Restauratie 2cv van Twécévé
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Zo, deze koets moet ver weg komen, maar het komt wel weer goed.
Overigens verbaast het mij niet dat deze Eend na 5 jaar alweer zover verrot is, volgens mij heeft hij 5 jaar geleden nooit een antiroestbehandeling gehad, alleen het chassis is volgegooid.
En als je het dan zelf ook niet in de gaten houd, gaat het hard.
En toen de Eenden nieuw waren, waren ze soms na 5,6 jaar ook al door gerot.
Tweceve, als je straks je harde koetsje terug hebt, bespaar dan niet op een goede antiroestbehandeling, boor gaten bij zodat je alle holle ruimten van de koets kunt behandelen en blijf opletten, zodra je ergens een klein roestplekje ziet, gelijk aanpakken.
En over een paar jaar de antiroestbehandeling weer eens herhalen.
Ook een gerestaureerde Eend roest helaas.
Overigens verbaast het mij niet dat deze Eend na 5 jaar alweer zover verrot is, volgens mij heeft hij 5 jaar geleden nooit een antiroestbehandeling gehad, alleen het chassis is volgegooid.
En als je het dan zelf ook niet in de gaten houd, gaat het hard.
En toen de Eenden nieuw waren, waren ze soms na 5,6 jaar ook al door gerot.
Tweceve, als je straks je harde koetsje terug hebt, bespaar dan niet op een goede antiroestbehandeling, boor gaten bij zodat je alle holle ruimten van de koets kunt behandelen en blijf opletten, zodra je ergens een klein roestplekje ziet, gelijk aanpakken.
En over een paar jaar de antiroestbehandeling weer eens herhalen.
Ook een gerestaureerde Eend roest helaas.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Las Expert
- Contacteer:
er zit nu al een stijl in. we hebben geen tijd om een week te wachten.A en C-stijlen, hetzelfde natuurlijk, zijn los aan de meter te krijgen bij "der franzose" in Duitsland kijk maar eens de site
en bertje beige: boor noooit gaten want dan gaat het hard die spanen en bramen gaan dan roesten. dus de gaten er in slaan.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Contacteer:
zoo vandaag ook maar besloten om er nieuwe staartstukken in te lassen.
Ook vandaag kon de balk waar de achterbank op staat de koets niet meer bi jelkaar houden en zakte in mekaar en toen zagen wij ook hoe groot de roest schade is.... de bodemplaat was compleet los geroest en de balk scheurde open met als gevolg een emmer roest, dus ook deze bak moet maar vervangen worden...
eerst maar overal verstevegingen inglast en de erg rotte dorpel verwijderd.

daarna de nieuwe er in.

de reden voor vervanging.Door gerot en volgestort met kit.
Verder wens ik jullie allemaal een gelukkig en een gezond nieuwjaar!
Ook vandaag kon de balk waar de achterbank op staat de koets niet meer bi jelkaar houden en zakte in mekaar en toen zagen wij ook hoe groot de roest schade is.... de bodemplaat was compleet los geroest en de balk scheurde open met als gevolg een emmer roest, dus ook deze bak moet maar vervangen worden...
eerst maar overal verstevegingen inglast en de erg rotte dorpel verwijderd.

daarna de nieuwe er in.

de reden voor vervanging.Door gerot en volgestort met kit.
Verder wens ik jullie allemaal een gelukkig en een gezond nieuwjaar!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Veelvuldig poster
Tja ik ben nu ook aant ontdekken hoe een vorrige eigenaar een eendje hier en daar kan opknappen met een of ander spul?
Hel lijkt wel op steen en is kei hard. en ben het tot u toe al tegen gekomen in de dorpels voor en achter en bij de wielkasten achter. Leuk joh!
Acht ja komt helemaal goed!

Hel lijkt wel op steen en is kei hard. en ben het tot u toe al tegen gekomen in de dorpels voor en achter en bij de wielkasten achter. Leuk joh!
Acht ja komt helemaal goed!
2cv Vert Bambou '79
Hé Siemen, wel voorzichtig met je handen vanavond hè. Die zijn goud waard 
Het is idd niet allemaal van 5 jaar terug. Die dorpels zijn zo oud als de eend ('87) en nooit antiroest behandeld. Vind ik 20 jaar nog netjes. Vijf jaar terug zijn bodemplaten en kofferbakbodem vervangen. Bodemplaten zitten er netjes in, maar niet netjes afgewerkt qua kit en antiroest. Dus op de scheiding voetenbak/bodemplaat roest het. Dat de verbinding bodemplaat/dorpel ook volledig verroest is geeft te denken.
Alleen de kofferbakbodem vind ik gewoon prutswerk. Stukjes erin gelast ipv complete plaat (zoals uitdrukkelijk gevraagd) en de onderkant verstevigd met reepjes afval ipv een balkje die er hoort te zitten.

