Pagina 3 van 6

Geplaatst: vr 19 okt, 2007 10:59
door dyane_maniac
Tip: koop even een afdek zeiltje van 4x5 meter voor onder de eend, als ie op de brug staat. dat spul blijft uit alle gaten en kieren naar buiten stromen. om de zelfde reden zou ik ook een mutsje, petje of zuidwestertje opzetten :D

Geplaatst: vr 19 okt, 2007 11:07
door Twécévé
kHeb al een stapel oude kranten liggen. Maar die tip van een petje is idd wel slim. Kan ook op z'n frans natuurlijk: alpinopetje :lol:

Geplaatst: za 20 okt, 2007 19:58
door Twécévé
:evil: :evil: :evil: 't Is niet best met mn eendje. Toen die vandaag op de brug stond om het chassis (en bodem) te behandelen heb ik overal de staalborstel flink doorgehaald (veeeel kit wegepulkt). Verder alles verwijderd/doorgeprikt wat enigszins crocant overkwam.

Zie hier de foto's: (alleen voor sterke magen)
http://www.mijnalbum.nl/Album=HTUROR6C

Als je op de foto klikt kun je ze megagroot krijgen.

Geplaatst: za 20 okt, 2007 23:16
door landloper
Zulke ontdekkingen zijn schrikken maar misschien lijkt het erger dan het is? Beoordeel eens rustig wat je kunt wegslijpen en nieuw in lassen.

Geplaatst: zo 21 okt, 2007 12:45
door backfire
Zo te zien zit er behoorlijk wat reparatie werk in de hoeken. En ach weet je een veiligheidskooi is een eend niet en zolang hij waterdicht is en de stoelen vast zitten en het chassis hard is zal het allemaal wel goed komen. De mijne was er erger aan toe. Als je dan ziet wat je moet doen voor APK dan, 2 gaten dichtmaken met een plaatje en het was weer goed. Terwijl ik nu echt veel gerepareerd heb.

Geplaatst: zo 21 okt, 2007 12:59
door marcopr
Als je het niet verwacht dan is het altijd balen. zeker als je door een roestgat de toestand aan de binnenkant kan beoordelen. Het lijkt erger dat het is, zeker als dit alles is. Dan valt het wel mee. (laten) lassen met nieuwe delen, of goed behandelen zoals het gaatje in de kofferbak om erger te voorkomen en later perfect oplossen.
Je kan nu wel goed de binnenkant van de holle delen in de tectyl zetten :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 08:44
door Twécévé
Gelukkig dat jullie zo optimistisch blijven :lol:

In december moet ie voor de APK. Dan ga ik hem naar mij vaste garage op de Veluwe brengen. Mag die man het improvisorisch lassen. Kitten en spuiten hoef niet, ik pleur het gelijk wel in de RX5 met daarover RX10 in de kleur rood. Kan ik het mooi in de gaten (blijven) houden, beter dan lagen kit eroverheen waardoor je niks meer ziet.

Overigens; wat is die 3e foto voor een rand? Die zat vol met kit die ik weggepulkt heb. Daaronder (in die rand) zaten lagen met roest. Ik schrobde daar echt lagen roest tussenuit.

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 09:52
door the Nosepicker
Afbeelding
Die rand (als ik de goede '3e' heb) is de rand waar de bodemplaat tegen de dorpel gepuntlast zit. Zo te zien is dit terhoogte van je gordelbevestigingspunt (galgje ;) ).
Die staat idd 'wat' open en is 'wat' roestig.

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 10:19
door backfire
Tim je bent bescheiden, wat open, de orginele bodemplaat ligt normaal in het randje van de koker, deze ligt er een cm vandaan.

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 10:30
door the Nosepicker
Vandaar mijn aanhalingstekens, ik wilde het netjes houden! ;)
Ik schreef al dat de bodemplaat daar normaal tegen de dorpel is gepuntlast.
Maar sorry, ik was de CAPSLOCK voor de aanhalingstekens vergeten aan te zetten..
Ze staan 'wat' open en zijn 'wat' roestig.
Duidelijker?? ;) :D

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 10:58
door Twécévé
Bizar dat ik er dan kit tussenuit moet pulken :shock:

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 11:04
door the Nosepicker
Zo bizar is dat niet, onder kit en plamuur wordt veel leed verstopt, want:
Afbeelding

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 11:45
door Twécévé
kWordt er wel érg treurig van :cry:

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 13:36
door backfire
the Nosepicker schreef: Duidelijker?? ;) :D
Helemaal :D

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 13:39
door backfire
Twécévé schreef:kWordt er wel érg treurig van :cry:
Kop op tweceve, Zoveel mogelijk schoonmaken en behandelen, als de bodemplaat vanaf de binnenzijde gelast is de onderste rand dichtkloppen en alsnog netjes kitten. Wel voor goede ondergrond zorgen.