superzunig
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Mijn gedachtegang over de spoiler was om een spoiler te maken die de luchtstroom over/onder de auto verbeterd. Hoe, weet ik niet, maar het lijkt me dat daar ook wel wat winst te behalen is. En haal je rechterbuitenspiegel eraf, scheelt ook weer
Een enkeltrabs carb op een 2cv6, hoe rijdt dat. Lever je dan veel vermogen in, wat is dan je topsnelheid?
Een enkeltrabs carb op een 2cv6, hoe rijdt dat. Lever je dan veel vermogen in, wat is dan je topsnelheid?
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Een cruise controle in bouwen! Voor de lange stukken zeker voordelig!
Niet te technisch maar gewoon op de eendenrijder manier!
Benodigdheden:
touwtje
Kikker /touw klemmetje (die op een zeilboot zitten)
katrol
met en beetje creativiteit kan je wel bedenken hoe het in elkaar moet komen te zitten. Maar voor de “duidelijkheid mijn onduidelijke uitleg hier onder:
De katrol monteer je op de bodem (bij het gaspedaal maar wel zo dat het niet gevaarlijk is, dat het pedaal er niet onder klem kan komen te zitten of zo).
Dan het toutje aan je gaspedaal maken door de katrol heen en naar boven richting het dashboard waar je dan de “kikker” je touw vast zet, wel zoń klem dat hij met een trek weer los is...weet niet hoe dat ding echt heet, kikker is volgens mij zo'n foute, maar je hebt ook van die dingen op zeilboten zitten waar je het touw in drukt en het vast zit maar het met een rukje weer los is...die dus.
Nou, ben je dan aan het rijden en ben je op de gewenste snelheid/toerental, dan zet je het touwtje vast en cruise maar!
Je rechtervoet kan je nooit zo stil houden als dit systeem, dus de op lange ritten...erg handig (lekker je voet ontspannen en economisch!
Niet te technisch maar gewoon op de eendenrijder manier!
Benodigdheden:
touwtje
Kikker /touw klemmetje (die op een zeilboot zitten)
katrol
met en beetje creativiteit kan je wel bedenken hoe het in elkaar moet komen te zitten. Maar voor de “duidelijkheid mijn onduidelijke uitleg hier onder:
De katrol monteer je op de bodem (bij het gaspedaal maar wel zo dat het niet gevaarlijk is, dat het pedaal er niet onder klem kan komen te zitten of zo).
Dan het toutje aan je gaspedaal maken door de katrol heen en naar boven richting het dashboard waar je dan de “kikker” je touw vast zet, wel zoń klem dat hij met een trek weer los is...weet niet hoe dat ding echt heet, kikker is volgens mij zo'n foute, maar je hebt ook van die dingen op zeilboten zitten waar je het touw in drukt en het vast zit maar het met een rukje weer los is...die dus.
Nou, ben je dan aan het rijden en ben je op de gewenste snelheid/toerental, dan zet je het touwtje vast en cruise maar!
Je rechtervoet kan je nooit zo stil houden als dit systeem, dus de op lange ritten...erg handig (lekker je voet ontspannen en economisch!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
tot zover ben ik het met je eensgillis schreef:Een cruise controle in bouwen! Voor de lange stukken zeker voordelig!
gillis schreef: Niet te technisch maar gewoon op de eendenrijder manier!
Benodigdheden:
touwtje
Kikker /touw klemmetje (die op een zeilboot zitten)
katrol
met en beetje creativiteit kan je wel bedenken hoe het in elkaar moet komen te zitten. Maar voor de “duidelijkheid mijn onduidelijke uitleg hier onder:
De katrol monteer je op de bodem (bij het gaspedaal maar wel zo dat het niet gevaarlijk is, dat het pedaal er niet onder klem kan komen te zitten of zo).
Dan het toutje aan je gaspedaal maken door de katrol heen en naar boven richting het dashboard waar je dan de “kikker” je touw vast zet, wel zoń klem dat hij met een trek weer los is...weet niet hoe dat ding echt heet, kikker is volgens mij zo'n foute, maar je hebt ook van die dingen op zeilboten zitten waar je het touw in drukt en het vast zit maar het met een rukje weer los is...die dus.
Nou, ben je dan aan het rijden en ben je op de gewenste snelheid/toerental, dan zet je het touwtje vast en cruise maar!
Je rechtervoet kan je nooit zo stil houden als dit systeem, dus de op lange ritten...erg handig (lekker je voet ontspannen en economisch!
voor 40 euro heb je zo'n zelfde systeem, maar dan netjes in een doosje, regelbaar en met schakelaar dat als je de rem intrapt ie ontkoppelt!!!
voor dat geld ga je niet met touwtjes lopen klooien lijkt me. zeker omdat het systeem wat jij beschrijft niet snel ontkoppelt kan worden en bijna meer zal gaan kosten
overigens heel handig zon CC, maar ik gebruik m paractisch nooit. met name op lange, niet drukke stukken (afsluitdijk etc en op vakantie) in de randstad (en eigenlijk ook wel daarbuiten) is het 99 van de 100 keer te druk om lekker op CC te rijden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Dan ben ik toch benieuwd wat voor apparaat dat is dan, ooit jaren geleden wel eens naar gezocht, maar dan was een (mechanische?) CC voor in een 2cv al snel 350 gulden (ja, zo lang geleden gezocht, woon niet meer in groningen, maar in de randstad, nu niet echt meer nodig/handig)dyane_maniac schreef:(...)gillis schreef:Een cruise controle in bouwen! Voor de lange stukken zeker voordelig!
voor 40 euro heb je zo'n zelfde systeem, maar dan netjes in een doosje, regelbaar en met schakelaar dat als je de rem intrapt ie ontkoppelt!!!
(...)
maar voor 40 euro wil ik dat nog wel overwegen!
edit: het kan zijn dat ik in de war ben met de inbouw-koffiezetter qua geld, iets van 120 gulden staat me ook bij, komt al een stuk meer in de buurt van 40 euro
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
ooh, maar dat zou in feite al genoeg zijn, het gaat dan om lange stukken (A6, A7, groningen, friesland) waarbij een kruissnelheid van rond de 90/100 prettig zou zijn (afhankelijk van de wind natuurlijk).Jeroen-citroen schreef:De cc die Dyane-maniac bedoelt houdt feitelijk alleen je gas vast en regelt dus niks
trouwens, hoe voel je dat of je enkel of dubbel traps rijdt? nog nooit op gelet eigenlijk. Merk wel dat als ik lange stukken rond de 90/100 rij, ik iets van 1 : 16 rij en in de stad 1:13.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
kan m niet meer bij conrad vinden, maar hier wel op MP:
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... 3D%3D&fs=1
vind m aan de prijzige kant, maar is ideaal om je been even te strekken bij lange ritten
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... 3D%3D&fs=1
vind m aan de prijzige kant, maar is ideaal om je been even te strekken bij lange ritten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
elke autofabrikant met een eco versie van zijn voertuig verlaagt standaard de auto om de luchtweerstand onder de auto te verminderen. Ja met verlagen rijdt ie zuiniger. Nog beter is om de bodem helemaal vlak te maken.Peer schreef:iemand poste: "verlagen".
Mensen met ervaring hiermee? Is dat echt zuiniger?
Heb zelf mijn eend zo hoog als mogelijk staan, rijdt heerlijk over drempels:)