Ik had je een PB gestuurd met een bedrijfsnaam. Bij hun kun je ook online lasrollen bestellen en andere spullen. Versturen heel snel.Rossero schreef:Ja och, mischien wel. Ik weet trouwens niet eens waar ik lasdraad vandaan zou moeten halen. Of plaatstaal. Dit kan niet bij de bouwmarkt gok ik... iemand een andresje in de buurt van enschede? en dan het liefst een adres want bedrijfsnamen worden niet heel erg gewaardeerd
Cebora bravo 165 combi (toch maar 155 gekocht)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
hoe dunner je draad, hoe minder warmte je aan het materiaal hoeft toe te voegen voor een goed smeltbad. Ergo, je krijgt een mooiere las met dunner draad en hebt minder kans op het gaten branden.
Ik zou niet langer wachten en er meteen een 0.6 rol op gooien. Je kunt evt de 0,8 tipjes gewoon gebruiken. Ervaring leert dat de geleiding gewaarborgd blijft en minder snel je draad vasthecht aan je tipje als je niet exact de juiste afstelling te pakken hebt.
Ik zou niet langer wachten en er meteen een 0.6 rol op gooien. Je kunt evt de 0,8 tipjes gewoon gebruiken. Ervaring leert dat de geleiding gewaarborgd blijft en minder snel je draad vasthecht aan je tipje als je niet exact de juiste afstelling te pakken hebt.
Ami 8 break
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik las vaak met het gas (debiet?) op 4 a 5, draadsnelheid tussen 4 en 5 en amp tussen 1 en 2, maar je merkt vanzelf of je meer of mnder amperage dan wel draad nodig hebtRossero schreef:Zo, ik ben nu de trotse bezitter van een gloednieuwe cebora bravo 155 combi. Een zwarte! Ik heb toch maar voor het kleine model gekozen, vanwege het gewicht en lage amperage.
Wat zijn eigenlijk de beste standen voor eendenplaatwerk qua draadsnelheid en hoeveelheid gas?
Bedankt voor het advies nog!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction