Pagina 3 van 5

Geplaatst: do 22 okt, 2009 20:04
door duck-tuc
amaai...
die ziet er echt super uit zo.
nu enkel nog super plat gooien :P :P

Geplaatst: do 22 okt, 2009 20:43
door SamClukkers
Ik hou doorgaans niet van vliegroest, maar deze is prachtig! Goede keuze wat die pinkers betreft, dat ziet er veel authentieker uit dan een stel ondingen onder de koplampen. Ze staan trouwens prachtig op Vert embrun. :wink:

Geplaatst: do 22 okt, 2009 21:27
door AK350
Het ziet er netjes uit. en een stuk veiliger met het hedendaags verkeer.
In welk jaar zijn in Nederland de knipperlichten in de voorspatborden geintroduceerd ?

Geplaatst: do 22 okt, 2009 22:24
door SamClukkers
1962 als ik me niet vergis.

Geplaatst: do 22 okt, 2009 22:38
door engbokho
En toen kregen ze gelijk (net als in Belgie) de richtingaanwijzers (gecombineerd met remlicht) aan de achterkant ipv de zijkant. De zijkant was voortaan voor parkeerlichtjes.

De Fransen hebben tot de komst van de 2cv4 in 1970 moeten wachten op richtingaanwijzers voor en achter (afgezien van de Azam/Export een paar maanden in 1967 ) :shock:

Geplaatst: do 22 okt, 2009 23:46
door Punky
Erg mooie wagen. Zeker met in deze originele look. Ben er zuinig op.

Geplaatst: vr 23 okt, 2009 05:47
door Erasmo
engbokho schreef:Vandaag heupgordels voor, en een relais voor dimlicht aangesloten. (uiteraard zonder in de draadboom te knippen 8) )
Dat scheelt qua lichtopbrengst! :shock: :D

Nu nog gordels achter (maar hoe ga ik dat doen zonder de koets te lichten :? ) LED verlichting in de zij-richtingaanwijzers en achterlicht en wellicht toch maar een ruitensproeier, wel zo fijn in de winter...
Zijn gordels achter een bewuste keuze? Want dat hoeft toch niet per se voor een auto uit dat jaartal als ze er standaard al niet in zaten?

Geplaatst: vr 23 okt, 2009 08:03
door engbokho
De kinderen willen ook graag mee...

Geplaatst: zo 1 nov, 2009 13:35
door engbokho
De richtingaanwijzers aan de voorkant hielpen al een hoop qua zichtbaarheid, maar de lampen aan de zijkant worden (overdag) niet echt gezien.Veel getoeter :evil:
Dus vanochtend aan de slag en heb -zonder aan de oorspronkelijke bedrading te knoeien/knippen 8) -het Belgische systeem geinstaleerd. (= gecombineerd rem/richtingaanwijzer lampje, zoals ook Amerikaanse auto's hebben)
Nodig een Belgische schakelaar en een hoop draad. Uurtje knoeien, et voila nu heb ik per kant drie lampen die knipperen, en binnen een verklikkerlichtje (want de Franse klik/klak is weg ivm de andere schakelaar). :D

De zes aansluitingen op de schakelaar
Afbeelding

Er zat al een gat, dus daar kon mooi een lampje
Afbeelding

En zo ziet het eruit achter het stuur
Afbeelding

Volgende projecten: gordels achter en een ruitensproeier.

Afbeelding

Geplaatst: zo 1 nov, 2009 15:16
door CitroenAZU
Mooie Belse ruitenpieser!

Geplaatst: zo 1 nov, 2009 23:19
door AK350
Die richtingaanwijzer is een goed idee, ik moet dus de Franse schakelaar vervangen door een Nederlandse of Belgische uit die tijd.
Dan kan ik het originele uiterlijk behouden zonder gat te maken voor een extra knipperlicht achter.
aan de voorzijde de rechthoekige knipperlichten lijkt me ook wel een optie. worden deze nog nieuw gemaakt en is hier aan te komen?

Geplaatst: ma 2 nov, 2009 07:26
door engbokho
De diverse delen zijn (volgens mij) niet meer nieuw te krijgen. Maar als je even rondmailt/belt heeft vast iemand de delen nog wel liggen.
En als het zover is teken ik graag even het schema voor je. Is heel goed te doen en zoals ik al hierboven schreef, zonder in de draadboom te hoeven knippen. Dus je kan het altijd weer ongedaan maken.

Maar ik ben heel erg blij met de oplossing (zeker nu het weer zo fijn grauw en donker is :twisted: )

En nu nog wachten op de postbode die 6V ledlampjes komt bezorgen :D

Geplaatst: ma 2 nov, 2009 10:54
door Yannick
Die pinkers zijn nog wel nieuw oude stock te vinden. Ze werden indertijd gemaakt door Hella.



Yannick

Geplaatst: di 3 nov, 2009 22:36
door engbokho
De 6V LED lampjes uit China zijn gearriveerd. Helaas past het lampje (net) niet in de achterlichten (rem/richting). En geeft ook niet genoeg "rondom" licht.
Maar ik heb ze net wel in de voorste knipperlichten en in de zijknipperlichten gestopt.
En is er verschil?

Jaaaa :shock: :D
Een zee van licht zowel voor als opzij. Als ze me nou niet meer zien...

(Helaas zie je wel in de mooie knipperlichten voor de rare LED's door het kapje heen, dat is wat minder. :roll: :? Morgen bij daglicht nog maar eens goed kijken)


Afbeelding

Geplaatst: wo 4 nov, 2009 09:38
door André Post
Ja, daar was ik al bang voor.
Heb eens een oude mercedes zien rijden die zulke lampjes achterin had, zag er niet uit,
alleen zo'n helder rode vlek midden in een verder donker rood vlak.
Als je het goed wil doen moet je zelf aan de slag,
kreatief worden dus met montaprint en ledjes.