Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 23:58
door catscit
kan aandrijfassen zijn, maar kan ook fusees en stuurkogels zijn. Kijken is weten en dan een eigen topic openen!

Geplaatst: di 1 mei, 2007 09:46
door bartje2212
ik heb ook iets dergelijks; een soort resonantie bij hogere snelheden. als je bijvoorbeeld 100 rijdt en je laat het gas iets los (wel snelheid houden, maar minimale kracht op de wielen) dan gaat er zo'n resonantie trilling door je stuur heen zoals rondvaartboten ook wel eens trillen.

ikzelf denk aan fusees, maar die zijn vorig jaar nog vervangen. lagers ook dus misschien het stuurhuis versleten? (stuurkogels geen speling maar de stuurstangen op het huis wel)

Ik ga het vandaag eens checken en zal m'n bevindingen hier melden

Geplaatst: di 1 mei, 2007 10:31
door catscit
mensen, dit is geen "post hier je ellende topic".
ALs je probleem hebt, eigen topic openen, anders is het chaos niet meer te overzien.

En hierboven, je geleide ring van je stuurhuis is versleten, stuurhuis revisie

Geplaatst: di 1 mei, 2007 16:34
door bartje2212
owkee thanx, ik dacht al zoiets. idd speling in het stuurhuis zelf.

Geplaatst: wo 9 mei, 2007 23:20
door Ealse
Ik snap niet dat je je zorgen maakt als je de auto met handrem erop enkele centimers heen en weer kunt halen. Zolang het onder de 10 centimer blijft is het volgens mij nog OK.
Bij mij waren de homkineten nog goed maar de schuifstukken uitgelubberd. Toen ik de auto meer dan 10 cm heen en weer kon halen begon het toch wel invloed te krijgen op het rijden. Na lang rechtuit rijden werd een bocht verwelkomd met een duidelijke bonk. Ook begon de boel wat te janken.
Ik heb er uiteindelijk nieuwe assen opgezet. Ik merk er niets van dat de kwaliteit slecht zou zijn. (Ik heb er nu zo'n 15.000km mee gereden.) De schuifstukken passen zo precies dat ik ze in eerste instantie ze niet eens op elkaar geschoven kreeg.

Geplaatst: vr 7 mar, 2008 19:28
door gillis
ik ben mijn Homokineet hoezen aan het vervangen, en nu ik de beugeltjes er af had en de hoezen los haalde leek de smeer nog al vloeibaar...een stuk vloeibaarder dan smeer in het midden zit. en ik in mijn vet spuit heb zitten.

Is dat dan ander smeer of is het omdat het er al een tijd in zit?!

dus, wat moet ik er in smeren...vet uit mijn spuit dik of speciale dunner vet kopen?

Geplaatst: vr 7 mar, 2008 19:34
door Bertje Beige
Ik zou als ik jou was het meeste oude vet proberen te verwijderen en er dan vet uit je vetspuit in doen.

Geplaatst: vr 7 mar, 2008 19:55
door Tom Duckpower
Voor homokineten is speciaal vet... Dit is inderdaad dunner dan het vet dat oa in de fusees zit.

Geplaatst: vr 7 mar, 2008 22:46
door gillis
Tom Duckpower schreef:Voor homokineten is speciaal vet... Dit is inderdaad dunner dan het vet dat oa in de fusees zit.
Dacht al zo iets....

Zag iets van Total ML in de olislager...maar weet je wat voor olie ik dan moet kopen?
of is dat standaard homokineten smeer?

Geplaatst: vr 7 mar, 2008 22:51
door Tom Duckpower
Ik heb een pot Constante Velocity Grease, van Comma:
Afbeelding
Niet op de zooi letten, foto even snel gemaakt ;)

is echt vet, en geen olie.. zorg er bij het vastzetten van de hoezen voor dat ze goed vast zitten. ty-wrap is goed, ligarex (metalen ty-wrap) is beter:
AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: vr 7 mar, 2008 23:13
door gillis
Super, bedankt!

dacht al aan Ty-wrep...vriend van me heeft die metalen dingen...doe ik eerst Ty-wrep en na de eerste paar ritjes even langs hem om die metalen strips te monteren.

Geplaatst: za 8 mar, 2008 08:03
door Bertje Beige
Wist ik ook niet, weer wat geleerd.

Geplaatst: za 8 mar, 2008 09:50
door backfire
die ligarex is moeilijk te vinden.

Geplaatst: za 8 mar, 2008 10:25
door Hanzelman

Geplaatst: za 8 mar, 2008 11:10
door backfire
Dat bedoel ik, moeilijk te vinden, zo ver ik heb kunnen traceren, zijn zij de enige fatsoenlijke, de rest zijn distributeurs en dergelijke. Ik bedoel dat spul zit toch niet alleen maar op citroens?