Het is een zgn "Enac" uitvoering met laadvloer, achterklepvergroter,neerklapbare achterbank en het reservewiel onder de motorkap.(KLIK )

Vanochtend met jerrycan met verse benzine en een nieuwe 6volt accu naar de garagebox in de Zaanstreek. De motor had ik vorige week al een keer of 100 rondgetornd met de slinger, nu nog 170 keer erbij en het voelde alsof ie genoeg compressie had. Benzine in de tank en een scheutje rechtstreeks in de carburateur en....ja in een keer lopen


Toch netjes weggezet in 2000

Eend naar buiten gereden en Mehari erin.

Als eerste naar bevriende garage in de buurt gereden voor wat lucht in de banden (zat er niet echt meer in) en wat raamcleaner want het zicht was nul. De remmen deden het nog niet echt geweldig maar goed genoeg om mee te rijden. Dank heren voor de koffie in Wormer!



Gelijk maar stoer over de snelweg naar A'dam! Eend heeft er zin in en rijdt alsof ie gisteren is weggezet met een steady 95 km per uur terug. Heel fijn zo'n 18 pk.
Snel parkeervergunning omgezet en bij een botenwinkel blik Owatrol gehaald .

De auto is na de aanschaf (1995) bij Jan van Egmond in Alphen met Dinitrol behandeld dus de onderkant en holle delen hebben het goed gehouden, maar de lak is echt op. Dus met de herfst en winter in het vooruitzicht nu toch maar eens aan de Owatrol.
Voor de owatrol:

Tijdens :


Buiten in het zonnetje de olie erop gekwast, et voila het ziet er zowaar nog leuk uit ook

Na:


En thuis voor de deur

Zo meteen ga ik de remcylinders vervangen of losmaken en dan morgen maar naar de apk.
Hoe het na tien jaar opeens snel kan gaan...
