niet willen starten en koppeling?

Alles over visa-conversies.
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

niet willen starten en koppeling?

Bericht door robin2cv » zo 15 jun, 2008 16:22

ik heb mijn visablok uiteen gehad en nu terug ineen met ander profiel op de nokkenas. Nu alles geinstalleerd en het spel wel niet starten. Ik ga nog eens kijken of mijn 2de ontstekingsdoos eropzetten en zien wat hij doet.
Hij vonkt wel en krijgt benzine Dus kan het volgens mij alleen het tijdstip van de vonk zijn.
Nu moet ik desnoods mijn kleppen anders stellen dan 0.20mm omdat ik een sportievere nokkenas heb?

de sensoren ga ik nog eens doormeten om te zien wat ze doen.

Wat ik ook raar vind is als ik op mijn koppelingspedaal duw en dan start dan ondervindt de motor(startmoto) weerstand. Als ik start zonder op pedaal te duwen maar bak in neutraal gaat hij veel vlotter rond. Iemand een idee?

als ik de motor met de hand ronddraai dan hoor ik per toer een klak. precies een veer dat ergens wordt tegen ge spannen en er voorbij schiet.
Kunnen deze beide iets met elkaar te maken hebben? koppeling die scheef zit?
ze zag er redelijk recht uit toen ik ze plaatste?

mvg Robin

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » ma 16 jun, 2008 18:37

het gaat hem ind de ontsteking zitten normaal maar waar he. comp al veranderd
bobine al veranderd.
bougies al veranderd.
sensoren gemeten en geven minder als 1volt zonder pin en als pin ervoor staat bijna 7volt. Dus zijn ook inorde denk ik.

iemand nog iedeeën?????

Robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 16 jun, 2008 19:12

draadje verkeerd om van de sensoren.

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » ma 16 jun, 2008 19:45

zou kunnen maar marcheerde hiervoor wel dus zou het raar vinden als het nu niet is.
Ik haal morgen nieuwe sensoren. indien we niets vinden bouwen we kabelboom opnieuw. dan kunnen we draadbreuk ook uitsluiten.
RObin

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 16 jun, 2008 23:18

kzal voor je duimen robin.

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » di 17 jun, 2008 15:46

andere sensoren gezet en hetzelfde resultaat
verdikke

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 17 jun, 2008 16:11

geen valse lucht? heb ik ook een keer gehad. was vergeten het spruitstuk goed vast te draaien :oops:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » di 17 jun, 2008 17:03

ok klinkt mischien raar maar heb je de stoterstangen goed om in je blok zitten hier door doen je kleppen ook niet optijd open en dicht?
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » wo 18 jun, 2008 08:21

normaal staat het spruitstuk goed vast maar zal dit nog eens checken.

De stoterstangen staan normaal goed.
Het blok gaat donderdag terug uiteen en ineen om eens te kijken of ik de merktekens toch niet fout heb gezet. en vrijdag dan hopenlijk er terug in lepelen en starten
het enigste dat ik kan bedenken is dat er een kabelbreuk is ergens.
maar waar? de sensoren krijgen stroom.
DE bougies vonken.

Robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 18 jun, 2008 09:40

nokvolgers niet goed.

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » wo 18 jun, 2008 13:52

wel de nokvolgers zijn de oude waar een klein stukje is afgedaan.
en dan terug gehard.
Dus zezijn gevlakt en dan terug gehard. Ik kan me niet inbeelden dat ze hier teveel hebben afgehaald.
Iemand nokvolgers van een visa bij hem kan die is meten hoe hoog ze zijn?

robin

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BW » wo 18 jun, 2008 14:24

als er wat materiaal afgehaald is wordt dit toch opgevanngen door de klepspeling te regelen?

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 18 jun, 2008 15:07

BW schreef:als er wat materiaal afgehaald is wordt dit toch opgevanngen door de klepspeling te regelen?
precies, dat zou niks uit moeten maken, is natuurlijk makkelijk te controleren, kleppendeksels eraf en kijken hoever de kleppen ingeduwd worden. als ze ook maar in de buurt van de orginele maat zitten zou de motor iig moeten lopen!

het lijkt me eerder dat de nokkenas niet goed staat t.o.v. de krukas (maar dit is iets wat je volgens mij 1000 x controleerd voor je het blok in elkaar schroeft.... maar zeg nooit, nooit!) wel erg zuur om na zoveel werk je blok weer uit elkaar moet trekken om dit te controleren.

je kunt dit ook controleren door met een schroevendraaier o.i.d door het bougiegat heen te voelen wanneer de zuiger bijna op het DBP (bovenste dode punt) staat op dit moment moet bij de inlaatslag de inlaatklep opengaan (kun je zien aan de tuimelaar) en bij de uitlaatslag moet de uitlaatklep vlak na het BDP dicht gaan. (precieze tijden weet ik niet, maar grofweg zou dit moeten werken! scheelt iig je blok uit elkaar halen!

waar ik ook nog aan denk nu, hebben ze je vliegwiel afgedraait? zo ja hebben ze dan de pen voor de ontsteking eruit gehaald? en dan in het verkeerde gat teruggestoken.... (want er zitten dacht ik 2 gaten in) dan ontsteekt ie wel, maar natuurlijk niet op het juiste moment!

succes!

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 18 jun, 2008 18:54

als ik de motor met de hand ronddraai dan hoor ik per toer een klak

Lijkt een te strakke nokvolger. Ze zijn gerepareerd, maar zitten ze ook netjes in de buis? zijn ze wel goed gangbaar. Aan je eerste zin te herkennen niet dus.

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BW » wo 18 jun, 2008 19:57

hoe heb je gecontroleerd of je bougies vonken? gewoon tegen de massa gehouden? je moet wel rekening houden dat er in de cilinder een hoge compresiedruk heerst en dat de vonk hierdoor minder makelijk kan overspringen dan bij normale druk. hou ze eens op 1 a 2 cm van het plaatwerk en probeer eens of de vonk overspringt? 1cm vertegenwoordigd ongeveer 10 000 volt als ik het goed heb. je zou dus 1.5 cm van het plaatwerk moeten raken. 15 000 volt is de minimum benodigde spanning voor een vonk te kunnen krijgen
een kennis van mij heeft een bougiekabel gemaakt waar parallel een lampje mee geschakeld is, zo kan je nakijken of de bougie vonkt zonder iets te demonteren en wordt er ook rekening gehouden met de compresiedruk.

je zegde ook iets van een geluid, het kan mischien een samenloop van omstandigheden zijn?

mvg

Plaats reactie