Misschien zien die o-ringen ook los te krijgen, hoef je niet een hele set te kopen. Want zoals eerder vermeld zijn die toch behoorlijk belangrijk. Je kunt ze met monteren wel met wat vet 'vastplakken', blijven ze mooi op hun plek zitten.
De zuigerveren heb je nu met het slot om de 120 graden zitten, wat ik altijd doe als er maar 2 compressieveren zijn is de sloten om de 180 graden zetten. De onderste is nl een olieschraap veer en doet niks aan de compressie !!
Compressiemeten is idd wel met plankas en warme motor.
niet willen starten en koppeling?
wel het ongelooflijke is gebeurd:):)
de compressie is even gemeten met gasklep open en kwam aan chauffeeur kant uit op 6/1
andere kant niet gedaan en bougies erin gestoken en is gezien of ik het speelgoedje kon starten en bij wonder hij sloeg aan.
manman de motivatie om dit speelgoedje af te hebben is er weer helemaal.
daarna de 2kanten nog eens compressie gemeten kant passagier 12/1 dus dat zit zeker goed.
Kant chauffeur jammer genoeg nog maar 6/1 en een grote olielek.
De olielek komt zeer waarschijnlijk van de olieleiding.
de vorige maal kwam er wat draad mee met de bout niet goed dus. Ik kon de bout terug vastzetten dacht ik maar blijkbaar niet.
ik zal eens horen de volgende week/dagen of ik ergens een grotere oliebout kan krijgen.
en dan ineens ook de rubbere ringen.
iemand een idee vanwaar anders een zeer grote olie lek kan komen?
moet de koelbeplating er afhalen en dan zal ik het wel kunnen zien denk ik maar zou niet direct anders iets weten is echt wel veel.
Robin
ps: het kan een illusie zijn maar het geluid is iets anders van het blokje nu met de sportieve nokkenas. Ik kan niet wachten tot hij klaar is en we er mee rondrijden. Gaan die handel.
de compressie is even gemeten met gasklep open en kwam aan chauffeeur kant uit op 6/1
andere kant niet gedaan en bougies erin gestoken en is gezien of ik het speelgoedje kon starten en bij wonder hij sloeg aan.
manman de motivatie om dit speelgoedje af te hebben is er weer helemaal.
daarna de 2kanten nog eens compressie gemeten kant passagier 12/1 dus dat zit zeker goed.
Kant chauffeur jammer genoeg nog maar 6/1 en een grote olielek.
De olielek komt zeer waarschijnlijk van de olieleiding.
de vorige maal kwam er wat draad mee met de bout niet goed dus. Ik kon de bout terug vastzetten dacht ik maar blijkbaar niet.
ik zal eens horen de volgende week/dagen of ik ergens een grotere oliebout kan krijgen.
en dan ineens ook de rubbere ringen.
iemand een idee vanwaar anders een zeer grote olie lek kan komen?
moet de koelbeplating er afhalen en dan zal ik het wel kunnen zien denk ik maar zou niet direct anders iets weten is echt wel veel.
Robin
ps: het kan een illusie zijn maar het geluid is iets anders van het blokje nu met de sportieve nokkenas. Ik kan niet wachten tot hij klaar is en we er mee rondrijden. Gaan die handel.