Pagina 21 van 28
Geplaatst: di 21 aug, 2007 12:28
door Ramon
elmer hoe vaak ben jij met je eend in de bergen geweest, extra vermogen is alleen leuk om te scheuren, in de bergen ben je zoiezo niks met je eend, je koeling moet ook anders bij zoveel vermogen. ik weet er alles van!!
maargoed ik hoop dat je snel weer kan rijden want dat is het leukst natuurlijk..
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 12:02
door kreazyV8wuppo
onzin,,, temphuishouding word geregeld met een >
temperatuur geregelde oliekoeler.
oliefilter word vervangen door een 0,75 ltr filter.
maar hier zijn de spec's>
710 CC.
opgeboorde oliekanalen in de krukas.
hoogwaardige krukaslagers.
opgeboorde en gewogen drijfstangen.
aangepaste bigends.
aangepaste oliepomp.
aangepaste nokkenas, graden (7,5mm/288°/112°)
ge'nitreerde bigend lagers.
10 KG vliegwiel van AKA..
3vinger koppeling(aka)
onderblok dito.
temperatuurgeregelde oliekoeler.
vergroot oliefilter (ipv 0,25 naar 0,75 ltr)
cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG
en natuurlijk een zuiger + bussen kit van Porsche.
phirania ontsteking. al dan niet adaptief..
expansie uitlaat.
aangepaste sproeier bezetting op de carb.
en zo nog wat leuks..
max RPM koppel PK verhouding = 5500 max output..aan 47 PK.
beetje rommelen met de bak, = 140 op 15 seconden...(da's sneller dan een Lotus elise)
als de toeren te hoog zijn bouwen we een 5 bak in,, EN DA"S GEEN GS BAK..
mvgr wupke
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 12:10
door Lelijke Eend
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb er 100% vertrouwen in. Het blok wordt gebouwd door een man die alles weet van 2cv motoren. Hij bouwt ook race-motoren voor de 24-uurs races en heeft 25 jaar ervaring met 2cv motoren.
Enneh, mijn Eend moet met een aanhanger er achter naar Turkije. dan kom ik vast wat bultjes tegen
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 12:48
door Punky
Wat voor versnellingsbak ga je eraan hangen?
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 16:04
door Lelijke Eend
Dat is nog niet helemaal 100% exact zeker. Zeer hoogst waarschijnlijk eerst de bak van een 2cv6 of ween 2cv4. Aan de hand van mijn ervaringen daarmee wordt er dan waarschijnlijk een 5e versnelling in de bak gezet.
Maar eerst de motor en dan maar ens verder zien.
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 17:54
door Ramon
kreazyV8wuppo schreef:onzin,,, temphuishouding word geregeld met een >
temperatuur geregelde oliekoeler.
oliefilter word vervangen door een 0,75 ltr filter.
maar hier zijn de spec's>
710 CC.
opgeboorde oliekanalen in de krukas.
hoogwaardige krukaslagers.
opgeboorde en gewogen drijfstangen.
aangepaste bigends.
aangepaste oliepomp.
aangepaste nokkenas, graden (7,5mm/288°/112°)
ge'nitreerde bigend lagers.
10 KG vliegwiel van AKA..
3vinger koppeling(aka)
onderblok dito.
temperatuurgeregelde oliekoeler.
vergroot oliefilter (ipv 0,25 naar 0,75 ltr)
cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG
en natuurlijk een zuiger + bussen kit van Porsche.
phirania ontsteking. al dan niet adaptief..
expansie uitlaat.
aangepaste sproeier bezetting op de carb.
en zo nog wat leuks..
max RPM koppel PK verhouding = 5500 max output..aan 47 PK.
beetje rommelen met de bak, = 140 op 15 seconden...(da's sneller dan een Lotus elise)
als de toeren te hoog zijn bouwen we een 5 bak in,, EN DA"S GEEN GS BAK..
mvgr wupke
kijk dat wist ik niet, nu is het duidelijk.
zal aardig wat kosten
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 19:58
door Evan
maar is een diafragmakoppeling niet sterker dan een 3 vinger koppeling? ivm met mogelijk slippen bij dat soort koppel (blijkbaar wordt t nogal wat)?
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 21:40
door backfire
volgens mij was het andersom en is de drie vinger sterker.
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 23:46
door Punky
Kan een versnellingsbak en de aandrijassen die 710cc uberhaupt wel aan. Daar hoor ik mensen al over klagen bij 650cc namelijk.
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 23:49
door Evan
Versnellingsbak heb ik ook mijn twijfels over. De aandrijfassen kunnen t wel hebben. Botleneck bij aandrijfassen is voornamelijk t smeren. Ami super met eende-assen gaat ook een hele tijd goed. Mits op de juiste intervallen gesmeerd.
Geplaatst: di 28 aug, 2007 17:49
door thomaaas
Klinkt als een dure verbouwing allemaal, maar is een GSA bak niet veel goedkoper+ betere remmen dan een aangepaste eendenbak? Ik zou het ook niet vertrouwen met zoveel vermogen.
Aandrijvassen kunnen idd heel veel hebben, die subaru-eend met 110 pk heeft naar ik geloof ook gewone eendenaandrijvassen. Ik heb alleen eens gehoord dat als je auto te hoog staat die dingen in een verkeerde hoek kunnen komen te staan.
Thomas
Geplaatst: ma 3 sep, 2007 17:17
door Lelijke Eend
Bij een GS(A) bak zijn de versnellingsbakverhoudingen niet goed. Dus die bak valt daarom af. En een gewoon Eendenbakje is prima, daar racen ze ook mee (en dan ligt er ook zo'n 710cc monster op het chassis).
Ik heb inderdaad ook gehoord dat 650cc al teveel is voor een Eendenbakje, maar de man die mijn motor bouwt en al 25 jaar ervaring heeft met sterkere Eenenmotoren zei dat een Eendenbak het prima aan kan. Volgens hem trekken veel mensen die een 650cc blok hebben een oude versnellinbgsbak van de sloop waar de status niet van bekend is (nooit olie ververst of de verkeerde olie er in of ... nouja, vul maar een manier in waarop je een versnellingsbak om zeep helpt) en gaan daar mee rijden om vervolgens het toegenomen motorvermogen de schuld te geven van hun defecte versnellingsbak.
En blijkt dat de motor de bak toch opvreet (volgens mij is dat wel te zien aan het slijpsel op de aftapplug) dan knal ik er alsnog een andere versnellingsbak achter die het vermogen wel aan kan. Desnoods een versnellingsbak waarbij alle tandwielen custom made zijn zodat ik wel de juiste versnellingsbakverhoudingen over houd en het ding ook bestand is tegen heel veel PK's.
Geplaatst: ma 3 sep, 2007 17:42
door Ramon
hee elmer wat voor olie adviseerd wuppo dan voor in je bak??
Geplaatst: ma 3 sep, 2007 18:37
door Tom Duckpower
Dit is de bak van een 24h Spa Franchorchamps eend... En die heeft geen eendenbakje (rijden ze allemaal niet mee volgens mij..):
Lelijke Eend schreef:Volgens hem trekken veel mensen die een 650cc blok hebben een oude versnellinbgsbak van de sloop waar de status niet van bekend is
Je trekt toch alleen een Visa blok van de sloop... Bak heb je toch al in je eend zitten.. Of ben ik nu stom
Geplaatst: ma 3 sep, 2007 18:52
door Lelijke Eend
Op het Citroën-forum staat daar wel een draadje over geloof ik. Bekijk
dit bericht maar eens + de berichten er voor en er na.