Het is idd niet allemaal van 5 jaar terug. Die dorpels zijn zo oud als de eend ('87) en nooit antiroest behandeld. Vind ik 20 jaar nog netjes. Vijf jaar terug zijn bodemplaten en kofferbakbodem vervangen. Bodemplaten zitten er netjes in, maar niet netjes afgewerkt qua kit en antiroest. Dus op de scheiding voetenbak/bodemplaat roest het. Dat de verbinding bodemplaat/dorpel ook volledig verroest is geeft te denken.
Alleen de kofferbakbodem vind ik gewoon prutswerk. Stukjes erin gelast ipv complete plaat (zoals uitdrukkelijk gevraagd) en de onderkant verstevigd met reepjes afval ipv een balkje die er hoort te zitten.
Laatst gewijzigd door Twécévé op ma 31 dec, 2007 18:36, 3 keer totaal gewijzigd.
- André Post
- Heavy user
Heb bij een kennis eens een 86er gerepareerd. Daar was na 3 jaar!!! het komplete chassis van weggerot.
Een van de oorzaken lag bij Citroen zelf aan het begin van de portugeese productie. Nieuwe chassis werden over zee naar Portugal gebracht (onbeschermd naruurlijk) daar werden ze buiten bij de fabriek opgeslagen (weer zonder bescherming in weer en wind natuurlijk) heb ik met eigen ogen gezien. Daarna werden de kant en klare auto's weer over zee naar Bretagne verscheept (Alweer zonder...natuurlijk) vanwaar ze naar de dealers gingen. Dus die dingen waren al voorgeroest als je ze nieuw kocht. Daar kun je aan tectylen tot je gek wordt maar veel helpen zal het niet.
Een van de oorzaken lag bij Citroen zelf aan het begin van de portugeese productie. Nieuwe chassis werden over zee naar Portugal gebracht (onbeschermd naruurlijk) daar werden ze buiten bij de fabriek opgeslagen (weer zonder bescherming in weer en wind natuurlijk) heb ik met eigen ogen gezien. Daarna werden de kant en klare auto's weer over zee naar Bretagne verscheept (Alweer zonder...natuurlijk) vanwaar ze naar de dealers gingen. Dus die dingen waren al voorgeroest als je ze nieuw kocht. Daar kun je aan tectylen tot je gek wordt maar veel helpen zal het niet.

diverse Citroens, wat anders.
Vijf jaar geleden is bij mij een nieuw chassis eronder gezet. In een ander topic heb ik foto's van de buitenkant laten zien, dat op sommige plaatsen de naden al een eind openstonden (ondanks dat het een getectyleerd chassis was).
Bij het erafhalen van de koets met angst en beven naar de bovenkant van het chassis gekeken (daar waar voetenbak zit). Maar ziet er gelukkig roestvrij en goed uit! Fieuwww, dat was hele opluchting. Voor de koets erop gaat toch even de staalborstel en RX5 en RX10 erop.
Bij het erafhalen van de koets met angst en beven naar de bovenkant van het chassis gekeken (daar waar voetenbak zit). Maar ziet er gelukkig roestvrij en goed uit! Fieuwww, dat was hele opluchting. Voor de koets erop gaat toch even de staalborstel en RX5 en RX10 erop.
-
- Las Expert
- Contacteer:
zo vandaag vanaf 8 uur de heele dag bezig geweest met de eend.
na het weg halen van de verstevegingen bleef de bodem gewoon liggen en rest zakte er WEER om heen
grrr !!!!
na een uur richten was de koets weer recht! dus gelijk weer een frame in gemaakt.
daarna gelijk maar een nieuwe bodemplaat geplaatst voor de stevigheid en de andere binnen scherm.
Ook was ik van plan om vandaag om de kofferbak te voorzien van een nieuwe plaat maar helaas was de flens rant verot en er is een nieuwe bestelt.
foto's!

koker voor de stevigheid

nieuwe binnen scherm

nieuwe bodemplaat (en dorpel)

nieuw stuk (flensrand)

druk bezig!!
na het weg halen van de verstevegingen bleef de bodem gewoon liggen en rest zakte er WEER om heen

na een uur richten was de koets weer recht! dus gelijk weer een frame in gemaakt.
daarna gelijk maar een nieuwe bodemplaat geplaatst voor de stevigheid en de andere binnen scherm.
Ook was ik van plan om vandaag om de kofferbak te voorzien van een nieuwe plaat maar helaas was de flens rant verot en er is een nieuwe bestelt.
foto's!

koker voor de stevigheid

nieuwe binnen scherm

nieuwe bodemplaat (en dorpel)

nieuw stuk (flensrand)

druk bezig!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968