Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » ma 30 mar, 2009 11:13
En de bijhorende geur

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Rossero
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1948
- Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16
Bericht
door Rossero » ma 30 mar, 2009 11:45
Heb je dan geen hittebestendige rode lak gekocht?
-
Erikjan
- Heavy user

- Berichten: 2137
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
-
Contacteer:
Bericht
door Erikjan » ma 30 mar, 2009 12:13
De rode lak is hamerite en niet hittebestendig. Dit heb ik expres gedaan om dat hittebestendige lak niet bestand is tegen benzine en olie. En ik denk dat alleen het stukje uitlaat te warm wordt de rest zal wel meevallen.
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » ma 30 mar, 2009 13:02
Ik heb voor de koelbeplating etc gewoon hittebestendige lak gebruikt. Geen last van olie enzo hoor. Dat komt daar niet als ie niet lekt

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Erikjan
- Heavy user

- Berichten: 2137
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
-
Contacteer:
Bericht
door Erikjan » ma 30 mar, 2009 13:39
Dan heeft het aan de kwaliteit van de hittebestenige lak gelegen. Was matzwart uit een spuitbus van Formido. Dit zag er niet meer uit na 1,5 jaar.
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 30 mar, 2009 13:43
Mijn beplating zit in de normale hamerite en dat blijft ook na jaren nog gewoon zitten. Zo heet wordt die koeltunnel nu ook weer niet hoor.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » ma 30 mar, 2009 13:46
Mee eens, de koeltunnel wordt toch 'gekoeld' door de wind die erdoorheen gaat.
Ik heb matzwart hittebestendig van Motip gebruikt destijds. Zit nog prima. Al had ik het achteraf liever hoogglans gehad.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
flashnr1
- Regelmatige poster

- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door flashnr1 » ma 30 mar, 2009 16:55
het word weer supernetjes allemaal wou dat ik zoveel geduld en tijd had
laat je nog een rdw nummer inslaan

-
Erikjan
- Heavy user

- Berichten: 2137
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
-
Contacteer:
Bericht
door Erikjan » ma 30 mar, 2009 17:09
Tijd heb ik eigenlijk ook niet. Heb een huis gekocht wat ik aan het verbouwen ben. Die verbouwing ligt al een paar weken bijna stil nu :S
RDW nummer is wel de bedoeling.
-
Erikjan
- Heavy user

- Berichten: 2137
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
-
Contacteer:
Bericht
door Erikjan » wo 1 apr, 2009 22:41
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » wo 1 apr, 2009 22:46
Netjes!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Spookeend
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
-
Contacteer:
Bericht
door Spookeend » wo 1 apr, 2009 22:58
Ik heb hammerrite grijs op de motorbeplating, en als je dat goed doet, 2 tot 3 lagen dan krijgt dat op den duur een mooie rustieke bruine gloed (kan ook zijn dat ik m wel es erg heet stook natuurlijk..........)
De lak blijft verder prima zitten
En de hittebestendige lak van hammerrite is net zo ruk als van alle andere merken vind ik, heb al diverse geprobeerd, maar blijft eigenlijk niet echt goed zitten op den duur
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5242
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » do 2 apr, 2009 10:29
Ik heb op een franse site gelezen dat ze "barbecuelak" (van Castorama) hebben gebruikt en dat dit zelfs op een spruitstuk goed zou houden ondanks de hitte. Ik kan me niet herinneren dat ik die hier al eens in een bouwmarkt gezien heb.
diverse Citroens, wat anders.
-
rusty
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Bericht
door rusty » vr 3 apr, 2009 10:39
AZL57 schreef:Ik heb op een franse site gelezen dat ze "barbecuelak" (van Castorama) hebben gebruikt en dat dit zelfs op een spruitstuk goed zou houden ondanks de hitte. Ik kan me niet herinneren dat ik die hier al eens in een bouwmarkt gezien heb.
gewoon bij een kachel'boer' langsgaan, die hebben altijd wel spuitbussen op voorraad, en meestal ook nog in verschillende kleuren ( lees: grijs en zwart, soms ook in zilver.)
greetzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
-
Erikjan
- Heavy user

- Berichten: 2137
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
-
Contacteer:
Bericht
door Erikjan » wo 8 apr, 2009 22:58
Even een update. Ik ben momenteel met de ribbelkap bezig hiervan staan foto's in het grote ribbelkap topic.
Deze week ook mijn revisie versnellingsbak binnen gekregen. Het is een mix geworden van een Aca en een Ami versnellingsbak. Hierdoor zou hij iets langer zijn. Ik ben benieuwd. Ziet er in elkgeval wel super mooi uit weer.
