Pagina 3 van 5
Verlagen = slapper?
Geplaatst: di 31 mar, 2009 20:50
door Ealse
Bij de meeste auto's is het zo dat verlagen het verkortenvan de veerweg betekent. De auto wordt dus stugger en gaat daardoor beter op de weg liggen.
Bij een 2Cv is het volgens mij omgekeerd: de verticale afstand tussen draagarm en trekstang wordt minder bij verlagen dus de vering wordt minder stug.
Ik denk dan ook dat je verlagen moet combineren met zwaardere veren om een betere wegligging te krijgen.
Bedenk overigens dat door verlagen de hellingshoek van de fusee toeneemt. De auto zal dus (nog) meer onderstuurd worden.
Al met al ziet verlagen er wel stoer uit, maar het ruïneert volgens mij de wegligging van een 2CV
Geplaatst: di 2 jun, 2009 08:28
door thomaaas
Ja dat doet het dus een stuk minder met die zwaardere veren, ik heb die op de BMW eend ook geschroefd, maar omdat ik de vering stugger wil en niet lager heb ik een heel stuk van mn trekstangen af geflext.
Wat miss wel interessant is, is dat de schroefdraad in de trekogen zelf maar iets van 3 cm is hoor!
De hexagonale trekogen zijn idd iets langer, die zater ook op de latere eenden geloof ik.
Schroefdraad kun je niet bijtappen op de trekstangen, dat wou ik toen doen met de BMW eend, maar het zit er op gerold. De oplossing: ergen anders een stuk tussenuit snijden, er draad op tappen en er een draadbus overheen zetten. Als je nog lager wilt kun je er ook gewoon een langere draadbus tussen zetten.
Lassen zou je ook kunnen proberen, maar daar wordt het materiaal wel wat zwak van en dat durf ik dus niet aan.
Geplaatst: ma 8 jun, 2009 14:26
door 2cvfreak
AZL57 schreef:Aha, draad schoon snijden dat is normaal geen probleem.
Alleen de achterogen van de acadyane zijn langer volgens mij.
er zijn ook speciale veilen te koop "schroefdraad vijlen"of "draadvijl"
hier kunje roest en vuil mee uit je schroef draadveilen, zo'n vijl heeft verschillende "draad maten" om het zo maar te zeggen
thomaaas schreef:
Wat miss wel interessant is, is dat de schroefdraad in de trekogen zelf maar iets van 3 cm is hoor!
De hexagonale trekogen zijn idd iets langer, die zater ook op de latere eenden geloof ik.
Schroefdraad kun je niet bijtappen op de trekstangen, dat wou ik toen doen met de BMW eend, maar het zit er op gerold. De oplossing: ergen anders een stuk tussenuit snijden, er draad op tappen en er een draadbus overheen zetten. Als je nog lager wilt kun je er ook gewoon een langere draadbus tussen zetten.
Lassen zou je ook kunnen proberen, maar daar wordt het materiaal wel wat zwak van en dat durf ik dus niet aan.
bij Customs & clasics in ede hebben ze extra lange trek ogen
Geplaatst: za 22 aug, 2009 09:15
door Gerard2cv
Wat ik in dit item helemaal mis, is dat er schijnbaar niemand nog let op de uuitlijning van de eend.Als je de hoogte verlaagt zal ook de camber en de fussepenhellingshoek en de sporing veranderen
Sporing= uitspoor 1-3mm
Camber(wielvlucht)=15º is afhankelijk van hoogte
en dat werkt voor de achterwielen ook zo.
Geplaatst: zo 4 okt, 2009 23:12
door David
Om heel eerlijk te zijn vind ik een verlaagde eend er echt niet uit zien
Het ontwerp is er juist op gericht grote bodemvrijheid te hebben en naar mijn mening heeft de auto daar ook de "looks" voor,
Verlaging tast de identiteit aan

wow da's mooi gezegd...
Maar ja ieder zijn ding met een eend
greetz David
Geplaatst: ma 5 okt, 2009 10:21
door Martijn, Arnhem
Hooguit vind ik het bij mijn Aca wel mooi om de achterkant nog wat hoger te hebben.
Geplaatst: ma 5 okt, 2009 13:10
door David
Hoger is prima.
Lager niet.
Valt mij vaak op dat eenden achter te laag staan!!
greetz david
Geplaatst: ma 5 okt, 2009 20:24
door brammie
dat komt natuurlijk omdat de veren door hangen van grootmoeders klok

Geplaatst: ma 5 okt, 2009 22:46
door Martijn, Arnhem
Ik vind een hoog kontje er altijd wel lekker uitzien.
Geplaatst: ma 5 okt, 2009 23:09
door Spookeend
David schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik een verlaagde eend er echt niet uit zien
Het ontwerp is er juist op gericht grote bodemvrijheid te hebben en naar mijn mening heeft de auto daar ook de "looks" voor,
Verlaging tast de identiteit aan

wow da's mooi gezegd...
Maar ja ieder zijn ding met een eend
greetz David
Het ontwerp is ook bedoeld voor vroegah.......
Zoveel mensen met een eend zie je nou ook weer niet bij de supermarkt vandaan komen met een mandje eieren op de voorstoel, een mud aardappelen en met een hoge hoed op terwijl de huisvrouw de eend met de slinger start, en door een knollenveld naar huis rijden, toch?
Een eend is ook niet gemaakt om te racen, of te raggen, of als jongerenbak vol met audio en lampies, het is wat je er zelf van maakt, en zoals je zegt, ieder zijn ding. Het rijdt zoooo lekker, zo laag, je komt nog eens in contact met de weg ook zo nu en dan, lol........

Geplaatst: di 6 okt, 2009 20:14
door joe_catchou
Low n'slow , so nice to gow
Geplaatst: za 10 okt, 2009 11:45
door Gerard2cv
Sorry voor iedereen die denkt dat de wagenhoogte voor het zicht is,maar de hoogte bepaalt de wielstanden,dus de sporing en de camber en de caster
En heeft dus invloed op de bandenslijtage en wegligging.
Geplaatst: za 10 okt, 2009 17:40
door joe_catchou
wie mooi wil zijn moet pijn lijden .
in dit geval de knip he gerard

Geplaatst: do 15 jul, 2010 17:37
door duck-tuc
dus als ik het hier goed lees is het bijna geen werk om een 2cv te verlagen :p
enkel die trekoog "los" draaien.
en zit die schroefdraad helemaal in de trekoog origineel?
jah sorry heb het nog niet bekeken

Geplaatst: vr 16 jul, 2010 00:35
door David
Gewoon niet doe joh, dat verlagen
Ziet er toch niet uit
Gewoon origineel houden
Greetz David
