Cebora bravo 165 combi (toch maar 155 gekocht)

Stel hier je vragen over lassen.
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Cebora bravo 165 combi (toch maar 155 gekocht)

Bericht door Rossero » di 31 mar, 2009 00:31

Ik ben al een tijdje op zoek naar een lasapparaat en ik las al dat de cebora bravo 155 combi erg in de smaak viel. Nu heb ik een 165 gezien, welke 2e hands is en dus goedkoper dan een nieuwe 155. Maar is deze ook beter? Vooral omdat de 155 instelbaar is van 28-155amp, en de 165 van 35-165amp. Is eendenplaatwerk hierdoor niet goed meer te lassen of maakt het nauwelijks uit?

Ik reageer wel alvast op de advertentie, want voor je het weet is hij weg ;)
Laatst gewijzigd door Rossero op vr 3 apr, 2009 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 31 mar, 2009 09:17

ik las (met de 155) meestal op stand 1 en 2 (ik geloof dat je 5 a 7 standen hebt). stand 1 meestal voor plaatwerk/koets en 2 voor de dikkere delen (chassis, kokerbalken ed)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 31 mar, 2009 11:31

Ook enig idee of dun plaatwerk in stand 2 te lassen is? Ik gok dat dat zo rond de 35 amp zal liggen, mischien zelfs hoger.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 31 mar, 2009 14:07

Rossero schreef:Ook enig idee of dun plaatwerk in stand 2 te lassen is? Ik gok dat dat zo rond de 35 amp zal liggen, mischien zelfs hoger.
het zal wel gaan, alleen zul je sneller gaten er in branden. met name als je dun plaatwerk hebt, wat ook al is aangetast (dunner geworden) door roest
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » di 31 mar, 2009 17:14

Ik gebruik bij de 2CV ook veel stand 1 op de 155. Het laagste vermogen van de 165 zou wel eens wat fors kunnen zijn voor eendenplaatwerk.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 31 mar, 2009 17:51

Ik gebruik op mijn 155 ook vaak stand 1 voor eenden plaatwerk. De 165 lijkt een hoger minimum vermogen te hebben. Het is denk een kwestie van uitproberen met je draadsnelheid etc.

Als ik mijn 155 niet goed instel dan brand ik op standje 1 ook er doorheen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 31 mar, 2009 19:33

Niet doen dus? Dan maar wachten op een 155 die op marktplaats verschijnt. Is dat trouwens een handzaam apparaat? (formaat/gewicht) om trappen op te zeulen e.d.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 31 mar, 2009 21:08

haha trappen opzeulen??? hoeveel etages? het zal wel gaan als je de fles er af haalt. ik laat mn buitenboordmotertje niet achter mn bootje hangen wat betekend dat ik elke keer de motor van 4 hoog naar beneden kan sjouwen en vv. en dat lukt ook, maar fijn??? nee. dat zal hetzelfde zijn met het lasapparaat. gasfles zal eraf moeten. bij een niet nadere noemen winkel in het midden van het land kun je de 155 uitproberen.

maar de 155 is wel een beetje een instapmodel zeg maar dus ik denk wel het meest hanteerbaar voor wat je kan krijgen wat nog wel een goed lasapparaat is.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 31 mar, 2009 21:46

Rossero, ik zal je even een PB sturen met info over deze lasapparaten en leverancier.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 31 mar, 2009 22:34

cebora bravo 165
ik heb even gekeken
DOEN!
230 lasapparaten zijn 2dehands erg zeldzaam!!
ook dit type heeft een afkopelbaar slangenpakket!
is veeeeel duurzamer! en veel beter in gebruik! en goed koper te vervangen dan die vast slangen pakketten
je moet denk ik wel snel zijn want deze dingen verkopen als warme broodjes
dit is erg goed voor 2cv plaatwerk hoor.
als je meer vragen hebt mag je me ook pb
ik ben namelijk monteur voor lastoestellen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » wo 1 apr, 2009 20:18

Heyy, bedankt voor de tips! Ik heb even opgebelt, en hij had het lasapparaat inderdaad al verkocht. Hij kan me wel een nieuwe 155 verkopen voor 575€ (stuk goedkoper dan die in het midden van het land), dus ik denk dat ik daarvoor ga. Hij heeft trouwens vaak deze machines tweedehands, aangezien hij veel vaste klanten heeft die ze ooit nieuw hebben gekocht en ze nu inruilen tegen een beter model. Mischien dus maar even wachten tot hij een 155 2e-hands heeft, kijken hoeveel dat gaat kosten. Ik hou jullie op de hoogte! En siemen, mocht ik specifieke vragen hebben, ik weet je te vinden, bedankt

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 1 apr, 2009 21:12

Rossero schreef:Heyy, bedankt voor de tips! Ik heb even opgebelt, en hij had het lasapparaat inderdaad al verkocht. Hij kan me wel een nieuwe 155 verkopen voor 575€ (stuk goedkoper dan die in het midden van het land),
kolere hee ja! die is een stuk duurder geworden ik weet dat ie een paar jaar terug 575 was incl gas + fles, draad en een busje anti spetter spray enzo.

zit bij die 155 voor 575 dan wel de gasfles er bij in? die zijn volgens mij ook 200/stuk. eigenlijk wel lam dat die dingen zo duur zijn, want eiegenlijk wil je een tweede fles op voorraad hebben want die dingen zijn altijd net op als je lekker bezig ben
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » wo 1 apr, 2009 21:27

Incl fles, eigendomsfles, extra draad en standaard dingen. Alleen geen laskap enzo, maar ik wil wel zo'n automatische of iig één die op je hoofd vast zit. Dan kun je tenminste een beetje doorwerken. Ik zag inderdaad dat ze een stuk duurder zijn geworden! Ik zal even kijken of hij nog een tweedehandsje heeft als ik langs ga, dat scheelt weer een boel

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 1 apr, 2009 21:39

Hallo,

Wij hebben de 165 een tijdje geleden ook aangeschaft en er al met succes aan onze Ami8 mee gelast. Wij hadden ook juist dit toestel gekozen omdat de toorts demonteerbaar is, die van de 155 niet. De draad die Cebora erbij geeft kan je wel meteen de vuilbak inflikkeren, die breekt spontaan.


Groet,
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 1 apr, 2009 21:41

automatisch dimmende laskap van goede kwaliteit is een must vind ik. je hebt eigenlijk aan twee handen nog niet genoeg. hoe hou je anders het plaatje op zn plek? je kan wel even stiekum de andere kant opkijken een paar hechtlasjes zetten, maar handig is het niet
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie