niet willen starten en koppeling?
niet willen starten en koppeling?
ik heb mijn visablok uiteen gehad en nu terug ineen met ander profiel op de nokkenas. Nu alles geinstalleerd en het spel wel niet starten. Ik ga nog eens kijken of mijn 2de ontstekingsdoos eropzetten en zien wat hij doet.
Hij vonkt wel en krijgt benzine Dus kan het volgens mij alleen het tijdstip van de vonk zijn.
Nu moet ik desnoods mijn kleppen anders stellen dan 0.20mm omdat ik een sportievere nokkenas heb?
de sensoren ga ik nog eens doormeten om te zien wat ze doen.
Wat ik ook raar vind is als ik op mijn koppelingspedaal duw en dan start dan ondervindt de motor(startmoto) weerstand. Als ik start zonder op pedaal te duwen maar bak in neutraal gaat hij veel vlotter rond. Iemand een idee?
als ik de motor met de hand ronddraai dan hoor ik per toer een klak. precies een veer dat ergens wordt tegen ge spannen en er voorbij schiet.
Kunnen deze beide iets met elkaar te maken hebben? koppeling die scheef zit?
ze zag er redelijk recht uit toen ik ze plaatste?
mvg Robin
Hij vonkt wel en krijgt benzine Dus kan het volgens mij alleen het tijdstip van de vonk zijn.
Nu moet ik desnoods mijn kleppen anders stellen dan 0.20mm omdat ik een sportievere nokkenas heb?
de sensoren ga ik nog eens doormeten om te zien wat ze doen.
Wat ik ook raar vind is als ik op mijn koppelingspedaal duw en dan start dan ondervindt de motor(startmoto) weerstand. Als ik start zonder op pedaal te duwen maar bak in neutraal gaat hij veel vlotter rond. Iemand een idee?
als ik de motor met de hand ronddraai dan hoor ik per toer een klak. precies een veer dat ergens wordt tegen ge spannen en er voorbij schiet.
Kunnen deze beide iets met elkaar te maken hebben? koppeling die scheef zit?
ze zag er redelijk recht uit toen ik ze plaatste?
mvg Robin
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
normaal staat het spruitstuk goed vast maar zal dit nog eens checken.
De stoterstangen staan normaal goed.
Het blok gaat donderdag terug uiteen en ineen om eens te kijken of ik de merktekens toch niet fout heb gezet. en vrijdag dan hopenlijk er terug in lepelen en starten
het enigste dat ik kan bedenken is dat er een kabelbreuk is ergens.
maar waar? de sensoren krijgen stroom.
DE bougies vonken.
Robin
De stoterstangen staan normaal goed.
Het blok gaat donderdag terug uiteen en ineen om eens te kijken of ik de merktekens toch niet fout heb gezet. en vrijdag dan hopenlijk er terug in lepelen en starten
het enigste dat ik kan bedenken is dat er een kabelbreuk is ergens.
maar waar? de sensoren krijgen stroom.
DE bougies vonken.
Robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
precies, dat zou niks uit moeten maken, is natuurlijk makkelijk te controleren, kleppendeksels eraf en kijken hoever de kleppen ingeduwd worden. als ze ook maar in de buurt van de orginele maat zitten zou de motor iig moeten lopen!BW schreef:als er wat materiaal afgehaald is wordt dit toch opgevanngen door de klepspeling te regelen?
het lijkt me eerder dat de nokkenas niet goed staat t.o.v. de krukas (maar dit is iets wat je volgens mij 1000 x controleerd voor je het blok in elkaar schroeft.... maar zeg nooit, nooit!) wel erg zuur om na zoveel werk je blok weer uit elkaar moet trekken om dit te controleren.
je kunt dit ook controleren door met een schroevendraaier o.i.d door het bougiegat heen te voelen wanneer de zuiger bijna op het DBP (bovenste dode punt) staat op dit moment moet bij de inlaatslag de inlaatklep opengaan (kun je zien aan de tuimelaar) en bij de uitlaatslag moet de uitlaatklep vlak na het BDP dicht gaan. (precieze tijden weet ik niet, maar grofweg zou dit moeten werken! scheelt iig je blok uit elkaar halen!
waar ik ook nog aan denk nu, hebben ze je vliegwiel afgedraait? zo ja hebben ze dan de pen voor de ontsteking eruit gehaald? en dan in het verkeerde gat teruggestoken.... (want er zitten dacht ik 2 gaten in) dan ontsteekt ie wel, maar natuurlijk niet op het juiste moment!
succes!
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
hoe heb je gecontroleerd of je bougies vonken? gewoon tegen de massa gehouden? je moet wel rekening houden dat er in de cilinder een hoge compresiedruk heerst en dat de vonk hierdoor minder makelijk kan overspringen dan bij normale druk. hou ze eens op 1 a 2 cm van het plaatwerk en probeer eens of de vonk overspringt? 1cm vertegenwoordigd ongeveer 10 000 volt als ik het goed heb. je zou dus 1.5 cm van het plaatwerk moeten raken. 15 000 volt is de minimum benodigde spanning voor een vonk te kunnen krijgen
een kennis van mij heeft een bougiekabel gemaakt waar parallel een lampje mee geschakeld is, zo kan je nakijken of de bougie vonkt zonder iets te demonteren en wordt er ook rekening gehouden met de compresiedruk.
je zegde ook iets van een geluid, het kan mischien een samenloop van omstandigheden zijn?
mvg
een kennis van mij heeft een bougiekabel gemaakt waar parallel een lampje mee geschakeld is, zo kan je nakijken of de bougie vonkt zonder iets te demonteren en wordt er ook rekening gehouden met de compresiedruk.
je zegde ook iets van een geluid, het kan mischien een samenloop van omstandigheden zijn?
mvg