Pagina 3 van 5
Geplaatst: za 19 sep, 2009 20:40
door Twécévé
Geplaatst: za 19 sep, 2009 21:18
door Eendeke
Wat een geld he

Ik heb vandaag ook 9! meter gehaald.......
Weet jij of je het moet vast plakken/kitten in het frame? Ik weet niet hoe snel jij aan de slag gaat, maar ik hoor graag hoe & wat het gaat
Ik was vandaag ook weer een aardig budget kwijt aan accu, schokbrekers (kun je 2 verschillende aan 1 kant hebben?) en andere dingetjes....
Geplaatst: za 19 sep, 2009 21:37
door björn
niet li en re maar wel achter en voor
Geplaatst: za 19 sep, 2009 22:28
door siemen
VET ik wist niet dat het te krijgen was!
hoe is het magazijn? hebben ze veel ami 6 onderdelen??
Geplaatst: za 19 sep, 2009 22:53
door Twécévé
Tsja, het is een schuur vol met ouwe meuk. Bergen dynamo's, bergen startmotoren, bergen versnellingsbakken etc etc Volgens mij hebben ze alles voor de ami 6 in meervoud. Als je een chassis hebt kan je er daar bij wijze van spreken zo een bouwen. Was vandaag een Duits stel dat 2 x 400 km aflegd heeft voor onderdelen. Ook Fransen komen langs voor onderdelen (en dat vinden ze niet leuk: naar NL voor onderdelen van een Franse auto).
Volgende week zaterdag gaan ze het magazijn verhuizen naar een nieuwe locatie. Ook geweest en dat ziet er netjes uit met allemaal keurige schappen. Mag ook wel want 't gaat allemaal een beetje met de Franse slag.
Geplaatst: zo 20 sep, 2009 10:22
door Erasmo
Twécévé schreef:Ook Fransen komen langs voor onderdelen (en dat vinden ze niet leuk: naar NL voor onderdelen van een Franse auto).
Ik moest toch wel lachen toen ik dit las

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 19:29
door flower
Eendeke schreef: Ik weet niet hoe snel jij aan de slag gaat, maar ik hoor graag hoe & wat het gaat
Voor zover ik kon zien, zijn de oude raamgeleiders niet verstek in het frame gemonteerd. De oude raamgeleiders zitten met speciaal soort krammen vast, die je waarschijnlijk in combinatie met wat lijm weer kan hergebruiken. In de oude raamgeleiders zat trouwens staal verwerkt.... iets wat de nieuwe aanmaak niet heeft.
Geplaatst: zo 20 sep, 2009 19:35
door engbokho
Tip: Boor ook wat waterafvoer gaten in de nieuwe "raampoes". Anders krijg je vreemde sloten water in je auto
Kijk in de nylon plaat (die onder de raampoes hoort teliggen) waar de gaatjes moeten komen.
Geplaatst: zo 20 sep, 2009 21:20
door Eendeke
Kijk, dat zijn tips

Ik zag ook dat ze niet verstek zitten. Gelukkig geen ijzer meer, en gaatjes boren is ook wel handig ja. Bedankt!
Geplaatst: zo 20 sep, 2009 21:44
door flower
Ik kan alleen de 'nylon plaat' niet ontdekken..
Geplaatst: ma 21 sep, 2009 07:29
door engbokho
Eeehm mijn Ami tijdperk is alweer even geleden, het kan zijn dat alleen bepaalde types (met vaste raamlijst? Late Ami 6 en alle 8/super) de nylon plaat hebben om de boel op spanning te zetten. De Ami's van 61 tot 67 hebben verstelbare raamlijsten dus die hebben m misschien niet. kweettnietmeer

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 09:24
door Gerard2cv
Ik gelukkig nog wel

Als je nieuwere deuren met een verdieping in de
bovenzijde van de deur heb,moet er een nylon plaat als opvulling komen
Maar de oude met een vlakke bovenzijde zit er dus niets.
Geplaatst: ma 21 sep, 2009 09:51
door flower
aha... ook weer opgelost.. ik heb inderdaad een wat 'oudere' ami
Geplaatst: ma 21 sep, 2009 12:09
door Twécévé
geen nylonplaat = geen gaten in je raampoezen maken?
Geplaatst: ma 21 sep, 2009 12:59
door flower
jawel... boven de gaatjes in de deur...