Speling op aandrijfassen
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
kan aandrijfassen zijn, maar kan ook fusees en stuurkogels zijn. Kijken is weten en dan een eigen topic openen!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- bartje2212
- Regelmatige poster
ik heb ook iets dergelijks; een soort resonantie bij hogere snelheden. als je bijvoorbeeld 100 rijdt en je laat het gas iets los (wel snelheid houden, maar minimale kracht op de wielen) dan gaat er zo'n resonantie trilling door je stuur heen zoals rondvaartboten ook wel eens trillen.
ikzelf denk aan fusees, maar die zijn vorig jaar nog vervangen. lagers ook dus misschien het stuurhuis versleten? (stuurkogels geen speling maar de stuurstangen op het huis wel)
Ik ga het vandaag eens checken en zal m'n bevindingen hier melden
ikzelf denk aan fusees, maar die zijn vorig jaar nog vervangen. lagers ook dus misschien het stuurhuis versleten? (stuurkogels geen speling maar de stuurstangen op het huis wel)
Ik ga het vandaag eens checken en zal m'n bevindingen hier melden
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
mensen, dit is geen "post hier je ellende topic".
ALs je probleem hebt, eigen topic openen, anders is het chaos niet meer te overzien.
En hierboven, je geleide ring van je stuurhuis is versleten, stuurhuis revisie
ALs je probleem hebt, eigen topic openen, anders is het chaos niet meer te overzien.
En hierboven, je geleide ring van je stuurhuis is versleten, stuurhuis revisie
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
- bartje2212
- Regelmatige poster
Ik snap niet dat je je zorgen maakt als je de auto met handrem erop enkele centimers heen en weer kunt halen. Zolang het onder de 10 centimer blijft is het volgens mij nog OK.
Bij mij waren de homkineten nog goed maar de schuifstukken uitgelubberd. Toen ik de auto meer dan 10 cm heen en weer kon halen begon het toch wel invloed te krijgen op het rijden. Na lang rechtuit rijden werd een bocht verwelkomd met een duidelijke bonk. Ook begon de boel wat te janken.
Ik heb er uiteindelijk nieuwe assen opgezet. Ik merk er niets van dat de kwaliteit slecht zou zijn. (Ik heb er nu zo'n 15.000km mee gereden.) De schuifstukken passen zo precies dat ik ze in eerste instantie ze niet eens op elkaar geschoven kreeg.
Bij mij waren de homkineten nog goed maar de schuifstukken uitgelubberd. Toen ik de auto meer dan 10 cm heen en weer kon halen begon het toch wel invloed te krijgen op het rijden. Na lang rechtuit rijden werd een bocht verwelkomd met een duidelijke bonk. Ook begon de boel wat te janken.
Ik heb er uiteindelijk nieuwe assen opgezet. Ik merk er niets van dat de kwaliteit slecht zou zijn. (Ik heb er nu zo'n 15.000km mee gereden.) De schuifstukken passen zo precies dat ik ze in eerste instantie ze niet eens op elkaar geschoven kreeg.
ik ben mijn Homokineet hoezen aan het vervangen, en nu ik de beugeltjes er af had en de hoezen los haalde leek de smeer nog al vloeibaar...een stuk vloeibaarder dan smeer in het midden zit. en ik in mijn vet spuit heb zitten.
Is dat dan ander smeer of is het omdat het er al een tijd in zit?!
dus, wat moet ik er in smeren...vet uit mijn spuit dik of speciale dunner vet kopen?
Is dat dan ander smeer of is het omdat het er al een tijd in zit?!
dus, wat moet ik er in smeren...vet uit mijn spuit dik of speciale dunner vet kopen?
onder druk wordt alles vloeibaar
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb een pot Constante Velocity Grease, van Comma:

Niet op de zooi letten, foto even snel gemaakt
is echt vet, en geen olie.. zorg er bij het vastzetten van de hoezen voor dat ze goed vast zitten. ty-wrap is goed, ligarex (metalen ty-wrap) is beter:

Niet op de zooi letten, foto even snel gemaakt

is echt vet, en geen olie.. zorg er bij het vastzetten van de hoezen voor dat ze goed vast zitten. ty-wrap is goed, ligarex (metalen ty-wrap) is beter:

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster