Pagina 3 van 3

Geplaatst: ma 15 dec, 2008 09:13
door Ramon
[quote="rusty"]nou eindelijk afgelopen weekend de sproeiers vervangen, 1e trap was :87,5 2e 102, ben naar 100, 120 gegaan, maar heb nu het

standaard is 1e 102 en 2e 87,5

Geplaatst: ma 15 dec, 2008 09:54
door Flying Duckman
Ik rijd al jaren rond met een zelfgemaakte powertube, dus bespaar je geld!
Ik heb gewoon een flexibele slang aangesloten, ik gebruik een dyane koeltunnel waar een zijaansluiting op zit, vanaf daar gaat de lucht naar het luchtfilter. Kortom, een dyane heeft het eigenlijk altijd al!
pk's 1 pk meer, misschien 2 als je alles nauwkeurig gaat afstellen, maar heb ik nooit gedaan en ik mis het ook niet, een eend is traag en blijft traag.

kosten 5 euro oid?
Desnoods maak je er zelf 1 met een pvc pijp, kost het je 15 euro.

Geplaatst: ma 15 dec, 2008 13:26
door Ramon
werkt minder goed door de ribbel en de bocht!!

de poweertube heeft volgensmij de perfecte bocht!

met een goede sproeier afstelling kan je zeker pk's winnen! lees de resultaten maar

Geplaatst: di 16 dec, 2008 08:54
door rusty
Ramon schreef:
rusty schreef:nou eindelijk afgelopen weekend de sproeiers vervangen, 1e trap was :87,5 2e 102, ben naar 100, 120 gegaan, maar heb nu het

standaard is 1e 102 en 2e 87,5
hmm dacht ik ook al, maar de grote (links) is toch de 1e trap (die was 87.5) en de andere, kleine (rechts als je voor de auto staat met je neus richting auto) de 2e trap?? hier wordt ook de verstelbare sproeier geplaatst, hmmm ik merk het al ik spreek mezelf nu al tegen...... ik was denk ik niet helemaal wakker....... :roll: het klopt idd helemaal zoals jij zegt Ramon!

dus het is nu als volgt: 1e is nu 120 en 2e 100! volgend weekend maar ff verder testen.

greetzzzzzzzzzzzzzzzz

Geplaatst: ma 22 dec, 2008 10:44
door rusty
zo afgelopen weekend weer sproeier gewijzigd, aleen 1e trap gedaan, is nu 110, en nu loopt ie in de 1e trap perfect!! ( 90-100 km/h op de teller met flinke wind tegen!)

alleen 2e is nog niet helemaal zoals het moet wezen, 2e trap voegt voor het gevoel niet veel toe (vroeger ;) merkte je echt dat de 2e trap erin kwam, nu hoor je het wel, maar er gebeurt niet zoveel (uiteindelijk komt ie wel op toeren, maar het duur ff te lang)

ik weet nog niet of ik nu groter of kleiner moet met de 2e trap. ik kan trouwens met koude motor nogsteeds nagenoeg zonder choke rijden, met choke heeft ie echt teveel brandstof! maar weer eens wat proberen, na de kerst ( of tijdens ;) )

greetzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: ma 22 dec, 2008 11:45
door TB
Voor zover ik me herinneren kan heb ik ook 110 in de eerste trap zitten. 2e weet ik ff niet zeker. Loopt prima, maar choke hoef ik echt niet te proberen. Dan heeft ie inderdaad te veel.

Geplaatst: ma 22 dec, 2008 15:56
door Ramon
2e trap kan best richting de 125 hoor even kijken hoe het rijd

Geplaatst: ma 22 dec, 2008 16:01
door rusty
2e naar 125?? dan is dat al meer dan een visa standaard heeft... nu heeft ie weleen turbotube, dus zou kunnen, moet het ff proberen, ik laat wel weten wat de resultaten zijn!

greetzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: ma 22 dec, 2008 20:22
door Ramon
visa of 125 of 130 standaard

Geplaatst: di 23 dec, 2008 00:49
door Punky
Ik rij volgens mij met 125 120 (of andersom) ;-)

Geplaatst: di 23 dec, 2008 08:53
door rusty
Ramon schreef:visa of 125 of 130 standaard
nope 120 of 130, tenminste ik heb c.a. 5 visa carbs uit elkaar gehaald en die hadden allemaal 120 of 130! maar voor een visa is dat zelfs aan de grote kant, met powertube op een visablok moet je ook niet hoger gaan dan 130, mijn gevoel zegt dan dat 125 voor een 6 blok (met powertube) veel te groot is!

maar dat is mijn mening (moet nog testen wat wel goed is)

greetzzzzzzzz

Rusty