stationair goed daarna smoren van motor

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 22 jan, 2008 14:43

deze zaten er net op...vandaar dat het me erg stug leek.

maja fabrikage fout in condensator kan al voldoende zijn om nodige vocht en vuil op te nemen.

hou jullie op de hoogte.
Citroén rolls better than a Rolls!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 23 jan, 2008 11:25

de eend heeft er zin in...athans we zijn weer iets verder:

Nieuwe contactpunten erop plus nieuwe condensator veranderde niets.
Stationair bleef hij ook al niet echt goed lopen. Na het vervangen van een nieuwe benzineslang was ook dat weer verholpen. Deze trok waarschijnlijk net wat valse lucht mee.

Alleen de motor liep nog niet helemaal goed. Geen trekkracht.
Na even te hebben gelopen bleek dat de linker kant totaal koud bleef en dus niet ontstak.
Bougieprobleem dus. Gekke was ik trok de kabel van de lopende kant af en begon de voorheen niet werkende cilinder mooi mee te doen.

Kortom vanavond weer setje nieuwe bougies en dan moet ze weer draaien als vanouds:)
Citroén rolls better than a Rolls!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 23 jan, 2008 12:37

klinkt eerder als een slechte accu, of slechte massa. Maar houd ons op de hoogte BFB ;)

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 23 jan, 2008 15:34

hmms slechte accu heb ik nog niet meegenomen in het verhaal.

wel heb ik even andere accu geleast uit andere eend en de polen er gewoon even handvast opgedaan.

vanavond eerst maar eens aandraaien, extra massa en natuurlijk nieuwe bougies.

Wordt vervolgd
Citroén rolls better than a Rolls!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 24 jan, 2008 08:56

Zo de nieuwe bougies zitten erin maar nog steeds zelfde probleem

lijkt wel of de eend niet meer van zijn plaats af wil.

Enige wat nog zou kunnen is de accu dan wel massa.
Kortom dat wordt nieuwe accu halen en goede massa maken.

Als dat het niet is kan je mij wel in de kerstboom schieten.

wordt weer vervolgd;)
Citroén rolls better than a Rolls!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 24 jan, 2008 13:06

voordat je een nieuwe accu gaat halen, meet alles eens door. wie weet is het niet je accu. zou zonde zijn
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

gheert
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 7 okt, 2007 11:32
Locatie: vlijmen

Bericht door gheert » do 24 jan, 2008 14:16

was ik dinsdag naar mij werk gereden helemaal nix aan de hand. Op de terugweg reed ik toch nog maar weer ff door de polder. plofferdeplofplofplof. Kreeg m maar net op 50 kmpu. Goed pakkingen had ik al liggen dus ff een wd40-bad en vanmorgen begonnen. alles ging makkelijk los, en de pakkingen waren zo vervangen. Toch alles open maar ff kleppen stellen komik bij de bougie aan de bestuurderskant. ja de boosdoener dus, was losgetrild en een beetje aan het smelten gegaan, schroefdraad verrot.
nu laat ik daar morgen wat aan doen , maar ziter nu toch heel hard aan te denken om zelf maar een blokkie op te gaan knappen.

groet Gheert

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 24 jan, 2008 14:20

Ìk zit nu 3 bldz. te lezen over ploffen en knallen,maar nergens over waar.
want knallen in de uitlaat zit in de ontsteking en knallen in het luchtfilter
zit in een te kort aan benzine of valse lucht.En als er een spruitstukpakking tussenuit komt,neem van mij maar aan dat de koppen
niet in line staan

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 24 jan, 2008 21:13

allo allo,

echt alles geprobeerd. Kennis van citroen garage gaf me de tip om beide kanten na te meten van de contactpunten.
Als er verschillen in waren dan kon het de onstekingsnok zijn of een kromme nokas. Na vervangen van nok bleef zelfde verschijnsel.

De kromme as is dus de oorzaak van het hele euvel :( :(
Citroén rolls better than a Rolls!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 24 jan, 2008 23:02

Bij twee verschillende blokkies? wat vreemd :? :?

Hoe was je massa etc dan? Brandstofleiding? luchtfilter heb je vervangen hé, grote beurt las k immers. Probeer anders ff een 123 ozzo........ kijken o t probleem in ontsteking afstellen licht dan, bedoel ik. Gewoon ff en lenen, niet n nieuwe kope
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 27 jan, 2008 20:04

lag waarschijnlijk toch aan de onsteking :S

ander onsteingshuis maakte geen verschil.

Oude blok had ook blauwe rook, dus moest er sosieso uit.

We gaan weer sleutelen.

Hij zal rijden:):)
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie