Ami 6 Berline, dans son jus
Lange tijd stil geweest rond de Ami. Laatste foto in dit topic ligt ze uit elkaar. Is kort daarop weer in elkaar gezet en de auto rijdt (reed?) ook. Er is destijds zelfs een testrit mee gemaakt:
Sinds die tijd staat ze al weer maanden stil in de paardenstal, gelukkig in goed gezelschap.
Vandaag naar het Ami-magazijn geweest voor wat laatste-loodjes-spullen. Naast de juiste klemmen voor de uitlaat en een vleugelmoer voor de handrem ook de strips gehad waarin de ramen schuiven. Dat was namelijk helemaal weggerot waardoor je -voor je het wist- met een raam in je hand zat. 16,50 per meter
Edit: de baas belde net. Band van de Ami opgepomd, accu opgeladen en starten lopen. Als een zonnetje.
Sinds die tijd staat ze al weer maanden stil in de paardenstal, gelukkig in goed gezelschap.
Vandaag naar het Ami-magazijn geweest voor wat laatste-loodjes-spullen. Naast de juiste klemmen voor de uitlaat en een vleugelmoer voor de handrem ook de strips gehad waarin de ramen schuiven. Dat was namelijk helemaal weggerot waardoor je -voor je het wist- met een raam in je hand zat. 16,50 per meter
Edit: de baas belde net. Band van de Ami opgepomd, accu opgeladen en starten lopen. Als een zonnetje.
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Wat een geld he Ik heb vandaag ook 9! meter gehaald.......
Weet jij of je het moet vast plakken/kitten in het frame? Ik weet niet hoe snel jij aan de slag gaat, maar ik hoor graag hoe & wat het gaat
Ik was vandaag ook weer een aardig budget kwijt aan accu, schokbrekers (kun je 2 verschillende aan 1 kant hebben?) en andere dingetjes....
Weet jij of je het moet vast plakken/kitten in het frame? Ik weet niet hoe snel jij aan de slag gaat, maar ik hoor graag hoe & wat het gaat
Ik was vandaag ook weer een aardig budget kwijt aan accu, schokbrekers (kun je 2 verschillende aan 1 kant hebben?) en andere dingetjes....
Tsja, het is een schuur vol met ouwe meuk. Bergen dynamo's, bergen startmotoren, bergen versnellingsbakken etc etc Volgens mij hebben ze alles voor de ami 6 in meervoud. Als je een chassis hebt kan je er daar bij wijze van spreken zo een bouwen. Was vandaag een Duits stel dat 2 x 400 km aflegd heeft voor onderdelen. Ook Fransen komen langs voor onderdelen (en dat vinden ze niet leuk: naar NL voor onderdelen van een Franse auto).
Volgende week zaterdag gaan ze het magazijn verhuizen naar een nieuwe locatie. Ook geweest en dat ziet er netjes uit met allemaal keurige schappen. Mag ook wel want 't gaat allemaal een beetje met de Franse slag.
Volgende week zaterdag gaan ze het magazijn verhuizen naar een nieuwe locatie. Ook geweest en dat ziet er netjes uit met allemaal keurige schappen. Mag ook wel want 't gaat allemaal een beetje met de Franse slag.
Voor zover ik kon zien, zijn de oude raamgeleiders niet verstek in het frame gemonteerd. De oude raamgeleiders zitten met speciaal soort krammen vast, die je waarschijnlijk in combinatie met wat lijm weer kan hergebruiken. In de oude raamgeleiders zat trouwens staal verwerkt.... iets wat de nieuwe aanmaak niet heeft.Eendeke schreef: Ik weet niet hoe snel jij aan de slag gaat, maar ik hoor graag hoe & wat het gaat
Eeehm mijn Ami tijdperk is alweer even geleden, het kan zijn dat alleen bepaalde types (met vaste raamlijst? Late Ami 6 en alle 8/super) de nylon plaat hebben om de boel op spanning te zetten. De Ami's van 61 tot 67 hebben verstelbare raamlijsten dus die hebben m misschien niet. kweettnietmeer
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950