Duidelijkheid over Powertube

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 15 dec, 2008 09:13

[quote="rusty"]nou eindelijk afgelopen weekend de sproeiers vervangen, 1e trap was :87,5 2e 102, ben naar 100, 120 gegaan, maar heb nu het

standaard is 1e 102 en 2e 87,5

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 15 dec, 2008 09:54

Ik rijd al jaren rond met een zelfgemaakte powertube, dus bespaar je geld!
Ik heb gewoon een flexibele slang aangesloten, ik gebruik een dyane koeltunnel waar een zijaansluiting op zit, vanaf daar gaat de lucht naar het luchtfilter. Kortom, een dyane heeft het eigenlijk altijd al!
pk's 1 pk meer, misschien 2 als je alles nauwkeurig gaat afstellen, maar heb ik nooit gedaan en ik mis het ook niet, een eend is traag en blijft traag.

kosten 5 euro oid?
Desnoods maak je er zelf 1 met een pvc pijp, kost het je 15 euro.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 15 dec, 2008 13:26

werkt minder goed door de ribbel en de bocht!!

de poweertube heeft volgensmij de perfecte bocht!

met een goede sproeier afstelling kan je zeker pk's winnen! lees de resultaten maar

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 16 dec, 2008 08:54

Ramon schreef:
rusty schreef:nou eindelijk afgelopen weekend de sproeiers vervangen, 1e trap was :87,5 2e 102, ben naar 100, 120 gegaan, maar heb nu het

standaard is 1e 102 en 2e 87,5
hmm dacht ik ook al, maar de grote (links) is toch de 1e trap (die was 87.5) en de andere, kleine (rechts als je voor de auto staat met je neus richting auto) de 2e trap?? hier wordt ook de verstelbare sproeier geplaatst, hmmm ik merk het al ik spreek mezelf nu al tegen...... ik was denk ik niet helemaal wakker....... :roll: het klopt idd helemaal zoals jij zegt Ramon!

dus het is nu als volgt: 1e is nu 120 en 2e 100! volgend weekend maar ff verder testen.

greetzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 22 dec, 2008 10:44

zo afgelopen weekend weer sproeier gewijzigd, aleen 1e trap gedaan, is nu 110, en nu loopt ie in de 1e trap perfect!! ( 90-100 km/h op de teller met flinke wind tegen!)

alleen 2e is nog niet helemaal zoals het moet wezen, 2e trap voegt voor het gevoel niet veel toe (vroeger ;) merkte je echt dat de 2e trap erin kwam, nu hoor je het wel, maar er gebeurt niet zoveel (uiteindelijk komt ie wel op toeren, maar het duur ff te lang)

ik weet nog niet of ik nu groter of kleiner moet met de 2e trap. ik kan trouwens met koude motor nogsteeds nagenoeg zonder choke rijden, met choke heeft ie echt teveel brandstof! maar weer eens wat proberen, na de kerst ( of tijdens ;) )

greetzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 22 dec, 2008 11:45

Voor zover ik me herinneren kan heb ik ook 110 in de eerste trap zitten. 2e weet ik ff niet zeker. Loopt prima, maar choke hoef ik echt niet te proberen. Dan heeft ie inderdaad te veel.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 22 dec, 2008 15:56

2e trap kan best richting de 125 hoor even kijken hoe het rijd

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 22 dec, 2008 16:01

2e naar 125?? dan is dat al meer dan een visa standaard heeft... nu heeft ie weleen turbotube, dus zou kunnen, moet het ff proberen, ik laat wel weten wat de resultaten zijn!

greetzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 22 dec, 2008 20:22

visa of 125 of 130 standaard

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 dec, 2008 00:49

Ik rij volgens mij met 125 120 (of andersom) ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 23 dec, 2008 08:53

Ramon schreef:visa of 125 of 130 standaard
nope 120 of 130, tenminste ik heb c.a. 5 visa carbs uit elkaar gehaald en die hadden allemaal 120 of 130! maar voor een visa is dat zelfs aan de grote kant, met powertube op een visablok moet je ook niet hoger gaan dan 130, mijn gevoel zegt dan dat 125 voor een 6 blok (met powertube) veel te groot is!

maar dat is mijn mening (moet nog testen wat wel goed is)

greetzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie