Pagina 3 van 4

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 19:59
door Yannick
Tegen dan zal 't hier ook wel "Brussel aan zee" zijn :lol:

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 21:08
door dyane_maniac
E85 is the future!

douwe -sindskort tevreden gebruiker-

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 22:14
door martijntje
dan mag ik over 50 jaar wel ongestraft in mijn uit belgie geimporteerd dyane rijden, ofniet yannick :wink:

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 23:39
door supercees
het maken van een prius, met al z'n accu's en electronica enzovoorts en daarna het gebruik, maakt hem net zo milieubelastend als een hummer!

zie onder andere http://www.targetofopportunity.com/prius_hummer.htm

de prius wordt gebruikt als propaganda door milieu rakkers, op zich niets mis mee om mensen met hun neus op het milieu te drukken, maar gebruik dan wel juiste voorbeelden.

cees, die z'n afval gescheiden aanbiedt.

Geplaatst: do 21 jun, 2007 08:18
door backfire
Die vergelijking werkt alleen als je in America woont en je een hummer koopt voor 25000 dollar (of zo) en 1,4 dollar voor een gallon benzine betaald.

En daarom maakt hummer ook maar een hybride en heeft Ford ook net een nieuwe uitgebracht. Mmmh zet je toch wel aan het denken hoe eerlijk zo'n Amerikaans rapport is.

Wat ook niet verteld wordt is dat NiMH accu's gerecycled worden. Rapport gaat uit van nieuw delfen van Nikkel.

Ron, die ook afval gescheiden aanbiedt en een 3L rijdt, nog minder co2 uitstoot als een Prius en gemiddeld 1:27

Geplaatst: do 21 jun, 2007 08:39
door bartje2212
ja, maar die 3L is dat een diesel? met roetfilter? ;) (diesel stoot minder CO2 uit dan benzine, maar voor de rest...)

Maar die kleintjes zijn altijd beter dan die grote bakbeesten waar prius eigenlijk ook wel bij hoort

Geplaatst: do 21 jun, 2007 09:14
door supercees
bartje2212 schreef:ja, maar die 3L is dat een diesel? met roetfilter? ;) (diesel stoot minder CO2 uit dan benzine, maar voor de rest...)
ik dacht een 1400 cc turbodiesel met intercooler

Geplaatst: do 21 jun, 2007 10:42
door backfire
1200CC en nee geen roetfilter omdat er een dubbelle kat onder zit. Toen bestond roetfilter nog niet ;) en er bestaat nog steeds geen after market filter. Ook roetsuistoot is laagste van ongefilterde diesels. Verder kan ie ook op Bio Diesel en PPO rijden.

Maar voor de rest is het een klotebak omdat ze bij VW eigenwijs zijn en zelf een automaat hebben ontwikkeld die dus gewoon echt slecht is.

Geplaatst: do 21 jun, 2007 10:55
door Yannick
martijntje schreef:dan mag ik over 50 jaar wel ongestraft in mijn uit belgie geimporteerd dyane rijden, ofniet yannick :wink:
Juist! Maar hij is goed terecht gekomen hoor, geen enkele (gezonde) Belg had hem zo mooi terug in orde gezet :wink:

Ik zal weleens een Belgische 2cv uit Nederland sleuren :lol:

Geplaatst: do 21 jun, 2007 12:27
door Matchless
Waar het eigenlijk om ging hier was of de APK afgeschaft kan worden voor oldtimers. Ik hoor niemand over de FEHAC enquete die gehouden is onder oldtimerbezitters. Het overgrote merendeel rijdt erg weining kilometers en ook is het bezit van een oldtimer niet alleen een hobby van rijke mensen. In het verleden hebben we wel mensen gehad die bijv. een DS van de zaak wilde hebben. Lekker goedkoop, geen belasting enz. Dit blijkt dus vreselijk tegen te vallen en het aantal lease maatschappijen dat klassiekers heeft is op 1 hand te tellen. Het merendeel van de mensheid vindt het belangrijk dat de auto het altijd doet en goedkoop is in onderhoud. Het voordeel dat je met een oldtimer hebt van de balasting breng je weer weg aan extra onderhoud, als het al niet meer is.

Hier doet het merendeel het onderhoud zelf, maar ik denk niet dat iemand overstapt op een klassieker omdat de APK afgeschaft wordt. Wat mij betreft mag de APK vervallen voor klassiekers. Ik denk dat het merendeel van de klassieker eigenaren hun auto's vertroeteld en goed onderhoud. Mocht dit niet zo zijn, dan komt dat wel aan het licht op straat.

En wat die belasting betreft, doe die lekker op de brandstof, dan zijn er geen moeilijke subsidie constructies nodig enz enz. Rij je veel kilometers in een dikke bak, dan betaal je meer. Rij je zuinig of in een klein autootje, dan kost het minder. Maar uiteraard wel in Europees verband invoeren.

apk geldigheid

Geplaatst: ma 9 jul, 2007 23:11
door drasseldrap
hee een topic over apk......
alleen ik heb een ander soortig vraagje...
mag dat ff zo tussen de regels door
wijkt immers maar een beetje af.......

ja?
ok, daar gaat tie

mijn eendje moet per 8 aug gekeurd zijn
nu is t handiger qua planning etc dat die overmorgen gekeurd gaat worden
maar.................
wordt de jaarlijkse apk dan ook vervroegd zodat ik volgend jaar ook weer omstreeks julie zit of blijft dit gewoon 8 aug?

ik hoor nl verschillende berichten en tja euh.......dan raak ik enigzins de kluts kwiet.....
( kan ik wel weer een leuk klutsritje aan wagen maar ach.........)

merci in ieder geval dat t ff off topic enigzins kon en mocht

groetjens drassel

Geplaatst: ma 9 jul, 2007 23:25
door Jeroen-citroen
Blijft gewoon 8 Augustus. Je mag 2 maanden voor de eind datum keuren en dan blijft de datum staan. Zo kun je dus aan 14 mnd keuring komen :wink:

Geplaatst: di 10 jul, 2007 12:55
door Transat
Handig om te weten; dat wist ik niet, dat de datum bleef staan.

Trouwens: de kogel is bijna door de kerk. APK-keuringen voor benzine-auto's hoeven nog maar 1x per 2 jaar, voor auto's van 4 tot 8 jaar oud.... :? :(
Nou, daar schieten we dus geen moer mee op!

Geplaatst: di 10 jul, 2007 13:26
door dyane_maniac
en als ik dan hoor wat daar mis mee kan zijn... net zoals met oudere auto's.. gewoon voor alle auto's 1xper jaar. kost je de kop ook niet die 40 euro. ik denk niet dat de regel apk 1 x / 2jaar ervoor gaat zorgen dat mensen nu extra snel een oldtimer pakken, maar wel dat iemand bijvoorbeeld met een gebakje rondrijdt wat niet helemaal technisch in orde is en doorrijdt tot ie apk wordt afgekeurd. en tja dan kun je er "op straat"wel achter komen dat ie niet goed is, maar dan hoop ik niet dat iemands kind is die aan dat experiment meewerkt. ik snap het voordeel niet zo als ie goed is, is een apk ook niet erg toch?

douwe

Geplaatst: di 10 jul, 2007 13:31
door Duintje
het zijn niet zozeer de kosten, maar meer het gedoe om je auto er te krijgen en weer op te halen...

Ik blijf er namelijk nooit bij...