Erasmo's galvabak

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 sep, 2009 10:18

Wat ga je doen met de ophanging, de kofferbak is niet het sterktste onderdeel van de eend.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » wo 30 sep, 2009 09:26

Zo weer terug van Safari 8)
backfire schreef:Wat ga je doen met de ophanging, de kofferbak is niet het sterktste onderdeel van de eend.
Versteviging. Hoe precies moet ik nog uitzoeken, maar dat kan het beste als ik weet wat voor motor erin komt en hoe groot ie is.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 30 sep, 2009 13:14

wij hebben een motorsteun/voorste dwarsbalk uit een oud chassis achterin gezet. Maar er zat geen tank meet in de weg.
diverse Citroens, wat anders.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » do 15 okt, 2009 22:42

Tijdje stil geweest, ik zit nog steeds in dubio over het chassis...

Het beste imho is om er een galv. 4x4 mehari chassis onder te zetten, alleen die is flink aan de prijs :roll: (€2625)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 16 okt, 2009 00:29

ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » vr 16 okt, 2009 00:36

dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Een wat? :oops:

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door ArneBrys » vr 16 okt, 2009 07:42

Erasmo schreef:
dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Een wheels chassis. Dit is een chassis gemaakt uit rechthoekige profielbuizen en is steviger dan het origineel. Ook zijn de boven en onderplaat hier los (onderkant wordt vastegezet met poprevetten).
Ik heb dergelijk chassis gebruikt : hier staan enkele fotos http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8050&start=0

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 16 okt, 2009 08:58

grote voordeel dat kokerbalk als je dingen nog wil aanpassen aan het chassis. daar las je veel makkelijker iets aan/op dan een origineel chassis omdat deze allemaal dubbelplaatjes ed heeft. als je hier dan aan wilt gaan lassen zou ik wel eerst even langs de rdw gaan om een nummer in te laten slaan. anders zien ze het straks niet als een goedgekeurd chassis. (dit terwijl je later best dingen mag aanpassen ed)

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 16 okt, 2009 09:26

Erasmo,let op,het Mehari chassis is korter dan een eend.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » vr 16 okt, 2009 12:40

ArneBrys schreef:
Erasmo schreef:
Een wheels chassis. Dit is een chassis gemaakt uit rechthoekige profielbuizen en is steviger dan het origineel. Ook zijn de boven en onderplaat hier los (onderkant wordt vastegezet met poprevetten).
Ik heb dergelijk chassis gebruikt : hier staan enkele fotos http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8050&start=0
Heb het even doorgelezen en het ziet er wel interessant uit, is die van jou ook verzonken?

Als ik het zo lees is een Wheels ook steviger dan een origineel chassis, kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?
dyane_maniac schreef:grote voordeel dat kokerbalk als je dingen nog wil aanpassen aan het chassis. daar las je veel makkelijker iets aan/op dan een origineel chassis omdat deze allemaal dubbelplaatjes ed heeft. als je hier dan aan wilt gaan lassen zou ik wel eerst even langs de rdw gaan om een nummer in te laten slaan. anders zien ze het straks niet als een goedgekeurd chassis. (dit terwijl je later best dingen mag aanpassen ed)
Aanpassingen zijn inderdaad makkelijker te doen aan zo'n chassis ja. Voorheen had ik er nog niet van gehoord maar zoals ik het nu zie is het zeker een goede keus om eronder te doen.
Gerard2cv schreef:Erasmo,let op,het Mehari chassis is korter dan een eend.
Ook dat is nieuw voor mij, wat is de achterliggende reden daarvan?

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door ArneBrys » vr 16 okt, 2009 12:49

Zover ik weet is een wheels chassis altijd gegalvaniseerd. Ook de boven en onderplaat zijn gegalvaniseerde staalplaat.

Kwa stevigheid is het misschien het beste dat je eens naar een wheels chassis kijkt in levende lijven, je zal wel snel overtuigd zijn.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 16 okt, 2009 13:31

Voor mij zijn de Mehari's korter dan de eenden

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » vr 16 okt, 2009 14:10

Het enige verschil is dat een mehari chassis idd korter is en dat komt doordat de achterpoten korter zijn doordat (zoals Gerard al zegt) de mehari als geheel korter is
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » vr 16 okt, 2009 16:34

Het was mij nog niet eens opgevallen, maar zovaak zie je dan ook niet een Mehari in het wild.
ArneBrys schreef:Zover ik weet is een wheels chassis altijd gegalvaniseerd. Ook de boven en onderplaat zijn gegalvaniseerde staalplaat.

Kwa stevigheid is het misschien het beste dat je eens naar een wheels chassis kijkt in levende lijven, je zal wel snel overtuigd zijn.
Kijk dat staat wel mooi bij de rest van de eend, en in prijs vallen ze ook wel mee, als ik nu mijn huidige gegalvaniseerde chassis weer verkoop is de schade niet zo heel erg.

Helaas zit ik tot het einde van het jaar in het buitenland dus ik zal voorlopig op ervaringen moeten leunen. Wat ik me bv. afvroeg, is zo'n chassis sterk genoeg om mee te gaan raiden?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 16 okt, 2009 16:38

bij uitstek denk ik.

Plaats reactie