Pagina 3 van 10

Geplaatst: do 4 feb, 2010 10:43
door rusty
Gerard2cv schreef:Als je logisch nadenkt moet je het blok warm maken en niet de moeren van de koeler.Dan krijgen de moeren meer ruimte.
het probleem is niet dat de moeren niet uit het blok komen, maar dat de moeren aan de leidingen vast zitten (heb ik tot nu toe vaak gehad) dus ik zeg moeren warm stoken ;)

greetzzzzzzzz

Geplaatst: do 4 feb, 2010 11:45
door Gerard2cv
Wat ik bedoel is om niet alleen de pijpjes,maar ook het draadgedeelte te krimpen

Geplaatst: do 4 feb, 2010 14:40
door thomaaas
Je bedoelt de borgende stukken draadeind die aan de oliekoeler zelf vast zitten Gerard?

Die verwarm ik ook wel, ik probeer vanalles te verwarmen maar ik heb nog geen techniek gevonden die m er heelhuids uit halen kan ;)

Geplaatst: do 4 feb, 2010 16:14
door thomaaas
ff iets heel anders; kan ik nieuwe hoonsporen laten aanbrengen in de cilinders, of moet ik nieuwe cilinders hebben omdat er zo;n nikasil binnenlaagje zit. Het gaat er niet om om ze uit te honen, enkel nieuwe hoonsporen aanbrengen.

grtz Thomaaas

Geplaatst: do 4 feb, 2010 16:44
door dyane_maniac
schuurpapiertje (tenminste bij eenden cilinders)

Geplaatst: do 4 feb, 2010 18:58
door backfire
Nee met nikasil kun je niets doen, er zitten zo wie zo weinig hohnsporen in en ook GEEN eenden zuigerveren gebruiken maar zuigerveren voor de Visa. Zolang er geen stukken nikasil uitgebroken zijn dan zijn ze goed.

Geplaatst: zo 7 feb, 2010 16:14
door thomaaas
Ja mij viel ook al op dat die hoonsporen niet te zien zijn, maar ik kan r nix mee?

Ik heb geloof ik Zuigerveren van n bigbore liggen, dat zouden Visa veren moeten zijn toch? ik zal eens even goed kijken ;)

Hoe kan ik verder nog controleren of ze goed zijn? Slotspeling meten, maar verder?

Geplaatst: zo 7 feb, 2010 16:43
door rusty
nee dit zijn andere veren, visazuigerveren zijn echt alleen geschikt voor visa, vanwege de nikasil, haal dus maar gewoon een setje!

greetzzzzzzzzzzz

Geplaatst: zo 7 feb, 2010 17:18
door backfire
Zoals Rusty aangeeft, zijn totaal andere zuigerveren, dus slotspeling meten hoeft niet.

Geplaatst: zo 7 feb, 2010 20:46
door thomaaas
Shit man k denk daar spaar ik me €60 uit! Naja jammer dan, wat moet dat moet ;)

en hoe controleer ik de cilinders nog meer? Alleen slotspeling?
En waar ik de zuigerveren wou halen staan alleen klepseals voor n 2cv6 erop, maar kan ik die ook op n visakop zetten?

laterrrss

Geplaatst: zo 7 feb, 2010 22:22
door backfire
Als je nieuwe zuigerveren haalt hoef je niets te meten, er bestaat geen overmaat voor nikasil. Mocht je toe zijn aan een overmaat dan is je nikasil zo goed als op. Waar je op moet letten is speling van je zuigerveren in de zuiger, deze mag niet te extreem zijn, maar ze mogen ook niet vast zitten. Als de groeven zijn uitgeslagen dan kunnen de zuigerveren breken. Verder, zoals ik al aan gaf, goed kijken of er geen stukjes van nikasil zijn afgebroken. Als dat namelijk is dan kun je de cilinder wel weggooien, nieuwe laag nikasil is duurder dan een nieuwe set cilinders.

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 09:33
door thomaaas
Ow wat lkkr makkelijk die Visablokjes allemaal :D

Nou dan zal ik dat eens goed bekijken allemaal, maar de cilinders zagen er erg goed uit. Dan alleen de klepseals nog, kunnen daar gewoon eendenklepseals in?

Geplaatst: ma 8 feb, 2010 11:32
door Gerard2cv
Ja,je kan de eendenseals gewoon gebruiken,want die zijn precies dezelfde

Geplaatst: za 27 feb, 2010 00:06
door thomaaas
Zo, vandaag t laatste blokje uit elkaar gehaad.
Afbeelding
Afbeelding

Toch sta je zo bij de ontmanteling raar te kijken als je de carterplug loshaalt en er een moertje op de magneet zit:
Afbeelding

De twee mooiste carterhelften gaan morgen naar n revisiebedrijf (als ze open zijn tenminste :oops: ) om schoongemaakt te worden. Ik heb het met dasy geprobeerd, later met industriële barbequereiniger, maar het lukt gewoon niet goed genoeg:
Afbeelding
Dus dan maar bij hun in de spoelmachine (ik mag de vaatwasser niet gebruiken :( )
Afbeelding

Zijn idd 2 blokjes, ik heb genoeg goede onderdelen om 2 blokjes te maken, misschien zelfs één minder goed blokje, dus in totaal 3.
Ook breng ik, als ze daar ook klepseals hebben, de koppen ook weg:
Afbeelding
Afbeelding

ook vraag ik of ze voor een schappelijk bedrag de starterkrans van het vliegwiel over kunnen zetten, dan kan ik mijn eendenstartmotor blijven gebruiken want die is net nieuw.
Afbeelding

De rest van de avond nog de carburateur uit elkaar gehaald, wat een moelijk ding! Echt geen idee waar al die slangetjes voor zijn:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook zit er een of andere sensor/apparaatje op, ook geen idee waar die voor is
Afbeelding

En een of ander luchtpompje, waarvan ik niet alleen niet weet waar die voor is, maar ook niet hoe die bediend wordt; hij zat nergens op aangesloten en hing er los naast
Afbeelding

Aan alles merk je wel dat een Visa echt anders dan een eend is; de gasveer had twee vilten ringetjes om het asje zitten, dat heb ik bij een eend nog nooit gezien.
Afbeelding

Dekseltje eraf
Afbeelding
Afbeelding

Acceleratiepompmembraan was helemaal hard geworden. Wel ff een foto gemaakt van t veertje want ik vergeet altijd hoe-om het veertje moet :lol:
Afbeelding

Morgen meer, als ik de koeltunnel ga repareren en verven ;)

nu eerst nog ff douche en dan slapen. Truste!

Geplaatst: za 27 feb, 2010 06:56
door Gerard2cv
Je schrijft:"de 2 beste carterhelften" Maar de helften horen bij elkaar en kan je niet verwisselen.Let er op dat ze hetzelfde nummer hebben.