Ami 6 Berline, dans son jus
Ami 6 Berline, dans son jus
Onder het kopje 'eend rijden' even een topic met de naam Ami rijden. De familie is namelijk een Ami 6 rijker.
Wel bekend van Citromobile waarschijnlijk. Alleen dan een stuk minder dan de vraagprijs toen.
Wat algemene AMI 6 vragen:
- Nieuwe stoelbekleding voor een AMI 6 is daar (gemakkelijk) aan te komen?
- contacpunten, kleppen stellen etc. Is dat hetzelfde verhaal als bij een eend (uit '87) of wijkt dat af?
Wel bekend van Citromobile waarschijnlijk. Alleen dan een stuk minder dan de vraagprijs toen.
Wat algemene AMI 6 vragen:
- Nieuwe stoelbekleding voor een AMI 6 is daar (gemakkelijk) aan te komen?
- contacpunten, kleppen stellen etc. Is dat hetzelfde verhaal als bij een eend (uit '87) of wijkt dat af?
Laatst gewijzigd door Twécévé op za 19 sep, 2009 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is jammer, ik vind het ook de mooiste ami. Toch vinden veel mensen oa mijn vader die schuine achterkant (idem bij de C4 coupé) heel lelijk. Dat maakt het voor mij juist een bijzondere auto.supercees schreef:de ami 6 berline vind ik ook de leukste ami. errug zeldzaam aan het worden, toch?
Luchtkastelen vol Citroëns
ja das dan weer jammer heRamonami schreef:ami is een echte reis auto, ze is enorm strak op de weg, vooral de ami 6 is heeel prettig, en niet te vergeten het enorm gave design.
alleen kan het dak niet open!!!
dat is ook eigenlijk 1 van de weinige dingen die me tegen houd m'n eend in te ruilen voor een ami 6
-
- Veelvuldig poster
precies!Steffan schreef:ja das dan weer jammer heRamonami schreef:ami is een echte reis auto, ze is enorm strak op de weg, vooral de ami 6 is heeel prettig, en niet te vergeten het enorm gave design.
alleen kan het dak niet open!!!
dat is ook eigenlijk 1 van de weinige dingen die me tegen houd m'n eend in te ruilen voor een ami 6
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Tsja, mn broer heeft m gekocht. Ik heb m zelf nog niet gezien maar hij staat bij onze ouders in de paardenstal
Ik denk dat ik ook maar een topic open op citroen-forum want daar zitten meerdere AMI rijders die wel zullen weten waar je onderdelen (zoals bekleding etc) haalt. 't Is allemaal wat zeldzamer dan eendenspul.
Er moet een nieuwe startmotor in en dingen gedaan worden zoals kleppen stellen, olie, contactpuntjes, condensator, nieuwe banden. Dan is het starten lopen (start nu niet, maar je kunt me wel aantrekken).
Van die kleppen, contactpuntjes e.d. vraag ik me af of het 'tzelfde is als van een 2CV6. Heb namelijk nieuwe contactpuntjes, bougies e.d. wel liggen.
Dan nog op NL-kenteken laten zetten.
kBen ook zeer benieuwd hoe het rijdt!!
Ik denk dat ik ook maar een topic open op citroen-forum want daar zitten meerdere AMI rijders die wel zullen weten waar je onderdelen (zoals bekleding etc) haalt. 't Is allemaal wat zeldzamer dan eendenspul.
Er moet een nieuwe startmotor in en dingen gedaan worden zoals kleppen stellen, olie, contactpuntjes, condensator, nieuwe banden. Dan is het starten lopen (start nu niet, maar je kunt me wel aantrekken).
Van die kleppen, contactpuntjes e.d. vraag ik me af of het 'tzelfde is als van een 2CV6. Heb namelijk nieuwe contactpuntjes, bougies e.d. wel liggen.
Dan nog op NL-kenteken laten zetten.
kBen ook zeer benieuwd hoe het rijdt!!
Laatst gewijzigd door Twécévé op do 12 jun, 2008 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Nou Siemen, bij jou in de buurt staat er ook 1 te koop voor een meeneem prijsje: http://link.marktplaats.nl/174859069siemen schreef:ooow man doe mij dit niet aan tweceve.
wat een geldige ami!