1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » vr 31 aug, 2007 00:34

vanavond weer druk in de weer geweest met de linker dorpel, bodemplaat en a- en c stijl, ben redelijk opgeschoten, maar meeste tijd gaat verloren met het enigzins passend krijgen van de reparatiedelen, er past werkelijk niets precies en dus veel aanpassing nodig.

Ligt het aan mij of hebben meer mensen deze ervaring, ik heb plaatwerk van de graaf, wat ik via mn vaste 'citroënboer' tegen inkoopprijs krijg.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 31 aug, 2007 03:16

imitatie plaatwerk staat bekend om zijn mindere pasvorm. Ik heb een imitaitie B-stijl en deze hebben ze er ook met wat truukjes ingezet. Maar de pasvorm was niet geweldig inderdaad. Volgende keer geen imitatie meer voor mij in iedergeval.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 31 aug, 2007 09:12

Helaas zijn sommige delen niet orgineel verkrijgbaar. Ja passen en op maat maken is inderdaad een vereiste.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 31 aug, 2007 10:37

backfire schreef:Helaas zijn sommige delen niet orgineel verkrijgbaar. Ja passen en op maat maken is inderdaad een vereiste.
kijk eens bij club cassis, vlogens mij hebben die wel t een en ander, en volgens mij is de pasvorm perfect (iig al de delen die ik tot nu toe heb gehad) maar t kost wel ff wat meer...... ik dacht trouwens dat Mark ook (goed passende!!) bodemplaatjes in de aanbieding had, weet niet offie nog wat heeft liggen.

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » vr 31 aug, 2007 10:48

Wim van den Bergh schreef:@EVAN
die versnellingbak met onderdelen van LN wordt dat een 4 of een 5 bak ?
@WIM, ik neem aan dat je doelt op mijn Aca-bak? Dat is een LN bak dus een 4 bak. Je kunt niet zomaar een 5 bak in een LN bak steken, dat vergt nogal wat aanpassingen. Enige mod, is het uitwisslen van koppelingshuis en prise as met een Visa.
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 31 aug, 2007 12:06

rusty schreef:
backfire schreef:Helaas zijn sommige delen niet orgineel verkrijgbaar. Ja passen en op maat maken is inderdaad een vereiste.
kijk eens bij club cassis, vlogens mij hebben die wel t een en ander, en volgens mij is de pasvorm perfect (iig al de delen die ik tot nu toe heb gehad) maar t kost wel ff wat meer...... ik dacht trouwens dat Mark ook (goed passende!!) bodemplaatjes in de aanbieding had, weet niet offie nog wat heeft liggen.

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Nee hoor, ook die van cassis zijn niet top, kwaliteit van orgineel ben ik nog nergens tegengekomen. En bijvoorbeeld binnenscherm bestaat niet eens orgineel.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » vr 31 aug, 2007 12:21

gewoon wat smokkelen dus om de boel op het oog netjes sluitend te krijgen :lol:
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » vr 31 aug, 2007 23:17

eindelijk de beloofde plaatjes ter illustratie, woorden zijn overbodig, de 'kenners' weten wel wat ze zien :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verse foto volgen dit weekend
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » vr 31 aug, 2007 23:19

heeft er trouwens iemand ervaring of fotos oid van een rolkooi van leen ? (niet die van frisia maar die van APK :lol: )
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 4 sep, 2007 23:24

om even terug te komen op het ami chassis/2cv koets verhaal,

ik weet dat ik de 2cv bodem moet aanpassen op de dikkere en langere veerpotten, maar weet iemand mij ook te vertellen of de voorste bevestigingspunten van een ami chassis overeenkomen met de voorste gaten van een 2cv bodemplaat en dan bedoel ik de bevestiging voor en achter de veerpotten op de steuntjes, dit ivm het uitmeten van de aanpassingen vd koets los van het chassis.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 5 sep, 2007 08:55

PHoskam schreef:om even terug te komen op het ami chassis/2cv koets verhaal,

ik weet dat ik de 2cv bodem moet aanpassen op de dikkere en langere veerpotten, maar weet iemand mij ook te vertellen of de voorste bevestigingspunten van een ami chassis overeenkomen met de voorste gaten van een 2cv bodemplaat en dan bedoel ik de bevestiging voor en achter de veerpotten op de steuntjes, dit ivm het uitmeten van de aanpassingen vd koets los van het chassis.
Ik kan het eventueel vanavond voor je nameten, welke maten wil je precies hebben?
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 5 sep, 2007 09:43

ik weet niet of je een ami met eenden koets hebt, anders is het lastig om na te meten, denk ik
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 5 sep, 2007 10:32

PHoskam schreef:ik weet niet of je een ami met eenden koets hebt, anders is het lastig om na te meten, denk ik
Ik heb een Patron met een Ami6 chassis
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 16 sep, 2007 14:59

295/50-15 onder een eend achter das te veel van het goede denk ik he ?
Geloof ook niet dat dat in de brede schermen past.

zou er op de bijpassende velg ook smaller op kunnen ?

Kan een set overnemen, voor 195ers en achter 295ers.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » zo 16 sep, 2007 15:03

PHoskam schreef:295/50-15 onder een eend achter das te veel van het goede denk ik he ?
Geloof ook niet dat dat in de brede schermen past.

zou er op de bijpassende velg ook smaller op kunnen ?

Kan een set overnemen, voor 195ers en achter 295ers.
Ligt er aan hoe de velgen verbreed zijn. Voor mijn 4 cilinder project hebt ik 195ers pas zonder brede spatborden te gebruiken.

Ik kan wel eens voor je informeren. Vrienden van mij hebben een mal voor brede spatborden. Die weten vast wel wat er max onder past. Ook zou je Adrie eend een pb-tje kunnen sturen. Die heeft zijn spatborden hier ook vandaan. Zie de foto (oude) hieronder.

Afbeelding

Leuk project trouwens een 2cv GTI! Waarom bou je er geen 1100cc BMW motorfiets motor in. Zo'n motor is goed voor 100pk :twisted:

Plaats reactie