zondag avond zijn eerste meters en maandag werd het huis waar ie gebouwd is overgedragen aan de nieuwe bezitters. De auto is nog niet "af", er moeten nog wat dingen gebeuren zoals mistlicht en 3e remlicht aansluiten, benzine leiding stukje vervangen (is geknikt en loopt nu enkel op lpg) en nog wat afwerking links en rechts. Maar z'n eerste dagje woon werk verkeer is ie alweer goed doorgekomen.
Laatst gewijzigd door catscit op di 27 feb, 2007 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik had bij de 4 cylinder dit zo gemaakt, sluiting van een ami super / gsa (ami 8 heeft dit ook) en dan met een kabel naar binnen.
Maar op een fliptop heeft het weinig nut allemaal, enige wat je moet regelen is dat de punten van de spatborden niet naar buiten waaien, de kap blijft echt onder alle omstandigheden liggen door z'n eigen gewicht en positie van het scharnierpunt.
Maar op een fliptop heeft het weinig nut allemaal, enige wat je moet regelen is dat de punten van de spatborden niet naar buiten waaien, de kap blijft echt onder alle omstandigheden liggen door z'n eigen gewicht en positie van het scharnierpunt.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
oh ja, ik heb de lampverstelling staaf afgezaagd en de knop er zo aangelast dat als je je hand door het warmte afoer gat van het linker spatbord steekt, je bij de knop kunt. Zo kan indien nodig toch de koplampverstelling gedaan worden zonder de motorkap open te doen.
Staat niet op de foto's maar de auto zal waarschijnlijk op de a type markt te zien zijn.
Staat niet op de foto's maar de auto zal waarschijnlijk op de a type markt te zien zijn.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Knap werk! en uiteraard super blits (en pracktisch lijkt me!)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
op de foto staat de kap half open.
Als de kap helemaal open is staan de onderkant van de spatborden recht omhoog, alles is dus 90 graden gedraaid. Aangezien het scharnierpunt voor het chassis ligt betekend dit dat de spatborden en motorkap in z'n geheel VOOR de auto staan! Dus de motor is HELEMAAL vrij.
hier zie je het een beetje:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... top_05.jpg
En zelfs daar is de kap nog niet helemaal open.
Als de kap helemaal open is staan de onderkant van de spatborden recht omhoog, alles is dus 90 graden gedraaid. Aangezien het scharnierpunt voor het chassis ligt betekend dit dat de spatborden en motorkap in z'n geheel VOOR de auto staan! Dus de motor is HELEMAAL vrij.
hier zie je het een beetje:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... top_05.jpg
En zelfs daar is de kap nog niet helemaal open.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
op de laatste foto's zie je een oogje aan de binnenkant van de motorkap zitten (van de vorige applicatie) en daar zit nu een touwtje aan richting schutbord.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net