Duidelijkheid over Powertube
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik rijd al jaren rond met een zelfgemaakte powertube, dus bespaar je geld!
Ik heb gewoon een flexibele slang aangesloten, ik gebruik een dyane koeltunnel waar een zijaansluiting op zit, vanaf daar gaat de lucht naar het luchtfilter. Kortom, een dyane heeft het eigenlijk altijd al!
pk's 1 pk meer, misschien 2 als je alles nauwkeurig gaat afstellen, maar heb ik nooit gedaan en ik mis het ook niet, een eend is traag en blijft traag.
kosten 5 euro oid?
Desnoods maak je er zelf 1 met een pvc pijp, kost het je 15 euro.
Ik heb gewoon een flexibele slang aangesloten, ik gebruik een dyane koeltunnel waar een zijaansluiting op zit, vanaf daar gaat de lucht naar het luchtfilter. Kortom, een dyane heeft het eigenlijk altijd al!
pk's 1 pk meer, misschien 2 als je alles nauwkeurig gaat afstellen, maar heb ik nooit gedaan en ik mis het ook niet, een eend is traag en blijft traag.
kosten 5 euro oid?
Desnoods maak je er zelf 1 met een pvc pijp, kost het je 15 euro.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Ramon schreef:hmm dacht ik ook al, maar de grote (links) is toch de 1e trap (die was 87.5) en de andere, kleine (rechts als je voor de auto staat met je neus richting auto) de 2e trap?? hier wordt ook de verstelbare sproeier geplaatst, hmmm ik merk het al ik spreek mezelf nu al tegen...... ik was denk ik niet helemaal wakker....... het klopt idd helemaal zoals jij zegt Ramon!rusty schreef:nou eindelijk afgelopen weekend de sproeiers vervangen, 1e trap was :87,5 2e 102, ben naar 100, 120 gegaan, maar heb nu het
standaard is 1e 102 en 2e 87,5
dus het is nu als volgt: 1e is nu 120 en 2e 100! volgend weekend maar ff verder testen.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
zo afgelopen weekend weer sproeier gewijzigd, aleen 1e trap gedaan, is nu 110, en nu loopt ie in de 1e trap perfect!! ( 90-100 km/h op de teller met flinke wind tegen!)
alleen 2e is nog niet helemaal zoals het moet wezen, 2e trap voegt voor het gevoel niet veel toe (vroeger merkte je echt dat de 2e trap erin kwam, nu hoor je het wel, maar er gebeurt niet zoveel (uiteindelijk komt ie wel op toeren, maar het duur ff te lang)
ik weet nog niet of ik nu groter of kleiner moet met de 2e trap. ik kan trouwens met koude motor nogsteeds nagenoeg zonder choke rijden, met choke heeft ie echt teveel brandstof! maar weer eens wat proberen, na de kerst ( of tijdens )
greetzzzzzzzzzz
Rusty
alleen 2e is nog niet helemaal zoals het moet wezen, 2e trap voegt voor het gevoel niet veel toe (vroeger merkte je echt dat de 2e trap erin kwam, nu hoor je het wel, maar er gebeurt niet zoveel (uiteindelijk komt ie wel op toeren, maar het duur ff te lang)
ik weet nog niet of ik nu groter of kleiner moet met de 2e trap. ik kan trouwens met koude motor nogsteeds nagenoeg zonder choke rijden, met choke heeft ie echt teveel brandstof! maar weer eens wat proberen, na de kerst ( of tijdens )
greetzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
nope 120 of 130, tenminste ik heb c.a. 5 visa carbs uit elkaar gehaald en die hadden allemaal 120 of 130! maar voor een visa is dat zelfs aan de grote kant, met powertube op een visablok moet je ook niet hoger gaan dan 130, mijn gevoel zegt dan dat 125 voor een 6 blok (met powertube) veel te groot is!Ramon schreef:visa of 125 of 130 standaard
maar dat is mijn mening (moet nog testen wat wel goed is)
greetzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400