Reparatieverslag Pickup na ongeluk

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 30 mar, 2009 11:13

En de bijhorende geur :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 30 mar, 2009 11:45

Heb je dan geen hittebestendige rode lak gekocht?

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2137
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 30 mar, 2009 12:13

De rode lak is hamerite en niet hittebestendig. Dit heb ik expres gedaan om dat hittebestendige lak niet bestand is tegen benzine en olie. En ik denk dat alleen het stukje uitlaat te warm wordt de rest zal wel meevallen.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 30 mar, 2009 13:02

Ik heb voor de koelbeplating etc gewoon hittebestendige lak gebruikt. Geen last van olie enzo hoor. Dat komt daar niet als ie niet lekt ;)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2137
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 30 mar, 2009 13:39

Dan heeft het aan de kwaliteit van de hittebestenige lak gelegen. Was matzwart uit een spuitbus van Formido. Dit zag er niet meer uit na 1,5 jaar.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 30 mar, 2009 13:43

Mijn beplating zit in de normale hamerite en dat blijft ook na jaren nog gewoon zitten. Zo heet wordt die koeltunnel nu ook weer niet hoor.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 30 mar, 2009 13:46

Mee eens, de koeltunnel wordt toch 'gekoeld' door de wind die erdoorheen gaat.

Ik heb matzwart hittebestendig van Motip gebruikt destijds. Zit nog prima. Al had ik het achteraf liever hoogglans gehad.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » ma 30 mar, 2009 16:55

het word weer supernetjes allemaal wou dat ik zoveel geduld en tijd had :lol:
laat je nog een rdw nummer inslaan :?:

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2137
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 30 mar, 2009 17:09

Tijd heb ik eigenlijk ook niet. Heb een huis gekocht wat ik aan het verbouwen ben. Die verbouwing ligt al een paar weken bijna stil nu :S

RDW nummer is wel de bedoeling.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2137
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 1 apr, 2009 22:41

Vanavond heb ik een begin gemaakt aan de ribbelkap. Ik heb in middels nog een andere kap die goed op te knappen is. Ik ben begonnen met het dicht maken van een gaatje onder de knop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 1 apr, 2009 22:46

Netjes!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 1 apr, 2009 22:58

Ik heb hammerrite grijs op de motorbeplating, en als je dat goed doet, 2 tot 3 lagen dan krijgt dat op den duur een mooie rustieke bruine gloed (kan ook zijn dat ik m wel es erg heet stook natuurlijk..........)

De lak blijft verder prima zitten

En de hittebestendige lak van hammerrite is net zo ruk als van alle andere merken vind ik, heb al diverse geprobeerd, maar blijft eigenlijk niet echt goed zitten op den duur
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5242
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 2 apr, 2009 10:29

Ik heb op een franse site gelezen dat ze "barbecuelak" (van Castorama) hebben gebruikt en dat dit zelfs op een spruitstuk goed zou houden ondanks de hitte. Ik kan me niet herinneren dat ik die hier al eens in een bouwmarkt gezien heb.
diverse Citroens, wat anders.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 3 apr, 2009 10:39

AZL57 schreef:Ik heb op een franse site gelezen dat ze "barbecuelak" (van Castorama) hebben gebruikt en dat dit zelfs op een spruitstuk goed zou houden ondanks de hitte. Ik kan me niet herinneren dat ik die hier al eens in een bouwmarkt gezien heb.
gewoon bij een kachel'boer' langsgaan, die hebben altijd wel spuitbussen op voorraad, en meestal ook nog in verschillende kleuren ( lees: grijs en zwart, soms ook in zilver.)

greetzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2137
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 8 apr, 2009 22:58

Even een update. Ik ben momenteel met de ribbelkap bezig hiervan staan foto's in het grote ribbelkap topic.

Deze week ook mijn revisie versnellingsbak binnen gekregen. Het is een mix geworden van een Aca en een Ami versnellingsbak. Hierdoor zou hij iets langer zijn. Ik ben benieuwd. Ziet er in elkgeval wel super mooi uit weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie