Pagina 22 van 49

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 16:21
door echte eendrijder
Nou gelukkig wel ja.

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 18:40
door dyane_maniac
ook ik (of eigenlijk die anarchistische ente) heb weer apk, om 16:57 afgemeld. van te voren preventief de stuurkogelhoesjes vervangen that's it.

hoe meet je trouwens speling op de voorwiellagers? volgens de keurmeester zat daar (welliswaar binnen de marge) wat speling op. ik vermoed een combi van fusee, stuurkogel en lager speling.

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 19:09
door Ramon
als een wiellager geluid maakt is het al afkeur! dus speling al helemaal, maar waarschijnlijk bedoelde die gewoon de fusee speling!

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 20:17
door dyane_maniac
ja alleen heb ik een voorwiellager nog nooit geluid horen maken omdat het gerommel uit de bak alles overstemt (niet te letterlijk nemen natuurlijk) en tsja geluid... mijn wiellagers (achter) maken altijd wel geluid, maarja welk geluid is van de lagers en welk van de remschoenen etc. als ik mn wiellagers echt hoor grommen in een bocht is het tijd ze te vervangen. (heb ik schotland met 3 versleten wiellagers gereden die steeds meer begonnen te protesteren, maar ging allemaal goed. <-- let wel dit is geen advies)

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 20:54
door André Post
Volgens de keurins eisen "niet te veel speling".
Is dus ruimte voor discussie.

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 21:04
door dyane_maniac
maar is er dus een duidelijke manier om wiellager speling van speling op de fusees en evt stuurkogels te onderscheiden en hoeveel speling is dan maximaal toelaatbaar? anyway, over wiellagers maak ik me niet zo heel erg druk. voor het echt gevaarlijk wordt merk je het wel.

Geplaatst: di 23 mar, 2010 08:18
door Gerard2cv
De speling van wiellagers staat zonder discussie in de wet en is nl 0,5%
Dus het wiel vrijhangen en vanuit het midden tot de plaats op de band meten (velg +halve bandhoogte: 2) en daar 0,5%van.Dat is de toegestane lagerspeling.380/2+(125/2)X0,5%=190+62,5=225,5X0,5%=1,125mm
Daar dan ook nog fusee en spoorkogels apart te meten

Geplaatst: wo 24 mar, 2010 18:08
door 2cvmaarten
Gisteren is mijn pa op herkeuring geweest met de eend en hij is weer een jaar goedgekeurd :D

Geplaatst: vr 26 mar, 2010 16:49
door Rollo
Hoera! Ook die van mij is weer goedgekeurd!

Alleen een knipperlichtlampje voor wat vervangen moest worden 8)

JEEEEHAAAA!!!

Geplaatst: vr 26 mar, 2010 18:00
door OnsEendje2
Gefeliciteerd :!:

Geplaatst: ma 29 mar, 2010 11:02
door Twécévé
Ik heb ook weer APK sinds een paar weken! Mn eendenboer was op de wintersport dus de eend maar naar de citroendealer gebracht.

Voor 75 euro rijd ik weer een jaar. Hoefde niet veel te gebeuren, wat klein spul. Ze zijn alleen poos bezig geweest met koplampen afstellen. Ze hebben het gele licht eruit gehaald en er wit licht ingezet. Kwam anders niet door de keuring. Beetje vaag, eerder nooit problemen mee gehad.

Op citromobile maar weer gauw geel licht kopen.

Geplaatst: ma 29 mar, 2010 17:08
door Tom Duckpower
Twécévé schreef:Ze hebben het gele licht eruit gehaald en er wit licht ingezet. Kwam anders niet door de keuring.
Twécévé schreef:Op citromobile maar weer gauw geel licht kopen.
Beetje vreemd.. Lampjes die het nog gewoon deden/doen (denk ik uit je verhaal op te maken) eruithalen en dan niet eens meegeven...

Geplaatst: ma 29 mar, 2010 17:19
door deusjevo
Gele lampjes hebben vaak een "verstoord" lichtbeeld geloof ik.

Ben afgelopen vrijdag ook weer fluitend door de keuring gekomen.
Kapot stadslichtje en nieuwe ruitewissers.... :P

Wel aanmerking van de keurmees dat m'n banden bij maximaal insturen aanlopen maar was geen afkeur.
Ook zat nummerplaat slecht leesbaar achter m'n Dakar voorbumper maar daar geen opmerkingen over gekregen.

Afbeelding

Geplaatst: di 13 apr, 2010 13:19
door supercees
zo, weer een nieuwe apk. na voorgaande jaren waarin het wel erg makkelijk ging nu meer werk gehad: knipperlichten links, drie steekashoezen, twee nieuwe steekassen (niet voor de apk, maar scheelt een hoop gekraak), nieuwe koplampbeugel, chassisnummer leesbaar maken, roestschade herstellen en ander achterspatbord gemonteerd.

meteen 123-ignition erin laten zetten, betekende ook nieuwe bobine en nieuwe spanningsregelaar, nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies. kleppen laten stellen, er stond er geen 1 goed, en een beurtje, dus nieuwe olie in motor en versnellingsbak, nieuw olie- en luchtfilter, overal de vetspuit op.

binnenkort tapijt plakken en hij ziet er dan weer goed uit.

Geplaatst: di 13 apr, 2010 14:23
door Charly
De Charleston is gisteren ook weer door de APK gerold; we mogen weer tot 2-6-2011, dat klinkt nog lekker ver weg :D