Eend met 3e remlicht
-
- Heavy user
Ik heb er ook een, die je op de achterruit zelf plakt. Bevalt ook heel goed, en hij heeft nog niet losgelaten hoor!!!!! [zit er nu ook al een hele tijd op... april ofzo ongeveer?]
Om die balk boven je ruit kun je een hele hoop hangen hoor!!!! Ik heb er een stuk gasbuisisolatie omheen gedaan, want als je daar dan zit heb je een lekkere comfortabele hoofdsteun No problemo!
Om die balk boven je ruit kun je een hele hoop hangen hoor!!!! Ik heb er een stuk gasbuisisolatie omheen gedaan, want als je daar dan zit heb je een lekkere comfortabele hoofdsteun No problemo!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Moderator
Als ze bij de APK moeilijk doen, trek je even het + stekkertje los. Dan mogen ze er niets van zeggen.
Doe ik ook bij voorbaat al om discussie te voorkomen. Idem met mijn T-Ford claxon, voor de APK even de + los, anders zou er misschien eens iemand kunnen gaan miepen over 2 claxons in 1 auto.
Doe ik ook bij voorbaat al om discussie te voorkomen. Idem met mijn T-Ford claxon, voor de APK even de + los, anders zou er misschien eens iemand kunnen gaan miepen over 2 claxons in 1 auto.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
woon je in belgie of nl? de regels verschillen behoorlijk namelijk. in belgie moet je auto volgens mij idd standaard zijn. alle extra's moet een attest voor overhandigd kunnen (voor zover ik gehoord/begrepen heb)BW schreef:ik heb reeds een maand al ene derde remlicht hangen en alhoewel het de veiligheid verhoogt kan het zijn dat de autokeuring er een opmerking op geeft omdat het een element is dat niet origineel in de auto ingebouwd was. is raar maar dt is wat men mij vertelde
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Jeroen-citroen
- Moderator
In nederland is een goedgekeurd derde remlicht (ce merkje of zoiets) gewoon toegestaan, ook als het achteraf is ingebouwd.
Wat ik een keer wilde was een mistlamp midden achter op de auto plaatsen als remlicht en dat mocht dan weer niet.
Ik zie nog steeds het verschil niet hoor het is gewoon rood licht met de zelfde wattage als het remlicht
@ Punky Beetje off topic
hoe zit de regelgeving wat betreft jou ene lamp linksvoor en wat voor licht is dat ( mist, Verstraler, bermlicht ) ?????
Wat ik een keer wilde was een mistlamp midden achter op de auto plaatsen als remlicht en dat mocht dan weer niet.
Ik zie nog steeds het verschil niet hoor het is gewoon rood licht met de zelfde wattage als het remlicht
@ Punky Beetje off topic
hoe zit de regelgeving wat betreft jou ene lamp linksvoor en wat voor licht is dat ( mist, Verstraler, bermlicht ) ?????
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
Een derde lemlicht hoort/moet hoger zitten dan de achterlichten, was dat misschien het probleem?Jeroen-citroen schreef:Wat ik een keer wilde was een mistlamp midden achter op de auto plaatsen als remlicht en dat mocht dan weer niet.
Overigens, een niet werkend mistachterlicht, ook naderhand in- op- of aan-gebouwd is APK afkeur
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
- Jeroen-citroen
- Moderator
Nee ik wilde hem gewoon lomp op de achterklep zetten en daardoor dus hoger dan de remlichten. Had ook gedacht om hem achter het raam te monteren maar dat leek me bij nader inzien niet zo slim in verband met zelf verblinding bij een beslagen ruit.leo top schreef:Een derde lemlicht hoort/moet hoger zitten dan de achterlichten, was dat misschien het probleem?Jeroen-citroen schreef:Wat ik een keer wilde was een mistlamp midden achter op de auto plaatsen als remlicht en dat mocht dan weer niet.
Overigens, een niet werkend mistachterlicht, ook naderhand in- op- of aan-gebouwd is APK afkeur
Ik had het trouwens nagevraagd bij de garage waar ik mijn auto laat keuren en daar zei men doodleuk "een mistlamp is een mistlampen geen remlicht" Dan ben je snel uitgeluld maar ik blijf het gek vinden. Regeltjes hhhmmmnn
P.s. kan iemand met een dakar bumper het niet eens proberen het lijkt me wel stoer staan een grote rode mistlamp als remlicht
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
Is dat niet net zoals Neon-licht onder je auto, je mag het wel hebben maar niet voeren?Jeroen-citroen schreef:@ Punky Beetje off topic
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Ik heb al jaren zo'n LED derde remlichtje aan de balk onder het dak hangen (met ijzerdraad) en heb er bij de APK nog nimmer gedonder over gehad. Dat was volgens mij de eerste modificatie die ik aanbracht, of was dat de brandblusser?
Inmiddels heb ik van ellende mijn mistachterlicht dat ik al twee keer aan gort reed toen het nog onder de bumper hing, nu verplaatst naar tegen de bumper aan. Dus voor het zwarte lint. Scheelt weer wat wagenhoogte en ik ga eens kijken wat ze daar bij de APK van vinden.
Inmiddels heb ik van ellende mijn mistachterlicht dat ik al twee keer aan gort reed toen het nog onder de bumper hing, nu verplaatst naar tegen de bumper aan. Dus voor het zwarte lint. Scheelt weer wat wagenhoogte en ik ga eens kijken wat ze daar bij de APK van vinden.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Nou, van de definitieve bevestiging van mn 3e remlicht was het nog niet gekomen (en idd: na een paar weken valt het er steeds af). Met de restauratie van de eend is het remlicht weggehaald.
Vandaag maar even teruggeplaats en gelijk goed bevestigd met tape (als je de 2 schroeven waarmee het dak achter aan de koets vastzit weghaald kun je er heel gemakkelijk bij).
Kan ik weer extra veilig het verkeer in!
Vandaag maar even teruggeplaats en gelijk goed bevestigd met tape (als je de 2 schroeven waarmee het dak achter aan de koets vastzit weghaald kun je er heel gemakkelijk bij).
Kan ik weer extra veilig het verkeer in!
-
- Beginner
Vandaag in mijn Dyane een derde remlicht gemonteerd. Zelfde exemplaar als Twécévé beschrijft. Aan balkje boven de achterklep bevestigd, naar aanleiding van dit topic meteen maar even met twee schroefjes. Effect bij het testritje al merkbaar, minder laat remmende BMW'tjes in de binnenspiegel.
Naar mijn mening een super simpel klusje van vijf minuutjes wat een hoop extra veiligheid oplevert.
Naar mijn mening een super simpel klusje van vijf minuutjes wat een hoop extra veiligheid oplevert.