Pagina 3 van 3

Geplaatst: do 24 jul, 2008 12:11
door Gerard2cv
Juist wel,want door de normale slijtage zal de klep elke keer op de zitting
geslagen worden,terwijl hij bloedheet is en dat zo'n 2500x per minuut
dus zal die klep in de zitting zakken en dus strakker komen.Daarom moeten we bij de eenden kleppen controleren.Als je hydraulische stoters
heb hoeft dat niet,want die stellen zichzelf bij.

Geplaatst: vr 25 jul, 2008 22:44
door Hassie
Heb ondertussen de klepstoterstangen gecontrôleerd. Waren recht! Heb daarna de kleppen gesteld beginnend op 0,15mm. Resultaat 0,20mm met moeite erdoor. Geluid resultaat: iets minder getik.
Zag wel dat het raakvlak van het tuimelaartje enigszins gerond is. Maar dat zal wel origineel zijn neem ik aan.
Vrgrt
Hassie.

Geplaatst: vr 25 jul, 2008 22:52
door landloper
Naar mijn idee staan je kleppen dan net nog te wijd. 0,20 hoort er niet tussen te passen.

Geplaatst: vr 25 jul, 2008 23:25
door Punky
0.20 is de juiste stand volgens Citroen. De voelermaat moet er dan net doorheen kunnen en 0.25 niet.

Die ronding hoort zo. :wink:

Geplaatst: za 26 jul, 2008 15:33
door TB
Ik hoor liever de kleppen iets tikken dan dat ze te strak staan.