Pagina 3 van 4
Geplaatst: ma 18 feb, 2013 20:39
door lordmaster1
ArneBrys schreef:Bij een 2pk kan je best de gardebou verwijderen maar misschien kan je er zo aan.
Bij een dyane moet je de batterij verwijderen en de plastieken schotel van de batterijsteun eraf halen. Dan kan je erbij.
Er word vaak wel aangeraden van eerst wat te rijden zodat de olie warm is. Aangezien deze anders nogal dik kan zijn. Let dan wel op dat je je niet verband aan de uitlaat ofzo.
Ik verwijder bij de Dyane helemaal niks, hooguit een kachelslang. Gewoon een stuk aquariumslang met een trechter en vullen maar! Dit natuurlijk alleen bij een oliewissel.
Geplaatst: di 19 feb, 2013 11:17
door Mart
Zit er een afsluitring op?
Zo ja, is die hetzelfde als de olieaftap van de motor of is dat een andere maat.
Geplaatst: di 19 feb, 2013 11:25
door Willem2
Mart schreef:Nou ja, ik hoef er geen 0.9 ltr. in te gooien. Ik wil 'm na 6 jaar gebruik maar eens controleren en evt. bijvullen.
Dan toch maar ouderwets vanaf de zijkant. Uit een C15D heb ik een handpompje voor de ontluchting van diesel, misschien is dat makkelijk te gebruiken.
Na zes jaar is ie toch echt wel aan vervanging toe, zou ik zeggen.
Let er wel op dat je de juiste olie neemt!
Geplaatst: wo 20 feb, 2013 17:45
door Mart
Na 6 jaar echt vervangen???
Ik dacht zelf wel goed te zitten met eerst maar eens na 6 jr. sowieso de olie eens te controleren.
Oké, dat wordt dan waarschijnlijk gewoon nieuwe olie erin doen.
Maar wel op een lekker zonnetje wachten dan.
Geplaatst: wo 20 feb, 2013 21:50
door Maus0611
Ik zou dat minstens ieder half jaar eens controleren en elke 2 jaar vervangen.
Zoveel kost het niet, en als ie een beetje zou lekken is 0.9 liter ineens érg weinig.
Geplaatst: do 21 feb, 2013 13:29
door Mart
Er is geen aanwijzing dat er lekkage is.
Weet iemand hoe het met een afsluitring zit. ik heb er nog een paar liggen van de olieaftap van de motor maar past die ook?
Geplaatst: do 21 feb, 2013 14:18
door jeroen AK
De carterstopringen van de moter zijn hetzelfde als degene van de versnellingsbak. Op de vulplug en aftapplug van de versnellingsbak zit zo een ring. De carterstopring van de aftapplug van de bak moet je sowieso vervangen, anders gaat deze zweten. De andere kan je soms recycelen. Olie van de bak regelmatig vervangen is wel verstandig bij een eendenbak.
Groetjen,
Jeroen.
Geplaatst: do 21 feb, 2013 16:10
door Maus0611
Wat voor olie doen jullie in de bak?
De computer bij de autozaak zei iets anders dan iemand op het Ei...
Geplaatst: do 21 feb, 2013 20:40
door TB
Zo een computer is niet heilig. Je moet eerst de juiste info erin zetten voordat t klopt...
Wat was t ook alweer... 80w90 dacht ik. Extra Pressure moet je hebben.
Geplaatst: vr 22 feb, 2013 13:19
door Mart
In de vraagbaak zie ik SAE 80EP staan.
In de Haynes ook met daarbij 75W/90S.
Maar 80/90 zal toch ook wel goed zijn?
Geplaatst: vr 22 feb, 2013 14:26
door TB
Geplaatst: vr 22 feb, 2013 17:07
door Maus0611
Ik lees in de 2cv Vraagbaak(deze site) dat het juist NIET mag, alleen van bepaalde merken.
Geplaatst: zo 24 feb, 2013 22:02
door Willem2
Ik gebruik 80/90 EP GL4. Van het merk Comma.
Geplaatst: di 26 feb, 2013 13:36
door Maus0611
Ik heb de op het Ei geleverde olie in de bak gedaan, en dat kon geen kwaad. Auto rijd een stuk rustiger zonder gieren

Geplaatst: wo 27 feb, 2013 17:59
door Mart
Maus0611 schreef:Ik heb de op het Ei geleverde olie in de bak gedaan, en dat kon geen kwaad. Auto rijd een stuk rustiger zonder gieren

En welke olie is dat dan?