Olie verversen zonder brug?
Olie verversen zonder brug?
Hallo Iedereen,
Na vandaag mijn eend terug van de APK gehaald te hebben dacht ik laat ik even het oliepeil meten. nu zit die wat laag ( precies op het onderste randje van de versmalling ) dus hier moet olie bij, aangezien het al een tijdje geleden is dat ik dit ververst heb wil ik dit ook direct doen.
Maarrrrrr ( altijd die maar ) ...
* Ik heb geen brug, hoe lossen jullie dit op of hebben jullie altijd een brug?
* Vangen jullie de olie op in een emmer of hebben jullie hier een speciale bak voor?
*de gewone halfords 15w40 olie mineraal geschikt en is het oliefiltertje bij een normale autozaak te halen?
excuses als deze vragen al gesteld zijn...
[/list]
Na vandaag mijn eend terug van de APK gehaald te hebben dacht ik laat ik even het oliepeil meten. nu zit die wat laag ( precies op het onderste randje van de versmalling ) dus hier moet olie bij, aangezien het al een tijdje geleden is dat ik dit ververst heb wil ik dit ook direct doen.
Maarrrrrr ( altijd die maar ) ...
* Ik heb geen brug, hoe lossen jullie dit op of hebben jullie altijd een brug?
* Vangen jullie de olie op in een emmer of hebben jullie hier een speciale bak voor?
*de gewone halfords 15w40 olie mineraal geschikt en is het oliefiltertje bij een normale autozaak te halen?
excuses als deze vragen al gesteld zijn...
[/list]
-
- Moderator
Alle vragen zijn gesteld, korte reactie:
gewoon op een vlakke ondergrond, karton er onder, emmer afsnijden zodat ie onder je carter past (of een afwasteil pakken) 't is maar 2,5 liter wat er uit komt.
Oliefilter is overal te krijgen.
Denk aan een nieuw ringetje voor om je carterplug!
En natuurlijk http://forum.2cv.nl/search.php
gewoon op een vlakke ondergrond, karton er onder, emmer afsnijden zodat ie onder je carter past (of een afwasteil pakken) 't is maar 2,5 liter wat er uit komt.
Oliefilter is overal te krijgen.
Denk aan een nieuw ringetje voor om je carterplug!
En natuurlijk http://forum.2cv.nl/search.php
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Yep hebben ze allemaal liggen daar.Franko schreef:nee ik doe het op de club denk ik aankomende zaterdag ( eendeei in rotterdam )
maar goed, misschien hebben die nog wel ergens een filtertje liggen en een nieuw ringetje.
www.v-wingerden.nl
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
hmm hoe vervang ik die?
jaa oliefilter is uiteraard ook vervangen
heb nu wel weer iets nieuws ontdekt.
Ik heb na het stellen van de kleppen even een stukje gereden en dit ging goed. maar toen ik bijna thuis was begon de motor als hij terug naar stationair ging ( dus bijv bij een stoplicht ) af te slaan .....?

jaa oliefilter is uiteraard ook vervangen

heb nu wel weer iets nieuws ontdekt.
Ik heb na het stellen van de kleppen even een stukje gereden en dit ging goed. maar toen ik bijna thuis was begon de motor als hij terug naar stationair ging ( dus bijv bij een stoplicht ) af te slaan .....?

Zou vanalles kunnen zijn, maar denk dat je gewoon het stationair toerental weer even moet afstellen. Het wil nog wel eens wat verlopen, ik moet het ook regelmatig even bijstellen. Kijk dan ook gelijk even naar je CO schroef, ik stel het altijd zo af dat ie gewoon mooi stabiel stationair loopt, dit is natuurlijk niet APK proof, maar dan stellen ze die toch weer opnieuw af. 
Edit: je moet natuurlijk wel zeker weten dat je kleppen (nog steeds) goed staan!

Edit: je moet natuurlijk wel zeker weten dat je kleppen (nog steeds) goed staan!