Pagina 3 van 14

Geplaatst: zo 27 sep, 2009 10:18
door backfire
Wat ga je doen met de ophanging, de kofferbak is niet het sterktste onderdeel van de eend.

Geplaatst: wo 30 sep, 2009 09:26
door Erasmo
Zo weer terug van Safari 8)
backfire schreef:Wat ga je doen met de ophanging, de kofferbak is niet het sterktste onderdeel van de eend.
Versteviging. Hoe precies moet ik nog uitzoeken, maar dat kan het beste als ik weet wat voor motor erin komt en hoe groot ie is.

Geplaatst: wo 30 sep, 2009 13:14
door AZL57
wij hebben een motorsteun/voorste dwarsbalk uit een oud chassis achterin gezet. Maar er zat geen tank meet in de weg.

Geplaatst: do 15 okt, 2009 22:42
door Erasmo
Tijdje stil geweest, ik zit nog steeds in dubio over het chassis...

Het beste imho is om er een galv. 4x4 mehari chassis onder te zetten, alleen die is flink aan de prijs :roll: (€2625)

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 00:29
door dyane_maniac
ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 00:36
door Erasmo
dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Een wat? :oops:

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 07:42
door ArneBrys
Erasmo schreef:
dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Een wat? :oops:
Een wheels chassis. Dit is een chassis gemaakt uit rechthoekige profielbuizen en is steviger dan het origineel. Ook zijn de boven en onderplaat hier los (onderkant wordt vastegezet met poprevetten).
Ik heb dergelijk chassis gebruikt : hier staan enkele fotos http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8050&start=0

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 08:58
door dyane_maniac
grote voordeel dat kokerbalk als je dingen nog wil aanpassen aan het chassis. daar las je veel makkelijker iets aan/op dan een origineel chassis omdat deze allemaal dubbelplaatjes ed heeft. als je hier dan aan wilt gaan lassen zou ik wel eerst even langs de rdw gaan om een nummer in te laten slaan. anders zien ze het straks niet als een goedgekeurd chassis. (dit terwijl je later best dingen mag aanpassen ed)

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 09:26
door Gerard2cv
Erasmo,let op,het Mehari chassis is korter dan een eend.

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 12:40
door Erasmo
ArneBrys schreef:
Erasmo schreef:
dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Een wat? :oops:
Een wheels chassis. Dit is een chassis gemaakt uit rechthoekige profielbuizen en is steviger dan het origineel. Ook zijn de boven en onderplaat hier los (onderkant wordt vastegezet met poprevetten).
Ik heb dergelijk chassis gebruikt : hier staan enkele fotos http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8050&start=0
Heb het even doorgelezen en het ziet er wel interessant uit, is die van jou ook verzonken?

Als ik het zo lees is een Wheels ook steviger dan een origineel chassis, kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?
dyane_maniac schreef:grote voordeel dat kokerbalk als je dingen nog wil aanpassen aan het chassis. daar las je veel makkelijker iets aan/op dan een origineel chassis omdat deze allemaal dubbelplaatjes ed heeft. als je hier dan aan wilt gaan lassen zou ik wel eerst even langs de rdw gaan om een nummer in te laten slaan. anders zien ze het straks niet als een goedgekeurd chassis. (dit terwijl je later best dingen mag aanpassen ed)
Aanpassingen zijn inderdaad makkelijker te doen aan zo'n chassis ja. Voorheen had ik er nog niet van gehoord maar zoals ik het nu zie is het zeker een goede keus om eronder te doen.
Gerard2cv schreef:Erasmo,let op,het Mehari chassis is korter dan een eend.
Ook dat is nieuw voor mij, wat is de achterliggende reden daarvan?

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 12:49
door ArneBrys
Zover ik weet is een wheels chassis altijd gegalvaniseerd. Ook de boven en onderplaat zijn gegalvaniseerde staalplaat.

Kwa stevigheid is het misschien het beste dat je eens naar een wheels chassis kijkt in levende lijven, je zal wel snel overtuigd zijn.

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 13:31
door Gerard2cv
Voor mij zijn de Mehari's korter dan de eenden

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 14:10
door Jeroen-citroen
Het enige verschil is dat een mehari chassis idd korter is en dat komt doordat de achterpoten korter zijn doordat (zoals Gerard al zegt) de mehari als geheel korter is

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 16:34
door Erasmo
Het was mij nog niet eens opgevallen, maar zovaak zie je dan ook niet een Mehari in het wild.
ArneBrys schreef:Zover ik weet is een wheels chassis altijd gegalvaniseerd. Ook de boven en onderplaat zijn gegalvaniseerde staalplaat.

Kwa stevigheid is het misschien het beste dat je eens naar een wheels chassis kijkt in levende lijven, je zal wel snel overtuigd zijn.
Kijk dat staat wel mooi bij de rest van de eend, en in prijs vallen ze ook wel mee, als ik nu mijn huidige gegalvaniseerde chassis weer verkoop is de schade niet zo heel erg.

Helaas zit ik tot het einde van het jaar in het buitenland dus ik zal voorlopig op ervaringen moeten leunen. Wat ik me bv. afvroeg, is zo'n chassis sterk genoeg om mee te gaan raiden?

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 16:38
door dyane_maniac
bij uitstek denk ik.