2cv6 Club 1987 - La Belle Bleue

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 22 jul, 2010 08:35

Goede reis!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » za 24 jul, 2010 10:20

Veel plezier!

Henk Davelaar
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Henk Davelaar » ma 25 okt, 2010 21:35

Hey Sjon.
Ben je blijven steken in Frankrijk?
Ik heb je niet meer gespotde laatste tijd.
Berlingo 2.0 Hdi 2006
Saxo 1.6 Vts 2001
Traction Avant 11 sport 1954

Timo1990
Beginner
Beginner

Bericht door Timo1990 » zo 31 okt, 2010 19:37

Zo, in deze herfstige tijd even een zomers topicupdate! Tesamen van Sjon en mij, we zitten op dit moment gebroederlijk naast elkaar. :wink:

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Timo, 20 jaar uit Leusden. Van jongs af aan al Citroënfreak. M'n vader heeft altijd Citroën gereden, net als zijn ouders (mijn opa en oma dus).
Toen ik 18 jaar was, kocht ik mijn eerste Citroën, een BX. Na een jaar heb ik die verkocht, en heb ik een Xantia gekocht. (Minder karakter en vrij suf, maar rijdt erg goed!)

Het was altijd al een droom om een keer door Frankrijk te toeren met een Eend, net als van Sjon.
Als we onze plannen vertelde aan andere, verklaarde die ons eigenlijk min of meer voor gek. Dat had met name betrekking op de betrouwbaarheid van de auto.
Maar, met enige trots kunnen we wel zeggen dat de Eend het super heeft gedaan! Alleen een kapot lampje gehad, en een ruitenwisserblad wat afbrak (alweer).

Maar in totaal hebben we 4471 kilometers gereden en bijna 300 liter benzine verbruikt. Gemiddeld reed ze dus 1:15. Niet echt zuinig, maar als je bedenkt dat ze ons en alle bagage zonder problemen 1500 meter omhoog over de bergen in de Ardeche heeft getrokken vind ik het erg knap van haar. Ook dat ze op de snelweg, helemaal volgepakt, de 116 (volgens de teller) nog haalde!

De Eend heeft het gewoon super gedaan. Zo leuk, allemaal vrij recente auto's met alarmlichten en gevarendriehoek langs de weg, een Caddy op de camping die het niet meer deed.. En wij gingen maar door! Maar heel soms was het wel een beetje af zien, vooral in de bergen van de Ardèche. De Eend moest hard werken, en dat begon op een gegeven moment een beetje zeer te doen aan de oren. Ook als het regende was het even af zien, je werd binnen ook behoorlijk nat zeg maar.

Op de heenreis zijn we bij Leusden de snelweg opgegaan en zijn daar tot de Franse/Belgische grens op gebleven. In Frankrijk zijn we er vanaf gegaan en zijn toen alleen over de N-wegen gaan rijden. Ook op de snelweg doet de Eend het perfect, maar de N-wegen zijn toch leuker om te rijden. En op die manier zie je nog eens wat van Frankrijk. In grote lijnen ging de reis van Parijs, langs een medeforummerster van het Citroën-Forum door St. Marien en daarna via de Ardèche naar de Middellandse Zee. Daarna richting het westen naar de Atlantische Oceaan. Boven Bordeaux bij de kust uitgekomen. Daarna via de Vendée weer verder naarboven. Bretagne overgeslagen en langs Rennes naar Normandie gereden. Daar veel regen gehad en ook een Hotel genomen, dus toen helaas maar weer snel richting Nederland vertrokken.

De reacties waren ook altijd erg leuk. Vooral toen we in het zuiden waren. "Hier helemaal, met een Eend?!" "Ja zeker!" 8) Of in Avignon.. Daar werden we gewoon uitgelachen door een vrouw. Ze had volgens mij wel aan de verdovende middelen gezeten, maar ze stak over voor de Eend, ging stil staan, wees naar ons, en schoot opeens heel hard in de lach. Liep een rondje om de Eend, nog steeds hard lachend, en naar d'r voorhoofd wijzend.. Ach, ieder z´n ding. Maar al met al echt super, zou het zeker weten zo weer doen!

Ook enkele foto's van mijn kant.
(Sjon heeft er ook nog vele)!

Het vertrek, ik werd opgehaald door Sjon:
Afbeelding

Wat sfeerfoto's:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zo zaten we iedere avond, aan de rode wijn of Penaché, met stokbrood en kruidenkaas. Onder het genot daarvan ons dagboek aan het bijwerken:
Afbeelding

En ons eerste weekend zaten we in Parijs. Daar natuurlijk een Alpinopet gekocht, en zodra we in de 2CV zaten, hadden we die opgezet. ;)
Afbeelding Afbeelding
(Links ben ik, en rechts is Sjon, tweede foto andersom ;) )

Afbeelding Afbeelding

Onderweg naar huis nog zo'n ongelooflijke regenbui gehad in België, dat we echt handdoeken neer moesten leggen om het water op te vangen. De snelweg stond blank, en het reed echt stapvoets want je zag bijna niks meer. Het water kwam onder de deuren deur, onder de voorruit, langs de deuren, en op een gegeven moment liep er een straal water langs het gaspedaal naar binnen.. :lol:
Afbeelding

Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Sjon1991 » zo 29 mei, 2011 16:45

Zo, dat is wel een hele tijd geleden sinds de laatste update over de Eend :shock:

Ondertussen zijn er weer nieuwe vakantieplannen gemaakt. De 2cv wordt wederom gebruikt als vakantievervoer voor 3 weken in Frankrijk! :D Hopen dat ze het weer net zo goed gaat doen als vorig jaar!

Deze keer gaat de reis ook door Normandië. Het is te hopen dat de regen niet met bakken uit de hemel komt als wij er zijn. Pas namelijk even het dashboard los gehaald en gekeken hoe het zit met roest enz.
Helaas toch best wat roestvorming op het voorruitframe. Aan beide kanten zit een plekje onder het raamrubber waar de regen afgelopen vakantie door naar binnen kwam.

Afbeelding Afbeelding

Gisteren begon het onderweg ook te regenen en binnen de kortste keren hingen de druppels weer aan het dashboard :?
Naast de roest ook nog andere leuke dingen gevonden in het dashboard, zoals twee guldens, een kwartje en een oud pakje lucifers van studentendiscotheek ‘Dansen bij Jansen’ uit Amsterdam :lol:

Een paar weken terug op Citromobile ook maar een nieuw typeplaatje gekocht voor het Eendje. Staat net weer wat beter!

Afbeelding Afbeelding

Voor de rest wordt de Eend weer vaak gebruikt om lekker met het dakje open te toeren. Blijft heel erg leuk om er in te rijden! :D

Een tijdje terug nog even een filmpje gemaakt van een stukje toeren door omgeving Appel en Voorthuizen.
Filmpje!
En nog een Ritje door het bos

Tot slot nog een paar foto's van de Eend

Afbeelding Afbeelding
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Blauwe 2cv - Groene Mehari

Plaats reactie