Pagina 3 van 3

Geplaatst: za 17 mei, 2008 22:57
door landloper
Moderne assen heb ik wel maar ik wil de oude vering van deze auto proberen te blijven gebruiken. Zomaar een krul in de leiding, is toch wel erg kwetsbaar, lijkt me. Remmen zijn toch wel erg belangrijk...

Geplaatst: za 17 mei, 2008 23:00
door thomaaas
Koop je zo'n setje nieuwe leidingen, daar zit de krul al in.

Maar als je 't origineel wilt houde snap k niet waarom je niet gewoon dot4 houdt. En weer terug gaat naar trommels voor

Geplaatst: za 17 mei, 2008 23:08
door landloper
Aan die fraaie krul voor in de achtertraverse heb ik niets voor er buiten.

Verder gaat het me niet om het originele. Het lijkt me gewoon leuk de ouderwetse vering te blijven gebruiken maar ik wil wel schijfremmen en dan loop ik tegen het probleem van dit draadje aan: flexibele leiding en LHM.

Geplaatst: za 17 mei, 2008 23:20
door thomaaas
Dan koop je nieuwe leiding/laat je nieuwe leiding maken en doe je daar een krul in aan de buitenkant ;) Dan werkt t ook nog wel hoor ;)

Geplaatst: za 17 mei, 2008 23:34
door André Post
De achtervering is niet veranderd, daar kan gewoon een moderne traverse in
met voorbereiding voor nieuwe remleidingen.
Gewoon het hele remsysteem vervangen voor nieuw.
Heb ik zelf niet gedaan, maar ik wilde het nog enigzins origineel houden.

Geplaatst: za 17 mei, 2008 23:35
door thomaaas
misschien bedoelt ie met frotteurs erin, dan is je as anders toch?

Geplaatst: za 17 mei, 2008 23:37
door André Post
Een Mehari heeft nooit frotteurs achter gehad.
Alleen voor, en daar heb je geen last van ivm de remmerij.

Geplaatst: za 17 mei, 2008 23:38
door thomaaas
Oh dan is t helemaal koekje eitje, krul erin, klaar ;)