Cebora bravo 165 combi (toch maar 155 gekocht)
Cebora bravo 165 combi (toch maar 155 gekocht)
Ik ben al een tijdje op zoek naar een lasapparaat en ik las al dat de cebora bravo 155 combi erg in de smaak viel. Nu heb ik een 165 gezien, welke 2e hands is en dus goedkoper dan een nieuwe 155. Maar is deze ook beter? Vooral omdat de 155 instelbaar is van 28-155amp, en de 165 van 35-165amp. Is eendenplaatwerk hierdoor niet goed meer te lassen of maakt het nauwelijks uit?
Ik reageer wel alvast op de advertentie, want voor je het weet is hij weg
Ik reageer wel alvast op de advertentie, want voor je het weet is hij weg
Laatst gewijzigd door Rossero op vr 3 apr, 2009 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
het zal wel gaan, alleen zul je sneller gaten er in branden. met name als je dun plaatwerk hebt, wat ook al is aangetast (dunner geworden) door roestRossero schreef:Ook enig idee of dun plaatwerk in stand 2 te lassen is? Ik gok dat dat zo rond de 35 amp zal liggen, mischien zelfs hoger.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
haha trappen opzeulen??? hoeveel etages? het zal wel gaan als je de fles er af haalt. ik laat mn buitenboordmotertje niet achter mn bootje hangen wat betekend dat ik elke keer de motor van 4 hoog naar beneden kan sjouwen en vv. en dat lukt ook, maar fijn??? nee. dat zal hetzelfde zijn met het lasapparaat. gasfles zal eraf moeten. bij een niet nadere noemen winkel in het midden van het land kun je de 155 uitproberen.
maar de 155 is wel een beetje een instapmodel zeg maar dus ik denk wel het meest hanteerbaar voor wat je kan krijgen wat nog wel een goed lasapparaat is.
maar de 155 is wel een beetje een instapmodel zeg maar dus ik denk wel het meest hanteerbaar voor wat je kan krijgen wat nog wel een goed lasapparaat is.
-
- Las Expert
- Contacteer:
cebora bravo 165
ik heb even gekeken
DOEN!
230 lasapparaten zijn 2dehands erg zeldzaam!!
ook dit type heeft een afkopelbaar slangenpakket!
is veeeeel duurzamer! en veel beter in gebruik! en goed koper te vervangen dan die vast slangen pakketten
je moet denk ik wel snel zijn want deze dingen verkopen als warme broodjes
dit is erg goed voor 2cv plaatwerk hoor.
als je meer vragen hebt mag je me ook pb
ik ben namelijk monteur voor lastoestellen!
ik heb even gekeken
DOEN!
230 lasapparaten zijn 2dehands erg zeldzaam!!
ook dit type heeft een afkopelbaar slangenpakket!
is veeeeel duurzamer! en veel beter in gebruik! en goed koper te vervangen dan die vast slangen pakketten
je moet denk ik wel snel zijn want deze dingen verkopen als warme broodjes
dit is erg goed voor 2cv plaatwerk hoor.
als je meer vragen hebt mag je me ook pb
ik ben namelijk monteur voor lastoestellen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Heyy, bedankt voor de tips! Ik heb even opgebelt, en hij had het lasapparaat inderdaad al verkocht. Hij kan me wel een nieuwe 155 verkopen voor 575€ (stuk goedkoper dan die in het midden van het land), dus ik denk dat ik daarvoor ga. Hij heeft trouwens vaak deze machines tweedehands, aangezien hij veel vaste klanten heeft die ze ooit nieuw hebben gekocht en ze nu inruilen tegen een beter model. Mischien dus maar even wachten tot hij een 155 2e-hands heeft, kijken hoeveel dat gaat kosten. Ik hou jullie op de hoogte! En siemen, mocht ik specifieke vragen hebben, ik weet je te vinden, bedankt
-
- Heavy user
kolere hee ja! die is een stuk duurder geworden ik weet dat ie een paar jaar terug 575 was incl gas + fles, draad en een busje anti spetter spray enzo.Rossero schreef:Heyy, bedankt voor de tips! Ik heb even opgebelt, en hij had het lasapparaat inderdaad al verkocht. Hij kan me wel een nieuwe 155 verkopen voor 575€ (stuk goedkoper dan die in het midden van het land),
zit bij die 155 voor 575 dan wel de gasfles er bij in? die zijn volgens mij ook 200/stuk. eigenlijk wel lam dat die dingen zo duur zijn, want eiegenlijk wil je een tweede fles op voorraad hebben want die dingen zijn altijd net op als je lekker bezig ben
Incl fles, eigendomsfles, extra draad en standaard dingen. Alleen geen laskap enzo, maar ik wil wel zo'n automatische of iig één die op je hoofd vast zit. Dan kun je tenminste een beetje doorwerken. Ik zag inderdaad dat ze een stuk duurder zijn geworden! Ik zal even kijken of hij nog een tweedehandsje heeft als ik langs ga, dat scheelt weer een boel
-
- De Forumbelg
Hallo,
Wij hebben de 165 een tijdje geleden ook aangeschaft en er al met succes aan onze Ami8 mee gelast. Wij hadden ook juist dit toestel gekozen omdat de toorts demonteerbaar is, die van de 155 niet. De draad die Cebora erbij geeft kan je wel meteen de vuilbak inflikkeren, die breekt spontaan.
Groet,
Yannick
Wij hebben de 165 een tijdje geleden ook aangeschaft en er al met succes aan onze Ami8 mee gelast. Wij hadden ook juist dit toestel gekozen omdat de toorts demonteerbaar is, die van de 155 niet. De draad die Cebora erbij geeft kan je wel meteen de vuilbak inflikkeren, die breekt spontaan.
Groet,
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Heavy user
automatisch dimmende laskap van goede kwaliteit is een must vind ik. je hebt eigenlijk aan twee handen nog niet genoeg. hoe hou je anders het plaatje op zn plek? je kan wel even stiekum de andere kant opkijken een paar hechtlasjes zetten, maar handig is het niet