Pagina 3 van 3

Geplaatst: di 27 feb, 2007 12:13
door Punky
Netjes!!! :shock:

Geplaatst: di 27 feb, 2007 12:28
door catscit
Op dit moment wordt hij inderdaad vastgezet met de moeren op de dorpels.
Slimmer zou zijn kleine gaatjes door de draadeinden en dan grote R klippen erop. Nu heb je sleutel 19 nodig om de motorkap open te maken.
De fliptop is enorm simpel gehouden en toch werkt het wonderwel.
De fliptop op m'n acadiane was een stuk ingewikkelder.
Als je goed kijtk zie je dat het scharnier met 4 boutjes op het chassis zit.
Deze boutjes kun je bij met de kap dicht, als ze eruit zijn pak je de hele kap er zo af, wel even de bedrading losmaken, met de originele steek verbindingen net achter de lampensteun.

Waar normaal het motorkapscharnier op de koets zit zit nu een deurrubber van een moderne auto, dus de motor kap ligt op het holle deel van dat rubber.
Horizontaal aan de zijkanten van het schutbord zitten ook rubbers op de koets om de driehoekjes van de koets te houden.

Inderdaad een GSA sateliet als enige vorm van schakelmateriaal, zit alles op op zo'n ding, aan de zijkant van het dashboard zit nog een alarmlicht en mistlicht schakelaar.

Stuur is maserati 424.

Koffer is aangepast Traction (van na 1952).

Hardtop is de originele citroen accesoire, de 3 delige is dit, kan vanuit de bestuurderstoel opengemaak en naar achteren geklapt worden, maar enkel de helft gaat dus open (en komt dan op de 2e helft te liggen).

Dit is het laatste project wat m'n (ex) vriendin Joke en ik samen gedaan hebben. De auto is een ami 8 berline onderstel, ami super versnellings bak, koets van mijn 4 cylinder eend, visa motor, lpg, fliptop, hardtop, visa voorstoelen, custom dashboard met jaeger meters, maserati stuur (met maserati logo en houten rand)
Alles aan de auto is nieuw.

De auto reed zondag avond zijn eerste meters en maandag werd het huis waar ie gebouwd is overgedragen aan de nieuwe bezitters. De auto is nog niet "af", er moeten nog wat dingen gebeuren zoals mistlicht en 3e remlicht aansluiten, benzine leiding stukje vervangen (is geknikt en loopt nu enkel op lpg) en nog wat afwerking links en rechts. Maar z'n eerste dagje woon werk verkeer is ie alweer goed doorgekomen.

Geplaatst: di 27 feb, 2007 15:27
door Punky
Ik zag laatst dat iemand het slotmechanisme van een moderne wagen aan zijn schutbord had gemaakt en de vanger aan de kap. Deze was dus alleen van binnenuit te openen. Weet alleen helaas niet meer waar de foto stond. :roll:

Geplaatst: di 27 feb, 2007 15:37
door catscit
ik had bij de 4 cylinder dit zo gemaakt, sluiting van een ami super / gsa (ami 8 heeft dit ook) en dan met een kabel naar binnen.

Maar op een fliptop heeft het weinig nut allemaal, enige wat je moet regelen is dat de punten van de spatborden niet naar buiten waaien, de kap blijft echt onder alle omstandigheden liggen door z'n eigen gewicht en positie van het scharnierpunt.

Geplaatst: di 27 feb, 2007 17:07
door CitRoel
Mooi geworden hoor! Ik vind het bijna jammer dat ik dat niet ook gedaan heb tijdens m'n restauratie.

Geplaatst: di 27 feb, 2007 17:44
door catscit
oh ja, ik heb de lampverstelling staaf afgezaagd en de knop er zo aangelast dat als je je hand door het warmte afoer gat van het linker spatbord steekt, je bij de knop kunt. Zo kan indien nodig toch de koplampverstelling gedaan worden zonder de motorkap open te doen.

Staat niet op de foto's maar de auto zal waarschijnlijk op de a type markt te zien zijn.

Geplaatst: di 27 feb, 2007 18:13
door Aloha Beach Cruiser
Knap werk! en uiteraard super blits (en pracktisch lijkt me!)

Geplaatst: di 27 feb, 2007 23:06
door Matchless
Het ziet er inderdaad erg netjes uit, maar op de foto lijkt het alsof je toch nog nergens bij kunt. Zitten die spatschermen niet erg in de weg ? Ik ben benieuwd naar een fot in geheel geopende toestand.

Geplaatst: di 27 feb, 2007 23:16
door catscit
op de foto staat de kap half open.
Als de kap helemaal open is staan de onderkant van de spatborden recht omhoog, alles is dus 90 graden gedraaid. Aangezien het scharnierpunt voor het chassis ligt betekend dit dat de spatborden en motorkap in z'n geheel VOOR de auto staan! Dus de motor is HELEMAAL vrij.

hier zie je het een beetje:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... top_05.jpg
En zelfs daar is de kap nog niet helemaal open.

Geplaatst: di 27 feb, 2007 23:40
door Lelijke Eend
Hoe voorkom je dat het plaatwerk op de straatstenen landt ? Touwtje ?

Geplaatst: di 27 feb, 2007 23:46
door catscit
op de laatste foto's zie je een oogje aan de binnenkant van de motorkap zitten (van de vorige applicatie) en daar zit nu een touwtje aan richting schutbord.

Geplaatst: wo 28 feb, 2007 19:00
door Matchless
Ik zie het, dan kun je inderdaad overal gewoon bij.