Zo, vandaag t laatste blokje uit elkaar gehaad.
Toch sta je zo bij de ontmanteling raar te kijken als je de carterplug loshaalt en er een moertje op de magneet zit:
De twee mooiste carterhelften gaan morgen naar n revisiebedrijf (als ze open zijn tenminste
) om schoongemaakt te worden. Ik heb het met dasy geprobeerd, later met industriële barbequereiniger, maar het lukt gewoon niet goed genoeg:
Dus dan maar bij hun in de spoelmachine (ik mag de vaatwasser niet gebruiken
)
Zijn idd 2 blokjes, ik heb genoeg goede onderdelen om 2 blokjes te maken, misschien zelfs één minder goed blokje, dus in totaal 3.
Ook breng ik, als ze daar ook klepseals hebben, de koppen ook weg:
ook vraag ik of ze voor een schappelijk bedrag de starterkrans van het vliegwiel over kunnen zetten, dan kan ik mijn eendenstartmotor blijven gebruiken want die is net nieuw.
De rest van de avond nog de carburateur uit elkaar gehaald, wat een moelijk ding! Echt geen idee waar al die slangetjes voor zijn:
Ook zit er een of andere sensor/apparaatje op, ook geen idee waar die voor is
En een of ander luchtpompje, waarvan ik niet alleen niet weet waar die voor is, maar ook niet hoe die bediend wordt; hij zat nergens op aangesloten en hing er los naast
Aan alles merk je wel dat een Visa echt anders dan een eend is; de gasveer had twee vilten ringetjes om het asje zitten, dat heb ik bij een eend nog nooit gezien.
Dekseltje eraf
Acceleratiepompmembraan was helemaal hard geworden. Wel ff een foto gemaakt van t veertje want ik vergeet altijd hoe-om het veertje moet
Morgen meer, als ik de koeltunnel ga repareren en verven
nu eerst nog ff douche en dan slapen. Truste!