Pagina 24 van 28

Geplaatst: wo 7 mei, 2008 08:51
door supercees
de slotvanger van de originele kap bleek compleet verrot te zijn, sowieso was die kap erg slecht bij het scharnier en achter de kentekenplaat.

dus ik heb nu alleen de twee rubberen sluitingen die je bovenop de spatborden ziet, vastgezet met parkers. supersnelle en betrouwbare manier van bevestigen.

nu nog een manier bedenken om de voor/onderkant van de spatborden wat naar voren te brengen, zodat ze de lijn van de kap mooi volgen. het schroefdraad wat er zit is te kort voor de afstand die ik wil overbruggen.

Geplaatst: do 8 mei, 2008 10:56
door FmXXX-STanie
supercees schreef:zo, vandaag op citromobile m'n in redelijk goede staat verkerende ribbelkap gescoord voor 150 eurie. had ik niet verwacht te vinden met de doorgaans hoge prijzen (2.750 euro voor een nieuw lederen interieur voor een snoek :shock: :shock: ).

omdat we met de snoek waren heb ik de kap nog niet meegenomen, ga 'm van de week halen in almere, met de art ducko. dak eraf, achterklep eraf, achterbank eruit ebn dan is er ruimte zat.

foto's volgen dus nog.
daar heb ik ok bijstaan kijken alleen mij was hij het niet waard..
het schanier was al aardig ver heen naar mijn mening dus heb ik hem maar laten staan..
maarja wel al het sier werk zat er op dacht ik ??

Geplaatst: do 8 mei, 2008 11:00
door FmXXX-STanie
supercees schreef:
beschermkapje van de v-snaar van de dynamo verwijderd.
DAT IS NIET ZOMAAR EEN BESCHERM KAPJE !!!

dat zorgt ook voor de koeling van je dynamo enzo..
dat kapje is niet voor bescherming van je riem.. (ja okee meischien wel een beetje)
maar hij is voornamelijk voor de koeling van je dynamo !..

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 15:42
door supercees
FmXXX-STanie schreef: daar heb ik ok bijstaan kijken alleen mij was hij het niet waard..
het schanier was al aardig ver heen naar mijn mening dus heb ik hem maar laten staan..
maarja wel al het sier werk zat er op dacht ik ??
nee, geen sierwerk (ok, het aluminium listje rond de grille) en het scharnier was kaarsrecht en roestvrij!

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 15:44
door supercees
FmXXX-STanie schreef: dat zorgt ook voor de koeling van je dynamo enzo..
dat kapje is niet voor bescherming van je riem.. (ja okee meischien wel een beetje)
maar hij is voornamelijk voor de koeling van je dynamo !..
daar zorgen die koelribben toch voor? ik denk dat die kap er alleen maar op zit om je vingers te beschermen bij draaiende motor. maar goed, hij kan er altijd weer op.

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 16:31
door Erikjan
Die kap is echt ook voor de koeling van de dynamo. Bij een ribbelkap is het wel zo dat er meer rijwind langs komt door de grotere grille maar of dat genoeg is weet ik niet.

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 16:58
door wouter87
en het is een apk vereiste er mogen geen draaiende onderdelen zichtbaar of open zijn althans dat had ik begrepen.

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 20:03
door thomaaas
is dat zo? 'n eend zonder grill voor de ventilator mag anders wel, ze zijn zelfs een tijdje zo geleverd

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 20:20
door supercees
dan moet je ook maar eens onder de kap van een gemiddelde amerikaan uit de jaren '70 kijken, niet normaal wat voor windmolen (van staal) daar staat te draaien, plus nog twee soort betonmolens, 1 als dynamo en vaak een aircopomp. alle snaren en aandrijfzooi open en bloot.

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 20:22
door thomaaas
ja bij mn moeders auto loopt de v-snaar ook gewoon open en bloot rondjes te maken trouwens, maar van buitenaf mag t misschien niet mogen oid ;)

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 23:45
door Punky
De kap voor de dynamo zorgt inderdaad voor koeling. Deze is met name belangrijk wanneer de eend stil staat. Bij een ribbelkap lopen zoals gezegd de ribbels hoger door en kun je dus zonder rijden zonder oververhitting van de dynamo, maar stationair mis je dus koeling.

Tevens is het dus voor de bescherming van je vingers ed.

Geplaatst: za 10 mei, 2008 09:54
door supercees
ok, dan schroef ik 'm er weer op, na er eerst een deuk in gemept te hebben. zeker met dit warme weer 8) .

Geplaatst: zo 11 mei, 2008 18:41
door supercees
Punky schreef:De kap voor de dynamo zorgt inderdaad voor koeling.
kap er weer op gezet, en inderdaad, met draaiende motor voel je de wind langs de dynamo gaan.

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 11:23
door Punky
Waar ben ik aan begonnen!!! :shock:

Ik ben momenteel bezig met andere spatborden. Deze net gemonteerd, maar nu zit ik weer in de problemen met het sluiten van de kap. Het vulringenwerk biedt weinig soelaas. Nu maar een keer het topic doorspitten naar andere mogelijkheden.
Ik zit zelf al te denken om ze verder op te rekken voor, want dit lijkt wel de oplossing. Maar dan moet ik de bouten die in de koplampsteun zitten demonteren en er langere in lassen. De schroefdraad van de huidige is al niet meer zoveel ivm het regelmatig monteren en demonteren op een paar mm schroefdraad.

Kortom; Waar ben ik aan begonnen. :shock:

Afbeelding

@supercees: Ik begrijp dat je oud type spatborden hebt gebruikt en een moderne koplampsteun. Past alles dan meteen goed en kan de kap goed open en dicht?

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 13:17
door joe_catchou
show US in and out pic's please

@punky verklaar eens een beetje duidelijker .
waar zit het probleem , zijn die (zoals ik het probeer te begrijpen ) korter voor ?
dat je hier mee meer naar voor moet komen naar je lichtbeugel voor ze vooraan te bevestigen ?

in dien zo (probeer maar mee te brainstormen ) kan je achter bv. niet dan naar voor toe hebt toch meer kast over .
plaatje uitboren binnenkant verzetten zoals eerder vermeld van onze erikjan en dan lipke aan de deur onder eventueel verlengen of grotere rondel (revet) voor bevesteging.
????