Door de rem heen trappen.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 1 aug, 2007 19:47

Punky schreef:Geloof me, als er schone LHM uit de uitgangen van de leidingen komen zonder luchtbellen dan heb ik er alle vertrouwen in dat alles goed zit. :wink:
Dat klinkt wel goed ja.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 2 aug, 2007 23:43

Het is ff offtopic maar bij deze wat foto's van de uitlaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pijp loopt eng langs de remschijf af en heeft er zelfs al ingezetten. Na wat verzetten heb ik nu een halve cm spelling.
Ook is mijn nieuwe HRC te zien op een van de foto's. :lol:

En om het verhaal af te maken zitten er nieuwe pinkers op de C-stijl. Heeft ie zwarte skai binnenbekleding tegen de koets zitten. Volgens mij zijn jullie nu weer een beetje bij. :wink:

Let eens op de hoogte van de achterwielen. Dit zal straks weer gehalveerd worden als de achterbak vol zit. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 26 feb, 2008 23:11

Het probleem is er weer.

Kleine update:

Tijdens de blokrevisie is de remklauw gedemonteerd en waren de zuigers goed te bewegen. Daarna nieuwe schijven gemonteerd en alle LHM wederom vervangen. Remblokken waren pas een half jaar oud. Deze wel gereinigd met remmenreiniger voor montage.

Van te voren waren de leidingen al doorgespoeld en een nieuwe HRC gemonteerd.

Na de eerste 430km inrijden niks gemerkt en remde het zaakje goed en waren er geen problemen.
Na een kleine beurt van het blok vandaag iets sneller gaan optrekken en met de wintergril gereden bij 10 graden. Hierdoor werd de motorolie iets warmer dan die normaal is, maar zeker niet te hoog. Op een snelweg zal ie zeker hoger komen. Na een uur gereden te hebben trap ik wederom door de rem en na 3x pompen komt de kracht wederom terug. Om deze reden wintergril eraf gehaald en rustig naar huis gereden en probleem leek weer over te zijn.

Probleem lijkt begonnen te zijn na montage van de ribbelkap, maar vraag me af of dat veel kan schelen. Ook heb ik een motorbeschermingsplaat gemonteerd zitten van een Mehari die loopt dus veel verder door en geen koelkappen om de schijven.
Remleiding loopt nergens tegenaan en is na een rit koud. De HRC is handwarm zoals alles onder de kap na een ritje.

Vandaag dus de motorkap vervangen door een modern exemplaar en morgen eens kijken of dat het is. al heb ik hier sterk mijn twijfels bij.

Andere opties zijn:

Wederom LHM vervangen.
- Koelkappen om de remschijf monteren voor extra koeling van de voorremmen.
- Achterremmen nakijken. Kan geen kwaad is nog nooit gebeurt, maar uit bovenstaande verwacht ik eerder problemen aan het voorste deel van de remmen. Gezien er een relatie bestaat met de warmte van de motorolie en dus ook de warmte onder de kap.

Heeft iemand nog andere opties?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 26 feb, 2008 23:27

Inderdaad lijkt er op alsof de LHM gaat koken? Ribbel heeft volgens mij inderdaad minder koeling dan de moderne kap, de driehoek is niet voor niets zo gevormd, deze trekt de warmte onder de motorkap weg. En omdat een 6je meer warmte produceert hebben ze bij citroen bedacht om de afvoer te verbeteren, terwijl jij het dan weer slechter maakt.

Simpel voorbeeld is de intel pentium 4, vanwege de hogere warmte zijn er andere kasten ontworpen om de extra warmte beter af te kunnen voeren. Zelfs nu nog ondervinden gamers last van slechte warmteafvoer.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 26 feb, 2008 23:39

Ik dacht dat die nieuwe kappen er waren ivm ruimtevervruik in de opslag en de productiekosten.

De gaten van een moderne kap lijken me kleiner als die van een ribbelkap namelijk, al zal de airflow zeker anders zijn. Ik ken ook geen ribbelmensen die ook problemen hebben met de remmerij dat is het vreemde van het hele verhaal. Maar we gaan het eens proberen.

Neus lijkt meteen wel een stuk langer met de moderne kap. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 26 feb, 2008 23:41

Heb je ook al getest zonder motorbeschermingsplaat?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 26 feb, 2008 23:44

Nee, heb ik ook al aan gedacht, maar die plaat heb ik wel nodig aangezien ik lager sta. Zal eerder overwegen de koelkappen te monteren om voor extra koeling te zorgen. Alleen moet ik de kap misschien iets inkorten ivm die Y-pijp. Die loopt namelijk ook langs de schijf af. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 26 feb, 2008 23:51

Koelsleuven in de beschermplaat is ook mooi.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 26 feb, 2008 23:52

In plaats van de carterplaat kun je een bescherming framepje maken van T-profieltjes. Net als bij de geprepareede eenden voor de raid afrique. Heb je gecontroleerd of je koelsleuven in het chassis (onder de voorste demper) niet dicht zitten. Ik vond het ook ontzettend heet in mijn eend afgelopen zomer. Het bleek dat die sleuven dicht gebogen waren omdat het chassis bij de restauratie op de grond had gelegen. Verder zou je een hitteschildje kunnen maken ergens halverwege tussen de uitlaat en de HRC om de stralingswarmte aan te pakken.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 27 feb, 2008 00:03

backfire schreef:Koelsleuven in de beschermplaat is ook mooi.
Ook al aan gedacht. Zo dat ze wind vangen. :wink:
AZL57 schreef:Heb je gecontroleerd of je koelsleuven in het chassis (onder de voorste demper) niet dicht zitten. Verder zou je een hitteschildje kunnen maken ergens halverwege tussen de uitlaat en de HRC om de stralingswarmte aan te pakken.
Hitteschil hebben we ook al aan zitten denken en koelsleuven waren open, maar zal ze morgen iets verder buigen want door tectylbeurt zijn ze wel erg smal geworden. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 27 feb, 2008 00:31

De sleuven moeten zeker zo ruim zijn dat je je vingers er tussen kunt krijgen. Hielp prima bij mij.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 27 feb, 2008 00:41

Dat zijn ze bij mij zeker niet!!! :shock: Morgen even buigen dus. Bedankt voor de tip. :wink:

Had jij ook problemen met je remmen dan? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 27 feb, 2008 11:26

Nee gelukkig niet maar het werd wel erg warm binnen en dat had ik voordien nooit gehad. Ik heb wel nog mijn koelbakjes om de schijven misschien helpt dat ook?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 27 feb, 2008 11:45

Zorg er ook voor dat de remleiding naar de achterremmen ver van de uitlaat verwijderd is.
Die leiding kan plaatselijk erg warm worden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 27 feb, 2008 20:05

naast die leiding zit af fabriek een klein hitteschildje, opgehangen aan de bouten van de uitlaatklem.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie