Pagina 3 van 3
Geplaatst: do 12 aug, 2010 21:08
door jonssmit
En zet alles op de foto, voordat je begint. En in volgorde van demontage neerleggen en weer fotograferen.
Geplaatst: vr 13 aug, 2010 01:27
door PJ'74
Wederom bedankt voor jullie reacties en tips,
ben al druk aant fotograferen!
Ik wil idd de bak er ook maar uit zodat ik het chassis verder kan bekijken e.d.
Ben inmiddels volgens de vraagbaak begonnen!
Ik heb er een nieuw topic over geopend bij Motor Algemeen.
Ik heb inmiddels al weer nieuwe vragen natuurlijk!!
En die zal ik ook wel houden! Fijn zo'n forum
groet, Peter Jan
Geplaatst: zo 5 sep, 2010 15:25
door PJ'74
Ik ben er aan toe om de nieuwe remcilinders en remschoenen te monteren maar heb een probleempje.
Een van de stelnokken zit vast, en de boutkop is beschadigd waardoor ik er geen grip op krijg met een steeksleutel..
Hoe krijg ik em los zonder beschadigen, zodat ik nieuwe remschoenen kan monteren en stellen?
Alvast bedankt en Ltrszz..
PJ
Geplaatst: zo 5 sep, 2010 16:23
door Eminence Grise
Deze tip kreeg ik en het werkt..
even de handel er af slijpen , en het nokje er af slijpen.
dan bij de gamma een m10x25 bout kopen , en twee M10 moeren.
de bout voorzien van de standaard veerring , door de ankerplaat steken , een moer aan de binnenkant er op.
dan het nokje er op, de tweede moer er op en aandraaien, en je bent klaar , zou niet langer als een half uurtje moeten duren.
als bijkomend voordeel heb je nu een 17 mm kop er aan zitten , dus loop je niet meer het risico het zeskant rond te draaien..
Geplaatst: zo 5 sep, 2010 17:25
door André Post
PJ'74 schreef:Ik ben er aan toe om de nieuwe remcilinders en remschoenen te monteren maar heb een probleempje.
Een van de stelnokken zit vast, en de boutkop is beschadigd waardoor ik er geen grip op krijg met een steeksleutel..
Hoe krijg ik em los zonder beschadigen, zodat ik nieuwe remschoenen kan monteren en stellen?
Alvast bedankt en Ltrszz..
PJ
Beter gebruik je geen steeksleutel maar minstens een ringsleutel of liever een zeskantdop, een beetje vlak geslepen.
Een steeksleutel heeft gewoon te weinig grip, zelfs op een nieuwe stelnok.
Geplaatst: zo 5 sep, 2010 18:27
door PJ'74
Bedankt voor de snelle tips!!
Een steeksleutel is idd niet ideaal...
Een dop past er niet tussen en ik wil de ankerplaat niet losmaken v.d. bak.
Dan morgen maar een setje platte ringsleutels halen..(ik heb van die gebogen ringsleutels

)
Lukt het dan nog niet, dan probeer ik de methode van EminenceGrise.
Ik wil ze in de toekomst natuurlijk wel makkelijk kunnen afstellen en dan lijkt 17mm me wel handig!
Ltrsz...
Geplaatst: zo 5 sep, 2010 18:28
door Ramon
je kan idd ook een moer erop lassen!!
Geplaatst: zo 5 sep, 2010 18:48
door AZL57
Een zogenaamde startmotor sleutel of halvemaan sleutel is ook ideaal om trommelremmen voren te stellen.

Geplaatst: do 9 sep, 2010 22:03
door PJ'74
Ik dus halve maan sleutels gehaald (ze glimmen nog mooi!) ..maar ik krijg er geen grip op
Dan moet ik het nokje er maar af slijpen en er een m10x25 bout in...
Kan ik de ankerplaat hierbij laten zitten?
Met mijn slijptol kom ik er net niet bij
Heb vandaag ook eindelijk m'n onderdelen binnengekregen,
dus alvast begonnen aan de andere voorrem!
volgens de vraagbaak
cilinder en remschoenen eraf en erop is geen probleem... maar dan centreren?
Ik heb niet zo'n meetinstrument.
Zijn er ook andere manieren om te centreren?
Ltrsz..
PJ