Geplaatst: zo 27 sep, 2009 10:18
Wat ga je doen met de ophanging, de kofferbak is niet het sterktste onderdeel van de eend.
Versteviging. Hoe precies moet ik nog uitzoeken, maar dat kan het beste als ik weet wat voor motor erin komt en hoe groot ie is.backfire schreef:Wat ga je doen met de ophanging, de kofferbak is niet het sterktste onderdeel van de eend.
Een wat?dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Een wheels chassis. Dit is een chassis gemaakt uit rechthoekige profielbuizen en is steviger dan het origineel. Ook zijn de boven en onderplaat hier los (onderkant wordt vastegezet met poprevetten).Erasmo schreef:Een wat?dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Heb het even doorgelezen en het ziet er wel interessant uit, is die van jou ook verzonken?ArneBrys schreef:Een wheels chassis. Dit is een chassis gemaakt uit rechthoekige profielbuizen en is steviger dan het origineel. Ook zijn de boven en onderplaat hier los (onderkant wordt vastegezet met poprevetten).Erasmo schreef:Een wat?dyane_maniac schreef:ik zou voor dergelijk project een wheels nemen en deze aanpassen denk ik
Ik heb dergelijk chassis gebruikt : hier staan enkele fotos http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8050&start=0
Aanpassingen zijn inderdaad makkelijker te doen aan zo'n chassis ja. Voorheen had ik er nog niet van gehoord maar zoals ik het nu zie is het zeker een goede keus om eronder te doen.dyane_maniac schreef:grote voordeel dat kokerbalk als je dingen nog wil aanpassen aan het chassis. daar las je veel makkelijker iets aan/op dan een origineel chassis omdat deze allemaal dubbelplaatjes ed heeft. als je hier dan aan wilt gaan lassen zou ik wel eerst even langs de rdw gaan om een nummer in te laten slaan. anders zien ze het straks niet als een goedgekeurd chassis. (dit terwijl je later best dingen mag aanpassen ed)
Ook dat is nieuw voor mij, wat is de achterliggende reden daarvan?Gerard2cv schreef:Erasmo,let op,het Mehari chassis is korter dan een eend.
Kijk dat staat wel mooi bij de rest van de eend, en in prijs vallen ze ook wel mee, als ik nu mijn huidige gegalvaniseerde chassis weer verkoop is de schade niet zo heel erg.ArneBrys schreef:Zover ik weet is een wheels chassis altijd gegalvaniseerd. Ook de boven en onderplaat zijn gegalvaniseerde staalplaat.
Kwa stevigheid is het misschien het beste dat je eens naar een wheels chassis kijkt in levende lijven, je zal wel snel overtuigd zijn.