Erasmo's galvabak
-
- Heavy user
Een wheels chassis. Dit is een chassis gemaakt uit rechthoekige profielbuizen en is steviger dan het origineel. Ook zijn de boven en onderplaat hier los (onderkant wordt vastegezet met poprevetten).Erasmo schreef:Een wat?dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Ik heb dergelijk chassis gebruikt : hier staan enkele fotos http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8050&start=0
-
- Heavy user
grote voordeel dat kokerbalk als je dingen nog wil aanpassen aan het chassis. daar las je veel makkelijker iets aan/op dan een origineel chassis omdat deze allemaal dubbelplaatjes ed heeft. als je hier dan aan wilt gaan lassen zou ik wel eerst even langs de rdw gaan om een nummer in te laten slaan. anders zien ze het straks niet als een goedgekeurd chassis. (dit terwijl je later best dingen mag aanpassen ed)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Heb het even doorgelezen en het ziet er wel interessant uit, is die van jou ook verzonken?ArneBrys schreef:Een wheels chassis. Dit is een chassis gemaakt uit rechthoekige profielbuizen en is steviger dan het origineel. Ook zijn de boven en onderplaat hier los (onderkant wordt vastegezet met poprevetten).Erasmo schreef:Een wat?dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Ik heb dergelijk chassis gebruikt : hier staan enkele fotos http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8050&start=0
Als ik het zo lees is een Wheels ook steviger dan een origineel chassis, kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?
Aanpassingen zijn inderdaad makkelijker te doen aan zo'n chassis ja. Voorheen had ik er nog niet van gehoord maar zoals ik het nu zie is het zeker een goede keus om eronder te doen.dyane_maniac schreef:grote voordeel dat kokerbalk als je dingen nog wil aanpassen aan het chassis. daar las je veel makkelijker iets aan/op dan een origineel chassis omdat deze allemaal dubbelplaatjes ed heeft. als je hier dan aan wilt gaan lassen zou ik wel eerst even langs de rdw gaan om een nummer in te laten slaan. anders zien ze het straks niet als een goedgekeurd chassis. (dit terwijl je later best dingen mag aanpassen ed)
Ook dat is nieuw voor mij, wat is de achterliggende reden daarvan?Gerard2cv schreef:Erasmo,let op,het Mehari chassis is korter dan een eend.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Het was mij nog niet eens opgevallen, maar zovaak zie je dan ook niet een Mehari in het wild.
Helaas zit ik tot het einde van het jaar in het buitenland dus ik zal voorlopig op ervaringen moeten leunen. Wat ik me bv. afvroeg, is zo'n chassis sterk genoeg om mee te gaan raiden?
Kijk dat staat wel mooi bij de rest van de eend, en in prijs vallen ze ook wel mee, als ik nu mijn huidige gegalvaniseerde chassis weer verkoop is de schade niet zo heel erg.ArneBrys schreef:Zover ik weet is een wheels chassis altijd gegalvaniseerd. Ook de boven en onderplaat zijn gegalvaniseerde staalplaat.
Kwa stevigheid is het misschien het beste dat je eens naar een wheels chassis kijkt in levende lijven, je zal wel snel overtuigd zijn.
Helaas zit ik tot het einde van het jaar in het buitenland dus ik zal voorlopig op ervaringen moeten leunen. Wat ik me bv. afvroeg, is zo'n chassis sterk genoeg om mee te gaan raiden?
-
- Heavy user