Motor op E85 laten rijden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
En vergeet niet dat ook al is de energetische waarde veel lager, je kunt met ethanol veel meer vermogen uit dezelfde motor krijgen door de hoge octaanwaarde. Compressie kun je nu makkelijk verhogen of ideaal als je een turbo gaat gebruiken. Ter vergelijking Saab heeft op benzine 150PK en op ethanol 185PK. Alleen door de lagere energetische waarde is je verbruik bij eenzelfde snelheid toch hoger.
Uiteraard hebben we de evo op de stand voor LPG en E85 gezet, of beter, we hebben ook op deze standen getest. Maar hopelijk komt er morgen beterschap als we een grotere stationairsproeier hebben.
Nu is het misschien het benzinepompje dat versleten is of misschien heeft het problemen met de E85.
Ja wij rijden op 100% E85. Dit is echter eerder een project, later denk ik dat we gaan rijden op E20. Dan moet je niets aanpassen ten opzichte van benzine. Als het vermogen en koppel er serieus op verbeteren zouden we wel eens op E85 kunnen blijven rijden.
Nu is het misschien het benzinepompje dat versleten is of misschien heeft het problemen met de E85.
Ja wij rijden op 100% E85. Dit is echter eerder een project, later denk ik dat we gaan rijden op E20. Dan moet je niets aanpassen ten opzichte van benzine. Als het vermogen en koppel er serieus op verbeteren zouden we wel eens op E85 kunnen blijven rijden.
Aan pk's heb je niets, paarden gaan niet harder dan 80!
Dat hebben we inderdaad al geprobeerd. Een elektrische brandstofpomp van een rallycross-auto. En hiermee draaide de motor wel mooi rond. Maar als we eventjes een testritje wouden maken, viel hij stil.
Maar kan goed zijn omdat er toen nog geen grotere secundaire sproeier in stak. Nu wel, een 135. Getest hebben we nog niet. Maar hopelijk brengt dat een beetje beterschap.
Maar kan goed zijn omdat er toen nog geen grotere secundaire sproeier in stak. Nu wel, een 135. Getest hebben we nog niet. Maar hopelijk brengt dat een beetje beterschap.
Aan pk's heb je niets, paarden gaan niet harder dan 80!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
volgens mij helpt het al behoorlijk als je uitlaatgedeelte van je spruitstuk plus de buizen naar de carb toe omwikkelt met speciaal isolatie band. hierdoor warmt het inlaatgedeelte automatisch beter op.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Ik ben door het lezen van alle topics toch ook wel benieuwd geworden hoe mijn eendje zou lopen op e85. Ik rij natuurlijk niet veel maar als ik die kilometers dan ook niet zoveel co2 de lucht in stuur zou toch een ´n mooie bijkomstigheid zijn. Ik zie het alleen niet zo zitten om een verstelbaresproeier te kopen, m+n vlotter aan te passen en er dan achter komen dat ik het toch niks vind. Ik wil dus proberen om de sproeiers aan de passen, ik ga toch niet meer dan 200 km van huis dus als ik thuis een vat van 20 liter e85 heb staan kan ik altijd tanken en hoeft ie dus niet op benzine te kunnen lopen. Nou zou ik alleen de sproeier maten moeten weten die ongeveer nodig zijn zodat ik in eerste instantie een lopende motor heb en daarna wat kan fine-tunen met sproeiermaten. Wie o wie wil mij aan de maten helpen?
Wat kost eigenlijk een liter e85?
Wat kost eigenlijk een liter e85?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Wat een liter e85 kost kun je natuurlijk gewoon ff googlen, voor wat betreft de sproeiers, goede vraag. Volgens mij wordt dit alleen in combinatie met verstelbare sproeier gebruikt.
Was het niet zo dat er 10% minder energie in zit, ik zou zeggen begin met 10% groter en dan aan de dyna hangen. Dat van de dyno is echt een must, zeker omdat je ook je onsteking een graden of 8 vroeger moet gaan zetten.
Was het niet zo dat er 10% minder energie in zit, ik zou zeggen begin met 10% groter en dan aan de dyna hangen. Dat van de dyno is echt een must, zeker omdat je ook je onsteking een graden of 8 vroeger moet gaan zetten.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
e85 is duur aan het worden. 1,43/liter. sproeier maten moet waarschijnlijk mee gexperimenteerd worden. vuistregel dat het OPPERVLAK 140% groter moet worden (primair + secundair) en ik heb de stationair ook iets opgeboord. het is even pielen. tweede carburateur regelen en een verstelbare sproeier proberen is ook het overwegen waard. hou je ten alle tijden een backup carburateur. verbruik gaat inderdaad met 10% omhoog als je verder niets veranderd aan je blok
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction