Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
-
- Veelvuldig poster
Wat betreft de hrc, ik ken ze ook alleen maar met een pennetje, al moet ik zeggen dat ik alleen met lhm cilinders heb gewerkt. Dat pennetje, voor zover ik me kan herinneren, gaat door een zuiger, hieroor zit er een sleuf in.RobM schreef:bezig met winterklusjes. Een paar vraagjes:
ik heb de HRC uit elkaar gehaald want die lekt waar het asje naar binnen gaat.
Klopt het dat je nadat je de veerring verwijderd hebt de hele inhoud er zo uit kan halen? Ik lees van die verhalen van kleine pennetje die je er uit moet prutsen. niets van gezien.
Als ik hier een revisie-setje aan waag, dan is het toch weer klaar?
De benzinepomp zuigt erg slecht aan als de eend lang stilgestaan heeft. Vandaag gedemonteerd, Nu blijkt er roest te zitten op de ophanging van de klepjes van de pomp. Als ik een revisiesetje koop, zitten die er dan bij of is dat alleen het membraam? Ik zag dat een nieuw pompje ook niks kost, maar ach, je knutselt eens wat.
Het zwaluwstaartstuur stond iets scheef bij rechtuit rijden. Dus de stuurbuis los en weer vast. Nu twijfel ik of ik de stuurbuis wel ver genoeg op de spibanen heb geduwd:
Zit ie goed?
Gr Rob
Wat ik wel zeker weet is dat na revisie van de hrc er vaak problemen ontstaan!! Slecht passend revisiesetje als hoofdoorzaak. De cupjes zitten er te strak in, zijn te groot etc. Ik neem hier geen risico meer mee en koop gewoon een nieuwe!
Brandstofpomp, heb ik alleen compleet vervangen in het verleden, kan dus niks zinnigs zeggen over de losse membranen, al zou dat natuurlijk gewoon moeten werken.
Ik kan op de foto van je stuurbuis niet goed zien hoe ver die er zit, maar in de buis zit een inkeping en in je rondsel zit een inkeping, deze moeten overeen komen, amders past de bout van de klem ook niet. Als die past is het goed. Als het stuur nog scheef staat, of de andere kant op scheef misschien na het verzetten van een tandje kan het zijn dat je de finetuning moet doen door de spoorstangen te verdraaien. (heb je de sporing al afgesteld?)
Greeetzzz rusyt
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hallo Rob.
Met de benzinepomp heb ik geen ervaring.
Naar mijn mening kun je beter een nieuwe remcilinder monteren. Die van mij lekte ook, en kreeg het advies deze door een nieuwe te vervangen omdat reviseren na een poosje altijd weer gaat lekken. Dit komt omdat er alleen maar imitatie cups op de markt zijn en deze qua maat altijd afwijken. gevolg lekkage.
Je bent dus al weer lekker bezig!
Zal de mijn e ook eens weer zomer klaar maken.
Momenteel zijn we bezig met de verbouwing van een IJssalon dus weinig tijd!
Succes.
Met de benzinepomp heb ik geen ervaring.
Naar mijn mening kun je beter een nieuwe remcilinder monteren. Die van mij lekte ook, en kreeg het advies deze door een nieuwe te vervangen omdat reviseren na een poosje altijd weer gaat lekken. Dit komt omdat er alleen maar imitatie cups op de markt zijn en deze qua maat altijd afwijken. gevolg lekkage.
Je bent dus al weer lekker bezig!
Zal de mijn e ook eens weer zomer klaar maken.
Momenteel zijn we bezig met de verbouwing van een IJssalon dus weinig tijd!
Succes.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
er zijn 2 types rob. Die op de foto is idd het makkelijk uit elkaar te halen exemplaar. Het zal waarschijnlijk al wel een imitatie zijn aangezien de cil niet groen is. Of zit er een verkeerde in? Maar dan moeten de rubbers nu al wel heel zacht zijn. Heb trouwens nog wel zo'n revisie setje liggen kan je altijd ff proberen. anders ook wel een andere cil.
Die stuur buis zit wel goed anders past je boutje immers er niet door en zou je 'm er toch zo weer af kunnen trekken.
Benzine pomp zou ik gewoon een nw voor halen ben ook met zo'n nw membraan aan het klooien geweest maar dat werkte niet echt, ligt hier nog dus als die past leef je uit. Soms als je de pomp schoon maakt werkt het ook weer. Kan zijn dat er gewoon wat rommel tussen zit/zat dan loopt je benzine terug. Is de stift die het blok in gaat niet versleten/krom. Iets van de pakking af halen zou dan een oplossing kunnen zijn.
Die stuur buis zit wel goed anders past je boutje immers er niet door en zou je 'm er toch zo weer af kunnen trekken.
Benzine pomp zou ik gewoon een nw voor halen ben ook met zo'n nw membraan aan het klooien geweest maar dat werkte niet echt, ligt hier nog dus als die past leef je uit. Soms als je de pomp schoon maakt werkt het ook weer. Kan zijn dat er gewoon wat rommel tussen zit/zat dan loopt je benzine terug. Is de stift die het blok in gaat niet versleten/krom. Iets van de pakking af halen zou dan een oplossing kunnen zijn.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dat zijn wijze woorden.
maar die gedachte doortrekkend had ik dus beter een nieuwe nissan micra kunnen kopen.
Ik heb de voor- en achterremmen gereviseerd, nieuwe remleidingen gemonteerd en nu ben ik dus wel benieuwd naar het zelf reviseren van de HRC. Maar die zijn dus niet goed. Ik ga achter een andere aan.
Gr Rob
maar die gedachte doortrekkend had ik dus beter een nieuwe nissan micra kunnen kopen.
Ik heb de voor- en achterremmen gereviseerd, nieuwe remleidingen gemonteerd en nu ben ik dus wel benieuwd naar het zelf reviseren van de HRC. Maar die zijn dus niet goed. Ik ga achter een andere aan.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Strek ik de sleutel uit het kontakt, komt er een klein rond busje mee. En nu wil de sleutel niet meer draaien.
Dit is het tweede slot wat er in mijn eenden kapot gaat. Ik ga voor nieuw. Wat zijn de ervaringen met de nieuwe kontaktsloten?
Gr Rob
Dit is het tweede slot wat er in mijn eenden kapot gaat. Ik ga voor nieuw. Wat zijn de ervaringen met de nieuwe kontaktsloten?
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ah, natuurlijk. Gelijk één besteld.
ik heb ook wel eens gelezen dat het binnenwerk los te koop is. weet iemand of dat zo is zo ja, waar? ik heb het slotje uit het ding gehaald, wie weet is er nog iets van te maken.
Gr Rob
ik heb ook wel eens gelezen dat het binnenwerk los te koop is. weet iemand of dat zo is zo ja, waar? ik heb het slotje uit het ding gehaald, wie weet is er nog iets van te maken.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Of het binnenwerk los te koop is weet ik niet. Maar er zijn wel bedrijven die in de oude behuizing een nieuw universeel contactslot plaatsen. O.a. Bij duckservice en dat is ook nog eens een stuk goedkoper. Le patron verkoopt ook universele losse contactsloten, wil ik ook ooit nog wel eens proberen te maken. Volgens mij moet dat met een kolomboor en een getrapte boor wel lukken om een oud contactslot uit te boren en ruimte te maken voor een universele.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ah, ik had de klok al horen luiden.
Zal ze eens mailen. Heb nu 2 van die zwarte alu behuizingen liggen. De oude boel er uit halen is wel te doen, ik zag mezelf daar nog niet een nieuwe in prutsen. Heb ook al eens gehad dat juist dat alu huis in stukken sprong.
Ondertussen komt de nieuwe morgen binnen. Ik zal verslag doen van de kwaliteit
Gr Rob
Edit: zie dat ze inderdaad gereviseerde slotjes verkopen. Met een nieuw binnenwerk. 85 tov 120 euro.
Zal ze eens mailen. Heb nu 2 van die zwarte alu behuizingen liggen. De oude boel er uit halen is wel te doen, ik zag mezelf daar nog niet een nieuwe in prutsen. Heb ook al eens gehad dat juist dat alu huis in stukken sprong.
Ondertussen komt de nieuwe morgen binnen. Ik zal verslag doen van de kwaliteit
Gr Rob
Edit: zie dat ze inderdaad gereviseerde slotjes verkopen. Met een nieuw binnenwerk. 85 tov 120 euro.
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Het slot zit vast met een klein pennetje bijna onzichtbaar, ik meen dat je het kunt uitboren. Heb het eens gedaan maar dat is lang gelden dus precies weet ik het ook niet meer.
Van een oude citroen dealer hoorde ik dat te zware sleutelbossen funest zijn voor je slot. Kan ik me wat bij voorstellen.
Van een oude citroen dealer hoorde ik dat te zware sleutelbossen funest zijn voor je slot. Kan ik me wat bij voorstellen.
diverse Citroens, wat anders.